FreshFM nieuwe vormgeving?

Discussieer over de regionale omroepen
Plaats reactie
boxfm

Re: FreshFM nieuwe vormgeving?

Bericht door boxfm » 07 jan 2018 15:20

Orange schreef:
07 jan 2018 13:42
Decibel leek het wel redelijk te doen (althans, dat maak ik maar op uit het feit dat ze het behoorlijk lang al volhielden). Reden dat ze gestopt zijn, is dat ze niet aan de regionale eisen konden voldoen. Daar heeft RadioNL een goed systeem voor bedacht, waardoor zij het wel volhouden. En zij hebben ook door de vele zenders een efficiencyvoordeel.
Decibel heeft volgens mij in al die jaren nooit winst gemaakt. Er is in ieder geval al een paar jaar eerder over gedacht om de stekker eruit te trekken.

De regionale eisen zijn als reden genoemd, maar dat is niet de echte reden. Kan de 'druppel' zijn geweest, maar als je het goed doet, ga je niet de handdoek in de ring gooien omdat je administratie bij moet gaan houden (wat ze als reden gaven).

Aan de eisen voldoen is/was niet moeilijk voor Decibel, je moet het alleen willen. En die wil ontbrak al jaren in Amsterdam-Noord. In de beginjaren deden ze nog een poging tot regionaliteit, dat is steeds minder geworden tot alleen de reclameblokken nog regionaal waren.

Echtwel

Bericht door Echtwel » 08 jan 2018 15:55

boxfm schreef:
07 jan 2018 15:20
Orange schreef:
07 jan 2018 13:42
Decibel leek het wel redelijk te doen (althans, dat maak ik maar op uit het feit dat ze het behoorlijk lang al volhielden). Reden dat ze gestopt zijn, is dat ze niet aan de regionale eisen konden voldoen. Daar heeft RadioNL een goed systeem voor bedacht, waardoor zij het wel volhouden. En zij hebben ook door de vele zenders een efficiencyvoordeel.
Decibel heeft volgens mij in al die jaren nooit winst gemaakt. Er is in ieder geval al een paar jaar eerder over gedacht om de stekker eruit te trekken.

De regionale eisen zijn als reden genoemd, maar dat is niet de echte reden. Kan de 'druppel' zijn geweest, maar als je het goed doet, ga je niet de handdoek in de ring gooien omdat je administratie bij moet gaan houden (wat ze als reden gaven).

Aan de eisen voldoen is/was niet moeilijk voor Decibel, je moet het alleen willen. En die wil ontbrak al jaren in Amsterdam-Noord. In de beginjaren deden ze nog een poging tot regionaliteit, dat is steeds minder geworden tot alleen de reclameblokken nog regionaal waren.
En wat dacht je van de rechtszaken die hadden :)) kosten om niks dus :roll: want uitiendelijke zijn ze gewoon gestopt , ik bedoel naar non stop gegaan :???:

Echtwel

Bericht door Echtwel » 07 feb 2018 08:49

Toch nog wat nieuws in het staartje,

http://radio.nl/815407/fresh-fm-vangt-o ... de-rechter

wel jammer dat zo een goed station ten gronden gaat, wat ik niet snap is dat men niet even de moeite doet om de website te updaten en aan te passen

gerard909

Bericht door gerard909 » 07 feb 2018 14:01

En die mega irritante fluit die continu door de muziek heen te horen is, mogen ze ook wel eens wat aan doen.

Klinkt als een plug-in die niet is betaald.
Radio, maar met je maten.

Echtwel

Bericht door Echtwel » 07 feb 2018 17:25

Het zal vast wat met de Sena en Buma kosten te maken hebben ;-)
wel jammer hoor was in de hoogtijd dagen echt een top zender

Mediaplanet

Bericht door Mediaplanet » 09 feb 2018 00:18

Ik ben erg benieuwd wij er allemaal gaat bieden op dat kavel....
'Rock and Roll is beter than Music' - Alfred LaGarde

Echtwel

Bericht door Echtwel » 09 feb 2018 09:56

Mediaplanet schreef:
09 feb 2018 00:18
Ik ben erg benieuwd wij er allemaal gaat bieden op dat kavel....
Ik neem aan dat je beloef wie....ik hoor dat kink fm belangstelling heeft ...als de frequenties los in de verkoop (blokje randstad en een ander blokje) zou je nog vebazen dan kunnen wat kleine stations er nog op komen ...Bijvoorbeeld Hofstad of Misschien Centraal of Groeistad ?? -+dance radio stad Den Haag -bier

MFM

Bericht door MFM » 09 feb 2018 13:49

Wij hadden het geld er wel voor over.
Probleem is alleen het verdienmodel.
Zoiets in de randstad over meerdere regio’s wegzetten betekende automatisch dat heel wat (externe) factoren mee gaan spelen.
Van promotie tot reclameverkoop, luistercijfers, kosten van de bedrijfsvoering per jaar enz.
En dan hebben we het nog helemaal niet over de doelgroep en kaveleisen gehad..
Berekend dat onder de 250.000 omzet het waanzin is om aan zoiets te beginnen als stand-alone zender. Zonder vast personeel en zonder mediapartners.
Heeft in mijn optiek alleen kans van slagen wanneer er een splitsing van het kavel plaats vind.
Dus bv de regio haaglanden/westland apart enz.

Dan kun je volgens mij beter op dab+ gaan hobbyen dan op dit kavel starten.

Madurodam FM

Bericht door Madurodam FM » 09 feb 2018 14:11

Zolang het maar geen RadioNL Kids is vind ik het allang best ;)
"de grootste hits voor 't kleinste stadje van Nederland"

MFM

Bericht door MFM » 10 feb 2018 00:51

Nee.
Ik bedoel dat het gezien de spreiding van het kavel over verschillende regio’s onmogelijk is om daar nu nog winst mee te maken.
Tenzij er een mediapartner is die de last van regiogerichtheid van je af kunt nemen.
Dat kost dus meer geld dan dat het reeel gezien ooit nog op kan leveren.
Wij kwamen uit op een operationeel bedrag rond 250000 per jaar. Kosten veiling meegerekend. Kosten dab+ ook. En dan heb je het dus alleen maar over de rekeningen die betaald moeten worden voordat je zender ook maar 1 minuut onair is. De mensen die er mee bezig zijn zullen ook niet pas in dienst komen op uitzenddag 1.

En dan heb eindelijk je een ooit zo gewild kavel en dan blijkt dat het in deze tijd veel meer moeite kost om er geld mee te verdienen dan pak m beet 10 jaar geleden.

Dus het kavel splitsen in kleinere delen voor meerdere gegadigden zou een mooiere oplossing zijn.

We hadden heel naief op hooguit de helft aan kosten gerekend, maar dan was het een hobbybob station geworden.

Echtwel

Bericht door Echtwel » 10 feb 2018 08:46

MFM schreef:
10 feb 2018 00:51
Bla bla bla
En dan heb eindelijk je een ooit zo gewild kavel en dan blijkt dat het in deze tijd veel meer moeite kost om er geld mee te verdienen dan pak m beet 10 jaar geleden. We hadden heel naief op hooguit de helft aan kosten gerekend, maar dan was het een hobbybob station geworden.
Dus zat jij dan bij fresh of wat ???
Antwoord 1 vertel intressant een insider aan het woord te laten.

rodie

Bericht door rodie » 10 feb 2018 09:56

MFM schreef:
10 feb 2018 00:51
Nee.
Ik bedoel dat het gezien de spreiding van het kavel over verschillende regio’s onmogelijk is om daar nu nog winst mee te maken.
Tenzij er een mediapartner is die de last van regiogerichtheid van je af kunt nemen.
Dat kost dus meer geld dan dat het reeel gezien ooit nog op kan leveren.
Wij kwamen uit op een operationeel bedrag rond 250000 per jaar. Kosten veiling meegerekend. Kosten dab+ ook. En dan heb je het dus alleen maar over de rekeningen die betaald moeten worden voordat je zender ook maar 1 minuut onair is. De mensen die er mee bezig zijn zullen ook niet pas in dienst komen op uitzenddag 1.

En dan heb eindelijk je een ooit zo gewild kavel en dan blijkt dat het in deze tijd veel meer moeite kost om er geld mee te verdienen dan pak m beet 10 jaar geleden.

Dus het kavel splitsen in kleinere delen voor meerdere gegadigden zou een mooiere oplossing zijn.

We hadden heel naief op hooguit de helft aan kosten gerekend, maar dan was het een hobbybob station geworden.
Gewoon uit interesse, maar dat betekend dat jullie niet meedoen aan de komende veiling voor dit frequentiepakket?

Madurodam FM

Bericht door Madurodam FM » 10 feb 2018 11:34

Tot nu toe heeft enkel Kink FM laten weten interesse te hebben. Of is het ook al bekend dat andere partijen willen gaan meebieden ?
"de grootste hits voor 't kleinste stadje van Nederland"

DX'r

Bericht door DX'r » 10 feb 2018 12:48

MFM schreef:
09 feb 2018 13:49
Zoiets in de randstad over meerdere regio’s wegzetten betekende automatisch dat heel wat (externe) factoren mee gaan spelen.
Van promotie tot reclameverkoop, luistercijfers, kosten van de bedrijfsvoering per jaar enz.
Berekend dat onder de 250.000 omzet het waanzin is om aan zoiets te beginnen als stand-alone zender. Zonder vast personeel en zonder mediapartners.
Heeft in mijn optiek alleen kans van slagen wanneer er een splitsing van het kavel plaats vind.
Als je op DAB van MTVNL wil betaal je ook absurde bedragen dus vergeet dat maar snel

Echtwel

Bericht door Echtwel » 10 feb 2018 13:32

DX'r schreef:
10 feb 2018 12:48
MFM schreef:
09 feb 2018 13:49
Als je op DAB van MTVNL wil betaal je ook absurde bedragen dus vergeet dat maar snel
Als ik mag kiezen DAB Radio of FM kies ik nu (nog) voor FM. Maar zou fresh FM zelf mee doen als die kavel vrij komt net als Arrow rock toen der tijd kan natuurlijk wel gewoon een nieuwe stichting of bv en hoppa gaan...

Plaats reactie