Radio Royaal - 99.4 FM

Discussieer over de regionale omroepen

Moderator: admin6

Echtwel

Re: Radio Royaal - 99.4 FM

Bericht door Echtwel »

optimod schreef:Denk ook dat het voicetrack radio a gogo zal zijn met de nieuwelingen. Daar is niets mis mee, als het maar goed gebeurd. Maar daarbij ook nog eens slechte geluidskwaliteit van de stream, en in de ether voorzover ik het wel eens gehoord heb, kan echt niet.
Nou klinkt 100% beter dan hierzo Feelgood Radio
Luister maar 1 uurtje 99.4 en dan 1 uurtje 105.9 ik vind 99.4 100% beter
optimod

Bericht door optimod »

Ik vind Feelgood Radio juist beter klinken, in alle opzichten overigens. Prima muziekmix met geen rare uitspattingen zoals volkse muziek, wat Royaal weer wel doet.
Trekhaak

Bericht door Trekhaak »

Feelgood heeft toch 2 frequenties? Ik ben het eens met de voorgaande schrijvers dat Feelgood beter klinkt dan 99.4, maar dan heb ik het wel over 107.5 (volgens mij), want die frequentie 105.9 klinkt niet zo heel best vind ik.
Madurodam FM

Bericht door Madurodam FM »

Ik vind Feelgood Radio juist beter klinken
Hier nog eentje. Wat een heerlijke zender dat Feel Good. Ze hebben overigens drie frequenties, Pijnacker 105.6, Nootdorp 107.6 en de editie die ik hier beluister is die van Rijswijk via 105.9.
Muziekkeuze is veel gevarieerder dan die van Royaal, waar ik toch steeds weer dezelfde nummer hoor langskomen. Maar misschien moeten we vooral niet vergelijken, we hebben het hier over een lokale omroep en regionaal commercieel station.
"de grootste hits voor 't kleinste stadje van Nederland"
optimod

Bericht door optimod »

Ach, wat is vergelijken. Er is wel wat over te zeggen dat een lokaal station beter klinkt dan een regionaal commercieel station. Dan doe je toch iets goed en loop je niet achter de meute aan.
Echtwel

Bericht door Echtwel »

Het gaat over het geluid niet over de opzet, feelgood is een commerciële zender op een publieke frequentie maar dat is een andere discussie
Trekhaak

Bericht door Trekhaak »

Echtwel schreef:Het gaat over het geluid niet over de opzet, feelgood is een commerciële zender op een publieke frequentie maar dat is een andere discussie
Ik heb Feelgood vaak aanstaan en hoor in de ochtend iedere tien minuten lokaal nieuws. Dat werd ook zo aangekondigd. Daarnaast hoor ik feelgoodrijswijk.nl in hun vormgeving. Op jouw reactie heb ik de editie Rijswijk vandaag eens aangezet. Ik moest wel een stapje terugdoen in het geluid. Hoop dat ze daar eens iets aan gaan doen. Ook ben ik die site eens gaan bekijken en ik zie daar gister 14 nieuwsberichten over Rijswijk gepost. Die hoor ik dan vermoedelijk ook terug in dat nieuws iedere 10 minuten. Het staat hier op kantoor op de achtergrond aan dus inhoudelijk volg ik het niet en interesseert het me eerlijk gezegd ook niet. Het klinkt misschien professioneler als veel andere lokale omroepen en ik hoor wel degelijk een lokale zender voor Rijswijk. Daarbij, wat is de definitie van commercieel?
lion

Bericht door lion »

optimod schreef:Ik vind Feelgood Radio juist beter klinken, in alle opzichten overigens. Prima muziekmix met geen rare uitspattingen zoals volkse muziek, wat Royaal weer wel doet.
Radio Royaal is ook wat meer guilty pleasure radio vandaar ook de slogan de leukste oldies met ook de foute platen die Radio 10 niet meer draaid aangevuld met Nederlandstalige muziek wat samen een gezellig karakter uit moet stralen.
Diamantje

Bericht door Diamantje »

Vanmiddag onderweg naar Rotterdam tijdens het bandscannen op 105.9 uitgekomen. Het geluid klonk in mijn auto vanmiddag wel lekker. De baas heeft me wel een leenauto meegegeven, dus ik kon het niet helemaal goed waarnemen, maar het klonk vergeleken met andere zenders niet heel slecht meer.
Het is geel met bruin en het kruipt over de grond................. Een giraf met hoogtevrees!
RadioRatio

Bericht door RadioRatio »

Vanaf 1 november is Radio Royaal ook in Zeeland, Noord-Brabant en Limburg te ontvangen via DAB+ (zie http://radio.nl/808379/vanaf-1-november ... ns-via-dab)
Echtwel

Bericht door Echtwel »

Diamantje schreef:Vanmiddag onderweg naar Rotterdam tijdens het bandscannen op 105.9 uitgekomen. Het geluid klonk in mijn auto vanmiddag wel lekker. De baas heeft me wel een leenauto meegegeven, dus ik kon het niet helemaal goed waarnemen, maar het klonk vergeleken met andere zenders niet heel slecht meer.
Klopt de medewerkers van feelgood scannen actief dit forum af en passen dan van alles aan. :cool:
Geluid was belabberd maar sinds de opmerking beter. Staat zelf wat dbs te hard maar wie kijkt daar na :))
Diamantje

Bericht door Diamantje »

Echtwel schreef:
Diamantje schreef:Vanmiddag onderweg naar Rotterdam tijdens het bandscannen op 105.9 uitgekomen. Het geluid klonk in mijn auto vanmiddag wel lekker. De baas heeft me wel een leenauto meegegeven, dus ik kon het niet helemaal goed waarnemen, maar het klonk vergeleken met andere zenders niet heel slecht meer.
Klopt de medewerkers van feelgood scannen actief dit forum af en passen dan van alles aan. :cool:
Geluid was belabberd maar sinds de opmerking beter. Staat zelf wat dbs te hard maar wie kijkt daar na :))
Jij klinkt goed geïnformeerd Echtwel... :D Zit je toevallig dicht bij het vuur?
Het is geel met bruin en het kruipt over de grond................. Een giraf met hoogtevrees!
Echtwel

Bericht door Echtwel »

Nee
Diamantje

Bericht door Diamantje »

Echtwel schreef:Nee
Waar haal je de gedetailleerde goedonderbouwde informatie dan vandaan?
lion

Bericht door lion »

Het AT heeft de 99,6 FM vergund dus de storing tussen 99,5 en 99,4 is dan hopelijk verleden tijd.
Plaats reactie