FreshFM nieuwe vormgeving?

Discussieer over de regionale omroepen
Plaats reactie
gerard909

FreshFM nieuwe vormgeving?

Bericht door gerard909 » 12 jun 2014 13:55

Ik luister regelmatig naar FreshFM. Knap dat deze zender er nog altijd is en ik vind ze nog altijd een leuke aanvulling op het bestaande aanbod op FM.

Het valt me op dat ze hun vormgeving hebben vernieuwd. Heb 'm nu wat langer aanstaan en het klinkt een stuk beter dan voorheen, echt een vooruitgang.

Zijn er meer mensen die dit is opgevallen en wat vinden jullie ervan?
Radio, maar met je maten.

gerard909

Re: FreshFM nieuwe vormgeving?

Bericht door gerard909 » 12 jun 2014 14:14

Ah ik zie nu ook een bericht op radio.nl
Fresh FM bestaat dit jaar 15 jaar. Voor Fresh FM aanleiding om een nieuwe weg in te slaan met een nieuwe station voice en een nieuw jinglepakket. Als kick-off van dit jubileumjaar is Fresh FM gestart met een nieuw jinglepakket van het Amerikaanse bedrijf Reelworld Productions.

Het jinglepakket, dat is gebaseerd op het jinglepakket van het radiostation WKTU New York, is in het geheel in de Verenigde Staten ingezongen.

Het jingle pakket is geproduceerd en ingezongen in Seattle. “Door onze jingles door ervaren Amerikaanse zangeressen in te laten zingen, creëren we een unieke sound en positieve uitstraling voor Fresh FM. Dit is wat je wilt als zender!”, aldus Fresh FM Program Director Erik Kross.

Michael Pilarczyk
De nieuwe station voice van de zender is oud 538 en Veronica DJ Michael Pilarczyk. “Pilarczyk heeft een geweldige stem en precies de tone of voice die bij een station als Fresh FM past”, zegt Kross. “Fresh FM is een leuke zender om voor te werken, die me doet denken aan de beginjaren van bijvoorbeeld Radio 538”, aldus Pilarczyk.

“Geweldige vormgeving, goeie muziek en met ervaren mensen als Erik Kross en Michael Pilarczyk worden de volgende 15 jaar minstens een zo groot succes.” zegt Fresh FM directeur Raoul Wedel.
En hier kun je luisteren naar de nieuwe vormgeving: https://soundcloud.com/radiowereld/fres ... eving-2014
Radio, maar met je maten.

RMF

Bericht door RMF » 12 jun 2014 14:21

Ik zag gisteren een tweetje voorbij komen over de nieuwe vormgeving en ben even gaan luisteren. Klinkt lekker fris (lekker Fresh in dit geval dus :) ). Goeie jingles en Michael is in mijn ogen een hele verbetering ten opzichte van de oude stationvoice, die ik altijd een beetje gedateerd vond klinken.

jassy

Bericht door jassy » 15 jun 2014 15:59

Wanneer is deze vormgeving in de lucht gegaan? Ik dacht gister nog de oude vormgeving te hebben gehoord op FM....
Check live de details van de ensembles op 11C (Commercieel), 12C (NPO) en 6B (DAB Oost) op

http://www.dabmonitor.nl/

DX'r

Bericht door DX'r » 15 jun 2014 19:47

jassy schreef:Wanneer is deze vormgeving in de lucht gegaan? Ik dacht gister nog de oude vormgeving te hebben gehoord op FM....
Misschien hoorde je ook het nieuws van vorige week, dat is pas goedkoop radio maken :)) :lol:

audio_man

Bericht door audio_man » 17 jun 2014 18:51

Ik heb het nu eens een aantal dagen geluisterd en vind het echt goed klinken!
Gezongen jingles zijn top en passen perfect bij de muziek, overige vormgeving is ook super strak en de voice over is een hele vooruitgang!! Iemand enig idee wie die (Amerikaanse/Engelse) vrouw is?

Echtwel

Bericht door Echtwel » 18 jun 2014 08:43

Is een prima station , mag van mij zo op de kavel van Slam FM
Doet het mbt de Dance veel beter !!

Denniss

Bericht door Denniss » 18 jun 2014 21:46

Vormgeving klinkt weer up to date, en past er goed bij.
Fresh FM is, zeker nu slam FM pas een format wijziging heeft ondergaan, toch het grootste echte dance station van NL, en dan met name de avonden.
Wat ze wat mij betreft wat kunnen minderen (maar smaken verschillen natuurlijk :) zijn die ver-dance-te pophitjes.

En zo te horen hebben ze de omnia 6 ook onder handen genomen, het klinkt echt een stuk beter dan dat het is geweest! Waarbij de 95.9 nog altijd voller klinkt trouwens dan de 95.7. Het klinkt echt hard.
De omnia heeft nog meer in z'n mars maar dit is al heel wat zoals het nu klinkt.
leuke zender!
(dat was 't in de tijd van Dance Radio 916 al)

Dennis

Eppo

Bericht door Eppo » 14 jul 2014 09:50

'k Luister er zelf dagelijks thuis naar via de stream (lang leve de v-Tuner :D ) en vind het station absoluut van toegevoegde waarde!

Wat ik wel mis is het nieuws. Elk uur even een korte Novum of ANP nieuwsupdate zal het station wat mij betreft compleet maken.
♫♪.ılılıll|̲̅̅●̲̅̅|̲̅̅=̲̅̅|̲̅̅●̲̅̅|llılılı.♫♪

Eppo

Bericht door Eppo » 28 jul 2014 08:09

Zet op het werk net de stream aan en hoor opeens allemaal Nederlandstalige jingles op FreshFM.

Weet iemand of er een ander (nieuw) pakket in gebruik genomen is?
♫♪.ılılıll|̲̅̅●̲̅̅|̲̅̅=̲̅̅|̲̅̅●̲̅̅|llılılı.♫♪

JF

Bericht door JF » 20 mar 2015 10:33

Inmiddels al een klein jaartje verder.

hoe gaat het met fresh fm? weet iemand dat..

inmiddels is fresh fm een zeker lekker Dancestation van nederland geworden, ze draaien naar mijn mening lekkerdere dance dan slamfm,maar das mijn mening.
inderdaad een hulde dat Fresh Fm nog steeds bestaat,en de nieuwe vormgeving is een stuk beter dan de vorige zoals ik nu hoor.

verder is er weer met paas de house top1000 die op 4 april om 10 uur begint.
en de 95.7 fm is in ZEER weide omgeving te ontvangen!

van mijn mogen ze overdag ook wat DJ,s inzetten op te presenteren.
Het leven is een echte soapserie!

optimod

Bericht door optimod » 20 mar 2015 10:52

Ik merk nauwelijks verschil met Slam, beide draaien ze de dance hits van dit moment dus heel veel EDM. Misschien dat Fresh s'avonds iets meer de diepte in gaat met live mixen naar ik dacht, maar verder niet.
Verder is die House Top 1000 wel een paradepaardje voor Fresh maar die muziek hoor je doorgaans nooit, alleen in dat weekend.

Madurodam FM

Bericht door Madurodam FM » 20 mar 2015 12:07

Inderdaad knap om een station met dit format al zoveel jaren draaiende te houden. In het verleden is gebleken dat enkel dance (EDM) op je zender moeilijk vol te houden is. Een landelijk station als ID&T Radio of regionaal System FM (Noord-Holland) of XFM (Noord-Brabant) hielden het uiteindelijk niet vol. Dat is toch best bijzonder als je ziet dat dit soort zenders het in het buitenland juist heel goed doen. Maar in Nederland, daar waar alle top dj's en producties vandaan komen en de meeste dance festivals plaatsvinden, daar hebben we enkel het regionale Fresh FM in de ether. Verder zijn er gelukkig nog wel goede NL dancestations op internet (denk aan Deep FM of HiTec)
"de grootste hits voor 't kleinste stadje van Nederland"

optimod

Bericht door optimod » 20 mar 2015 12:28

Al is Deep FM wel wat mainstream geworden, en hoor daar alleen maar oude dance van een paar jaar geleden, en veel jaren 90 spul, met name in de ochtend. Terwijl je juist met dance het nieuwste van het nieuwste op dance gebied wil horen.

JF

Bericht door JF » 26 mar 2015 13:38

Vanmorgen was ineens de oude vormgeving te horen op Fresh fm.
En sinds vanmorgen hoor ik ook geen reclame onderbreking meer,alleen nonstop dance,en dat op de 95.7.

Toch vreemd geen reclame maar wel lekker!
Het leven is een echte soapserie!

Plaats reactie