FreshFM nieuwe vormgeving?

Discussieer over de regionale omroepen

Moderator: admin6

WinnaarRadioring2023

Re: FreshFM nieuwe vormgeving?

Bericht door WinnaarRadioring2023 »

boxfm schreef: 19 apr 2020 00:40 De stichting Commerciele Omroep Exploitatie Zuidholland heeft trouwens voor €486.567,38 aan openstaande schulden, zo blijkt uit info van de curator. Hierbij staat wel dit vermeld: "De vordering van een aan Wedel gelieerde schuldeiser van € 132.498,75 wordt betwist."
boxfm schreef: 19 apr 2020 00:32
WinnaarRadioring2023 schreef: 18 apr 2020 23:18
ruudam schreef: 18 apr 2020 20:18

Welke miljoenen, er werd niets verdiend. Dus er komen ook geen miljoenen aan compensatie.De BUMA zag graag nog een behoorlijk groot bedrag, dus wat blijft erover?
Hoezo denk jij dat er niets verdiend is?
Fresh hing met allerlei bedrijfjes aan elkaar, wordt dus heel lastig om daar compensatie voor te krijgen. De stichting was eigenaar van de FM-frequenties en had de uitzendvergunning, maar de exploitatie werd gedaan door allerlei bedrijfjes. De opbrengsten van reclames en dancefeesten zijn nooit naar de stichting gegaan.

De curator schreef daar ook het volgende over: "Wedel heeft gefailleerde bewust verstoken van inkomsten ten gevolge waarvan gefailleerde haar crediteuren niet kon betalen en afstevende op een faillissement. Dat dit faillissement pas in 2018 gebeurde, was omdat in de jaren daarvoor over vorderingen van Buma c.s. werd geprocedeerd en omdat andere kosten door de andere entiteiten werden betaald of gefinancierd. Het was Buma die de stekker eruit trok."
boxfm schreef: 19 apr 2020 00:40 De stichting Commerciele Omroep Exploitatie Zuidholland heeft trouwens voor €486.567,38 aan openstaande schulden, zo blijkt uit info van de curator. Hierbij staat wel dit vermeld: "De vordering van een aan Wedel gelieerde schuldeiser van € 132.498,75 wordt betwist."
Ik kan niet oordelen over de omzet en/of de bedrijfsvoering van Fresh FM, simpelweg omdat ik vrijwel geen enkel feit ken. Dus refereer ik aan het artikel en hetgeen jij hier schrijft.

Uit het artikel van #mediamagazine begrijp ik dat de eigenaar van Fresh FM een 'schadestaatprocedure' wil starten. Volgens die eigenaar zouden Fresh FM miljoenen euro's misgelopen zijn door het handelen van Broadcast Partners.

Jij schrijft dat de stichting eigenaar was van het kavel, maar de commercials en feesten vanuit een andere bv/stichting zijn gekomen. Ik vind dat helemaal niet zo'n vreemde constructie, zeker niet als de hele mikmak onder 1 holding vielen (wat niet ondenkbaar is, want dat gebeurd vaak). Weet alleen niet of een stichting ook onder een holding kan vallen.

Maar goed, al met al, stel dat die eigenaar daadwerkelijk een schadevergoeding krijgt van enkele miljoenen, dan houdt hij, na aftrek van die kleine 5 ton aan openstaande schulden, nog minimaal een dikke 1,5 miljoen over (elke miljoen boven de 2 is +1). Zo heel vreemd is een vervolg procedure dus niet.
boxfm

Bericht door boxfm »

WinnaarRadioring2023 schreef: 19 apr 2020 15:35 Jij schrijft dat de stichting eigenaar was van het kavel, maar de commercials en feesten vanuit een andere bv/stichting zijn gekomen. Ik vind dat helemaal niet zo'n vreemde constructie, zeker niet als de hele mikmak onder 1 holding vielen (wat niet ondenkbaar is, want dat gebeurd vaak). Weet alleen niet of een stichting ook onder een holding kan vallen.

Maar goed, al met al, stel dat die eigenaar daadwerkelijk een schadevergoeding krijgt van enkele miljoenen, dan houdt hij, na aftrek van die kleine 5 ton aan openstaande schulden, nog minimaal een dikke 1,5 miljoen over (elke miljoen boven de 2 is +1). Zo heel vreemd is een vervolg procedure dus niet.
Dat van de constructie en de geldstromen was een conclusie van de curator van de stichting. Constructies zijn inderdaad normaal in de radiowereld, maar deze was wel anders. Bij veel zenders zijn bijvoorbeeld de vergunninghouder, productie en sales gescheiden. Maar die BV's hangen wel aan elkaar vast. En onderling zijn er geldstromen, om te zorgen dat de rekeningen betaald kunnen worden.

Bij Fresh zaten de frequenties en vergunning in een stichting, dat geen eigendom kan zijn van een BV. Officieel stonden de stichting en de BV los van elkaar. En de BV's lieten volgens de curator geen geld naar de stichting stromen. Hiermee hebben de BV's (oftewel Wedel) de stichting benadeeld, zo concludeerde de curator van de stichting.

Al met al wordt het een erg interessante rechtszaak als er daadwerkelijk een schadestaatprocedure wordt opgestart. En ondertussen lopen andere zaken, zoals afwikkeling van het faillissement, gewoon door. Met de daarbij behorende zaken die boven tafel komen.
Feivel

Bericht door Feivel »

En nu is het helemaal klaar met Fresh. SB Radio is de vergunning permanent kwijt, na het niet betalen van de toezichtskosten.
https://www.cvdm.nl/sites/default/files ... 0Radio.pdf
Feivel

Bericht door Feivel »

En de soap gaat verder bij de rechtbank. Opeens is er nog een derde partij, die losstond van Fresh, maar eigenlijk toch ook niet. Het is een bizar verhaal, bijzonder dat het 15 jaar zo heeft kunnen bestaan.

Buma en Sena wilden nog meer geld zien, maar het was niet voldoende onderbouwd. Ze zouden nog eens recht hebben op 55.000 euro, omdat dat - naar schatting - de inkomsten zouden zijn van Fresh, als Fresh daadwerkelijk aan de verplichting zou hebben voldaan om op te geven wat de inkomsten waren. Fresh heeft alleen nooit iets opgegeven.

De rechter besloot Buma en Sena kans te geven om met onderbouwde bedragen te komen. Wel opmerkelijk, als je weet dat de rechter in andere zaken meestal met het verhaal van de de auteursrechtenclubs meegaan.

Wat een puinhoop, aan beide kanten..

https://www.ie-forum.nl/artikelen/inbre ... ma-en-sena
WinnaarRadioring2023

Zal blij zijn als die soap nou eens ten einde komt zodat Fresh FM in 2022 een nieuwe start kan maken.
Feivel

Bericht door Feivel »

WinnaarRadioring2023 schreef: 27 jul 2020 19:30 Zal blij zijn als die soap nou eens ten einde komt zodat Fresh FM in 2022 een nieuwe start kan maken.
Ik denk dat die nieuwe start er niet komt. Zoals Wedel al eens aangaf: alles moet opnieuw worden gedaan. Nieuwe studio bouwen, station opnieuw opbouwen met nieuwe programma’s, nieuwe DJ’s, vergunningen moeten opnieuw worden geregeld, etc.

En daarnaast heb ik niet het idee dat de Buma/Stemra en SENA FreshFM ooit nog met rust laten. Zoals je in de stukken leest lijkt het erop dat die organisaties jarenlang zijn bedonderd door SCOEZH/Wedel Communications/YouToo/Hawta. Daar zit wrok..
WinnaarRadioring2023

Feivel schreef: 27 jul 2020 20:55
WinnaarRadioring2023 schreef: 27 jul 2020 19:30 Zal blij zijn als die soap nou eens ten einde komt zodat Fresh FM in 2022 een nieuwe start kan maken.
Ik denk dat die nieuwe start er niet komt. Zoals Wedel al eens aangaf: alles moet opnieuw worden gedaan. Nieuwe studio bouwen, station opnieuw opbouwen met nieuwe programma’s, nieuwe DJ’s, vergunningen moeten opnieuw worden geregeld, etc.

En daarnaast heb ik niet het idee dat de Buma/Stemra en SENA FreshFM ooit nog met rust laten. Zoals je in de stukken leest lijkt het erop dat die organisaties jarenlang zijn bedonderd door SCOEZH/Wedel Communications/YouToo/Hawta. Daar zit wrok..
Toch zie ik het probleem niet zo. Fresh FM kan het verleden niet veranderen, maar de toekomst wel.

Als Wedel een nieuwe BV opricht, de naam en domeinnaam Fresh FM registreert, een studio bouwt, een online radiostation opzet en de benodigde vergunningen en gelden regelt, dan kan Fresh FM in september 2022 weer uit de speaker knallen op FM en DAB+.

Bedonderd of niet. Wrok of niet. Als het nieuwe Fresh FM aan zijn verplichtingen voldoet heeft Buma juridisch geen mogelijkheid om hem verder aan te pakken lijkt mij.

Maar goed, dan moet Wedel het wel willen, dat is zeker.
Marco79

Bericht door Marco79 »

Wedel heeft het te druk met cameratoezicht in zijn straat 😂
Feivel

Bericht door Feivel »

Je zou zeggen dat de oud-voorzitter van Fresh er wel een keer klaar mee is, maar nee: het proces is geschorst in afwachting van een hoger beroep. Er komt dus nóg weer een uitspraak. https://www.ie-forum.nl/artikelen/proce ... ger-beroep.
voorenmedia

Bericht door voorenmedia »

Gelet op alles wat Fresh c.s. heeft uitgehaald en aangericht mogen ze deze club mensen keihard aanpakken. -kots
Pascal. K

Bericht door Pascal. K »

voorenmedia schreef: 20 aug 2022 14:22 Gelet op alles wat Fresh c.s. heeft uitgehaald en aangericht mogen ze deze club mensen keihard aanpakken. -kots
Met club mensen geef je een ieder de schuld, ook e goed bedoelde vrijwilligers. Niet zo netjes
De Radioman

Bericht door De Radioman »

-zzz
Feivel

Bericht door Feivel »

FreshFM is terug (alleen op internet?).
Fresh FM - The Rebel has returned. Did you miss us? www.fresh.fm
Bron: https://m.facebook.com/story.php?story_ ... 6574737121

Op de stream hoor ik ‘HitNet’, in plaats van vormgeving van Fresh. De website (Fresh.FM) staat nog vol met demo content van zo’n standaard thema die iedereen al gebruikt (dezelfde als o.a. EasyFM Almere).
GerjanCluistra

Bericht door GerjanCluistra »

Feivel schreef: 04 feb 2023 02:27 FreshFM is terug (alleen op internet?).
Fresh FM - The Rebel has returned. Did you miss us? www.fresh.fm
Bron: https://m.facebook.com/story.php?story_ ... 6574737121

Op de stream hoor ik ‘HitNet’, in plaats van vormgeving van Fresh. De website (Fresh.FM) staat nog vol met demo content van zo’n standaard thema die iedereen al gebruikt (dezelfde als o.a. EasyFM Almere).
Waar is de dance gebleven?
radiogolfje

Bericht door radiogolfje »

Waar is de dance gebleven?
Hier: https://danceradio.in/
Plaats reactie