Komt NRJ naar Nederland?

Discussieer over de regionale omroepen
Debaser

Re: Komt NRJ naar Nederland?

Bericht door Debaser » 19 jan 2012 12:18

ChrisFM schreef:Je hebt ook nog FG radio. Dat zei nog niet de 104.3 van Kaatsheuvel pakken.
En vervolgens met moeite 25.000 mensen bereiken...
Be a debaser!

EA

Bericht door EA » 19 jan 2012 12:49

FG Radio is een dance zender met zenders o.a. in Parijs en Antwerpen. Ik weet niet of dit in een kleine plaats als Kaatsheuvel of waar die zender ook komt te staan aan zal slaan. Is toch meer grote steden radio FG.
Weg met de eenheidsworst op de radio en het bewandelen van platgetreden paden.

Erik-1981

Bericht door Erik-1981 » 19 jan 2012 12:54

rutgrrr schreef:NRJ is sterk in Frankrijk, franssprekende landen, Duitsland en Scandinavie. in Nederland is het een zo goed als onbekend merk. Het bekt lekker en radiofreaks kennen het, maar daar houdt het op.
Dat klopt; kijk eens naar België. In het Franstalige Wallonië heeft NRJ een goede dekking met veel lokale frequenties terwijl in het Nederlandstalige Vlaanderen NRJ niet bestaat (het tweetalige Brussel uitgezonderd). Misschien is het dan logischer om eerst via Vlaanderen naar Nederland te komen.

DX'r

Re: [Centraal] Radio Decibel

Bericht door DX'r » 19 jan 2012 19:29

DX'r schreef:Wacht maar even een klein weekje af. Ik zeg houdt de persberichten in de gaten -smok
Helaas komt er geen persbericht deze week; ik ben gefopt denk ik -kots

EA

Bericht door EA » 19 jan 2012 20:34

DX'r schreef:
DX'r schreef:Wacht maar even een klein weekje af. Ik zeg houdt de persberichten in de gaten -smok
Helaas komt er geen persbericht deze week; ik ben gefopt denk ik -kots
De week is nog niet om...
Weg met de eenheidsworst op de radio en het bewandelen van platgetreden paden.

maxxxmedia

Bericht door maxxxmedia » 25 jan 2012 22:37

Dat kleine weekje is inmiddels wel voorbij :wink: Wat zou er dan in dat persbericht moeten volgens je bron?

maxxxmedia

Bericht door maxxxmedia » 25 jan 2012 22:45

Erik-1981 schreef:
rutgrrr schreef:NRJ is sterk in Frankrijk, franssprekende landen, Duitsland en Scandinavie. in Nederland is het een zo goed als onbekend merk. Het bekt lekker en radiofreaks kennen het, maar daar houdt het op.
Dat klopt; kijk eens naar België. In het Franstalige Wallonië heeft NRJ een goede dekking met veel lokale frequenties terwijl in het Nederlandstalige Vlaanderen NRJ niet bestaat (het tweetalige Brussel uitgezonderd). Misschien is het dan logischer om eerst via Vlaanderen naar Nederland te komen.
Volgens mij (dacht ik) heeft er wel een Vlaamse NRJ bestaan'

rutgrrr

Bericht door rutgrrr » 25 jan 2012 23:39

NRJ Vlaanderen bestaat niet meer, maar Nostalgie is eigendom van NRJ en dat station zendt dan weer wel in Vlaanderen uit: http://nl.wikipedia.org/wiki/Radio_Nostalgie" onclick="window.open(this.href);return false;
Offtopic is het nieuwe ontopic.

Female RF

Bericht door Female RF » 26 jan 2012 07:45

Het is daar in Vlaanderen (toch een kleine markt) lastig opboksen tegen TopRadio, denk ik. :smile:

maxxxmedia

Bericht door maxxxmedia » 26 jan 2012 13:21

Female RF schreef:Het is daar in Vlaanderen (toch een kleine markt) lastig opboksen tegen TopRadio, denk ik. :smile:
en Q-music

Debaser

Bericht door Debaser » 28 jan 2012 12:49

maxxxmedia schreef:
Female RF schreef:Het is daar in Vlaanderen (toch een kleine markt) lastig opboksen tegen TopRadio, denk ik. :smile:
en Q-music
Twee stations die qua format helemaal niet op elkaar óf op NRJ lijken... :wink: Aan de concurrentie zal het dus niet gelegen hebben. Sterker: Als Vlaanderen iets miste (*) dan was het wel een echt hitstation. Echte CHR, dus niet gericht op dance (zoals TopRadio) en niet richting Hot AC zoals Q-Music.

Maar het is gewoon verdomd moeilijk om in Vlaanderen een radiostation met goede, communautaire, dekking op te zetten. Je moet nogal wat lokale zenderhouders weten te strikken om jouw programma uit te zenden voor je een commercieel interessante dekking hebt. En daar gaat het dus mis.

(*) Inmiddels is er vanuit de VRT natuurlijk MNM. Dat is wel echte CHR, in tegenstelling tot het met Q-Music vergelijkbare format van Radio Donna dat destijds nog op die frequenties zat.
Be a debaser!

Madurodam FM

Bericht door Madurodam FM » 26 mar 2018 12:13

Even een oude topic op gang helpen nu er in Vlaanderen geruchten rond gaan dat NRJ terug gaat keren op 1 van de landelijke kavels (S-Radio)
Zie dit o.a. dit artikel;

https://radiovisie.eu/frans-waalse-radi ... laanderen/
"de grootste hits voor 't kleinste stadje van Nederland"

density1

Bericht door density1 » 26 mar 2018 12:17

S-Radio, grappig bedacht waar de S voor het 'slangetje' staat in het NRJ logo...

boxfm

Bericht door boxfm » 26 mar 2018 15:40

density1 schreef:
26 mar 2018 12:17
S-Radio, grappig bedacht waar de S voor het 'slangetje' staat in het NRJ logo...
Het 'slangetje' in het NRJ logo is een zwarte panter ;-). S-Radio is een radioproject van SBS Belgium, daar komt de S ook vandaan.

Geruchten over NRJ gaan inderdaad al een tijdje rond. Overigens tegelijkertijd ook een hele logische verwachting dat er ingezet zal worden op een popzender door SBS, een nichezender breng je niet in de lucht als je maar één radiozender hebt én televisiezenders die een verlengstuk kunnen zijn (en vica versa).

In Wallonië doet NRJ het goed, in Vlaanderen zijn ze niet aanwezig. Wel jaren terug, dat was toen geen succes. Gerucht gaat ook dat Mediahuis van Nostalgie af wil en dat de Fransen daar ook zijn gesignaleerd. Zou voor NRJ een mooie kans zijn om in Vlaanderen direct twee zenders met nagenoeg landelijke dekking te hebben. Sta je als radiogroep ook sterker dan dat je maar één zender hebt.

RV

Bericht door RV » 26 mar 2018 21:06

boxfm schreef:
26 mar 2018 15:40
density1 schreef:
26 mar 2018 12:17
Het 'slangetje' in het NRJ logo is een zwarte panter ;-). S-Radio is een radioproject van SBS Belgium, daar komt de S ook vandaan.

Geruchten over NRJ gaan inderdaad al een tijdje rond. Overigens tegelijkertijd ook een hele logische verwachting dat er ingezet zal worden op een popzender door SBS, een nichezender breng je niet in de lucht als je maar één radiozender hebt én televisiezenders die een verlengstuk kunnen zijn (en vica versa).

In Wallonië doet NRJ het goed, in Vlaanderen zijn ze niet aanwezig. Wel jaren terug, dat was toen geen succes. Gerucht gaat ook dat Mediahuis van Nostalgie af wil en dat de Fransen daar ook zijn gesignaleerd. Zou voor NRJ een mooie kans zijn om in Vlaanderen direct twee zenders met nagenoeg landelijke dekking te hebben. Sta je als radiogroep ook sterker dan dat je maar één zender hebt.
Alleen is het een netwerkpakket met vooral dekking in de steden. Ook sluiten de zenders niet altijd op elkaar aan en is er op bepaalde stukken sprake van interferentie door Waalse stations. De Belgen kunnen namelijk maar niet landelijk tot overeenstemming komen over efficiëntie tussen Waalse en Vlaamse stations. Wel op papier maar de Walen draaien er hun hand niet voor om weer een sterke zender aan te steken wat tot storing leidt. Eerst maar afwachten, de Belgen hebben net een nieuw frequentieplan. Er zijn echter ook talloze rechtszaken tussen stations onderling en de overheid. Topradio zal wel binnenkort weer te horen zijn.

Plaats reactie