boxfm schreef: ↑19 apr 2020 00:40 De stichting Commerciele Omroep Exploitatie Zuidholland heeft trouwens voor €486.567,38 aan openstaande schulden, zo blijkt uit info van de curator. Hierbij staat wel dit vermeld: "De vordering van een aan Wedel gelieerde schuldeiser van € 132.498,75 wordt betwist."
boxfm schreef: ↑19 apr 2020 00:32Fresh hing met allerlei bedrijfjes aan elkaar, wordt dus heel lastig om daar compensatie voor te krijgen. De stichting was eigenaar van de FM-frequenties en had de uitzendvergunning, maar de exploitatie werd gedaan door allerlei bedrijfjes. De opbrengsten van reclames en dancefeesten zijn nooit naar de stichting gegaan.
De curator schreef daar ook het volgende over: "Wedel heeft gefailleerde bewust verstoken van inkomsten ten gevolge waarvan gefailleerde haar crediteuren niet kon betalen en afstevende op een faillissement. Dat dit faillissement pas in 2018 gebeurde, was omdat in de jaren daarvoor over vorderingen van Buma c.s. werd geprocedeerd en omdat andere kosten door de andere entiteiten werden betaald of gefinancierd. Het was Buma die de stekker eruit trok."
Ik kan niet oordelen over de omzet en/of de bedrijfsvoering van Fresh FM, simpelweg omdat ik vrijwel geen enkel feit ken. Dus refereer ik aan het artikel en hetgeen jij hier schrijft.boxfm schreef: ↑19 apr 2020 00:40 De stichting Commerciele Omroep Exploitatie Zuidholland heeft trouwens voor €486.567,38 aan openstaande schulden, zo blijkt uit info van de curator. Hierbij staat wel dit vermeld: "De vordering van een aan Wedel gelieerde schuldeiser van € 132.498,75 wordt betwist."
Uit het artikel van #mediamagazine begrijp ik dat de eigenaar van Fresh FM een 'schadestaatprocedure' wil starten. Volgens die eigenaar zouden Fresh FM miljoenen euro's misgelopen zijn door het handelen van Broadcast Partners.
Jij schrijft dat de stichting eigenaar was van het kavel, maar de commercials en feesten vanuit een andere bv/stichting zijn gekomen. Ik vind dat helemaal niet zo'n vreemde constructie, zeker niet als de hele mikmak onder 1 holding vielen (wat niet ondenkbaar is, want dat gebeurd vaak). Weet alleen niet of een stichting ook onder een holding kan vallen.
Maar goed, al met al, stel dat die eigenaar daadwerkelijk een schadevergoeding krijgt van enkele miljoenen, dan houdt hij, na aftrek van die kleine 5 ton aan openstaande schulden, nog minimaal een dikke 1,5 miljoen over (elke miljoen boven de 2 is +1). Zo heel vreemd is een vervolg procedure dus niet.