FreshFM nieuwe vormgeving?

Discussieer over de regionale omroepen

Moderator: admin6

Plaats reactie
RV

Re: FreshFM nieuwe vormgeving?

Bericht door RV »

density1 schreef: 30 aug 2017 00:03 Ik zou als ik de nieuwe gegadigde was die House Top 1000 zeker houden, levert weer luisteraars op en is al jaren lang een bewezen succes. Verder zou het wel weer een dancezender mogen worden maar wel beter dan alle gradaties van Fresh FM, dat was toch merendeel een Slam FM clone met EDM dance hits als je overdag luisterde, behalve de periode dat ze rechtenvrije muziek draaide.
Wie zegt dat het een dancestation wordt. Daar is in het verleden geen winst mee gemaakt. Het is een vrij kavel straks met 10%regiogerichtheid. Het kan alle kanten op. Wie weet komt radioNL wel weer om de hoek kijken. Die zijn toch gek op dubbele dekkingen en dan lozen ze weer kavels met een hogere regiogerichtheid.
density1

Bericht door density1 »

Dan zitten ze dus dubbel in Amsterdam als dat zo is. Gaat hem niet worden. Nee het wordt een dancestation of iets anders, maar RadioNl lijkt me sterk. Die hebben nu wel andere belangrijke zaken te regelen in hun oorspronkelijke uitzendgebied.
waterveenmos

Bericht door waterveenmos »

De Nachtwacht schreef: 29 aug 2017 21:48
Daan! schreef: 29 aug 2017 18:28 Is het een vrij kavel of heeft het verplichtingen?
Zal wel aan bepaalde regiogerichtheid moeten voldoen omdat het een commercieelr egionaal kavel is. Hoeveel procent weet ik niet, dacht 10 omdat het kavel opnieuw geveild wordt, maar zit niet goed in de materie.
Met zo'n 10% regionale gerichtheid in de betreffende regio (voornamelijk randstad) zie ik kansen voor Kink. Die kunnen hun programmering echt wel vullen met 10% Nederlandse artiesten die gevestigd zijn in die regio. En met zo'n mooi pakket in een dichtbevolkt gebied zou het ook nog wel eens kostendekkend kunnen zijn.
Waarom makkelijk doen als het moeilijk kan?
density1

Bericht door density1 »

Wie weet als ze een flinke zak geld hebben. Enig idee wanneer de veiling van het kavel van Fresh gaat plaats vinden? Te samen met die kavels van RadioNL?
Orange

Bericht door Orange »

density1 schreef: 30 aug 2017 12:15Nee het wordt een dancestation of iets anders
Ik denk dat je gelijk hebt. Geen speld tussen te krijgen.
Echtwel

Bericht door Echtwel »

Of Fresh is slim net al ( Arrow) en beid gewoon mee onder een andere naam. Bijvoorbeeld SB of
De vrijgekomen frequentieruimte met een looptijd tot 1 september 2022 zal opnieuw worden geveild.
Bron : AT
waterveenmos

Bericht door waterveenmos »

Ehm, wat zeg je nu eigenlijk Echtwel?
Waarom makkelijk doen als het moeilijk kan?
boxfm

Bericht door boxfm »

waterveenmos schreef: 30 aug 2017 12:28
De Nachtwacht schreef: 29 aug 2017 21:48
Daan! schreef: 29 aug 2017 18:28 Is het een vrij kavel of heeft het verplichtingen?
Zal wel aan bepaalde regiogerichtheid moeten voldoen omdat het een commercieelr egionaal kavel is. Hoeveel procent weet ik niet, dacht 10 omdat het kavel opnieuw geveild wordt, maar zit niet goed in de materie.
Met zo'n 10% regionale gerichtheid in de betreffende regio (voornamelijk randstad) zie ik kansen voor Kink. Die kunnen hun programmering echt wel vullen met 10% Nederlandse artiesten die gevestigd zijn in die regio. En met zo'n mooi pakket in een dichtbevolkt gebied zou het ook nog wel eens kostendekkend kunnen zijn.
Iedereen kan een zender vullen met 10% regiogerichtheid. Gaat tussen 07-19 uur om de uitzenduren, min de reclame. Je mag maximaal 12 minuten reclame per uur, stel je hebt er 10 in totaal. Dan gaat het dus om 5 minuten per uur. Maar nieuws, weer en verkeer tellen ook mee als regiogerichtheid. Nieuws+weer+verkeer is ongeveer 2 minuten, dus hoef je alleen nog een request van een luisteraar uit je groene gebied te draaien óf een artiest uit het groene gebied te draaien. Tijdens de ochtend- en middagshow lukt het je waarschijnlijk zelfs om met 2x nieuws, weer en verkeer per uur aan je regiogerichtheid te komen.

Met 10% regiogerichtheid hoeft er dus niks regionaals aan je zender te zijn. Het ANP nieuws telt gewoon mee als regiogerichtheid, het hoeft dus niet eens regionaal nieuws te zijn. De commerciële regionale zenders hebben veel makkelijkere regels dan de lokale omroepen.
Mediaplanet

Bericht door Mediaplanet »

Duh...die dokken er toch ook voor?
'Rock and Roll is beter than Music' - Alfred LaGarde
boxfm

Bericht door boxfm »

Mediaplanet schreef: 30 aug 2017 18:10 Duh...die dokken er toch ook voor?
Als je reageert op mijn opmerking "De commerciële regionale zenders hebben veel makkelijkere regels dan de lokale omroepen.", dan vind ik het niet logisch. In heb het over de inhoud van de regels, niet het percentage.

Naar mijn mening is het krom dat bij een lokale omroep muziek uit de regio niet meetelt en bij een commerciële regionale wel. Zelfde geldt voor wat een jock zegt. Zegt een jock op een lokale omroep iets, dan telt het alleen als het echt over de regio gaat (bijvoorbeeld regionaal nieuwtje). Als op Fresh FM een geboren Amsterdammer 2 minuten lang lult over koeien in de achterhoek, dan telt het gewoon als regiogerichtheid. Puur en alleen omdat de jock geboren is in Amsterdam.
RV

Bericht door RV »

density1 schreef: 30 aug 2017 12:15 Dan zitten ze dus dubbel in Amsterdam als dat zo is. Gaat hem niet worden. Nee het wordt een dancestation of iets anders, maar RadioNl lijkt me sterk. Die hebben nu wel andere belangrijke zaken te regelen in hun oorspronkelijke uitzendgebied.
Ja maar 94.9 heeft een hoger regiogerichtheidpercentage. En is maar 500 Watt. De 95,7 van Fresh is 6Kw en straks 10%regiogerichtheid. Ze mogen de 94.9 inleveren dus ik sluit niets uit.
Echtwel

Bericht door Echtwel »

waterveenmos schreef: 30 aug 2017 14:10 Ehm, wat zeg je nu eigenlijk Echtwel?
Boel failliet laten gaan en zelf om de reste boel later terug kopen...
lion

Bericht door lion »

RV schreef: 31 aug 2017 11:46
density1 schreef: 30 aug 2017 12:15 Dan zitten ze dus dubbel in Amsterdam als dat zo is. Gaat hem niet worden. Nee het wordt een dancestation of iets anders, maar RadioNl lijkt me sterk. Die hebben nu wel andere belangrijke zaken te regelen in hun oorspronkelijke uitzendgebied.
Ja maar 94.9 heeft een hoger regiogerichtheidpercentage. En is maar 500 Watt. De 95,7 van Fresh is 6Kw en straks 10%regiogerichtheid. Ze mogen de 94.9 inleveren dus ik sluit niets uit.
94,9 is geen los kavel maar bestaat ook nog uit 104,2 en 94,5
RV

Bericht door RV »

lion schreef: 31 aug 2017 21:05
RV schreef: 31 aug 2017 11:46
94,9 is geen los kavel maar bestaat ook nog uit 104,2 en 94,5
Dat dek je weer af met de 96.0 die ook geveild wordt, Wieringermeer. 10% regiogerichtheid. Complete kavel kan ingeleverd worden.
Your Choice

Bericht door Your Choice »

En dat waren de laatste momenten van Fresh Fm :cry:
Plaats reactie