Hotradio Hits

Discussieer over de regionale omroepen

Moderators: admin6, admin6, admin6, admin6, admin6

Plaats reactie
MPX

Re: Hotradio Hits

Bericht door MPX » 04 dec 2012 15:59

Hotradio Hits zal niet naar friesland komen gezien het kavel is verkocht aan HollandFM en niet aan Hans kokkeel.
Dus holland FM zal hoe dan ook gewoon in friesland te horen blijven.

dus ook in de toekomst zal hans kokkeel met hotradio hits niet naar friesland komen op de frequenties van HollandFM

Daarnaast zal op lokale omroep frequenties niet gaan gezien publiek en commercieel geen raakvlakken met elkaar mag hebben.
connecting the world

Waggel

Bericht door Waggel » 05 dec 2012 22:17

Dus had ik gelijk . Alleen de 101.9 van Mercurius. Deze kan dat nog verhuren aan HotRadio en zou niet verkeerd zijn want met Mercurius gaat het niet zo best.

willem uit liwwadden

Bericht door willem uit liwwadden » 06 dec 2012 19:51

101.8 is wel een frequentie in Friesland en die is niet van mercurius (106.1) maar van waterstadFM

Ou-Tannu

Bericht door Ou-Tannu » 06 dec 2012 22:15

willem uit liwwadden schreef:101.8 is wel een frequentie in Friesland en die is niet van mercurius (106.1) maar van waterstadFM
ze zouden eigenlijk moeten zeggen dat de lokale omroep frequenties gebruikt mogen worden... met de voorwaarde dat als er een nieuwe lokalo wil starten en levensvatbaar is, dat ze de frequenties weer moeten inleveren :)

MPX

Bericht door MPX » 07 dec 2012 14:55

Dat zal nooit gaan werken.

Al dan niet of het rechtsgeldig mag.

Je krijgt een enorme wildgroei/ethervervuiling aan commerciele zender(tjes) die een dekkingsgebied van 1 gemeente hebben.
Niet intressant voor commerciele radio gezien de jaarlijkse kosten voor toezicht buma medewerkers enz niet opwegen tegen de winst die terug kunnen worden gewonnen in het uitzend gebied.

En stel dat een commercieel station besluit dit te gaan doen 20.000 euro investeerd in apparatuur verbindingen opstelpunt e.d en 3 weken later komt er een club die zegt: Hoi wij gaan een lokale omroep beginnen. Dat zou betekenen dat het commercieel station bijna net zo goed haar geld in de sloot kan gooien.

Het idee is goed alleen in de praktijk niet haalbaar.
connecting the world

remco_k

Bericht door remco_k » 07 dec 2012 20:17

Om dan nog maar niet te spreken van de situatie dat een lokale omroep pas na X jaar komt, en een zittende commerciële omroep (die misschien dan goed bekend is) van z'n plek verdrijft. Dat geeft die lokale omroep bij de start een hoop luisteraars die, laten we zeggen, iets anders hadden verwacht. En kan het b.v. zelfs gebeuren dat ze door luisteraars gebeld worden met de mededeling om die andere omroep weer terug te zetten. Heeft de omroep op voorhand al een slechte naam. En dat duurt lang voordat je die weg werkt. Als dat al lukt.
www.digiplay.nl: SHOUTcast V2 streaming compleet met gratis web app, statistieken en SSL support!

Echtwel

Bericht door Echtwel » 27 apr 2019 03:48

Hellaas van dab radio netwerk verdwenen lees ik net
radiofreak.nl - radio-tv-nederland.nl - Groeistad.com - Amsterdamsmostwanted.nl - AM-forum.nl - cbforum.nl - midvliet.nl

density1

Bericht door density1 » 27 apr 2019 10:57

Gelukkig blijven ze wel op AM uitzenden met hun hitradio format omdat het daar uitermate goed op past blijkbaar al die moderne muziek in stereo....

fmonline

Bericht door fmonline » 27 apr 2019 22:28

Echtwel schreef:
27 apr 2019 03:48
Hellaas van dab radio netwerk verdwenen lees ik net
Waar las je dat?

Ik heb het gevonden.
https://www.radio-tv-nederland.nl/

Alleen via MTVNL stoppen ze met via dab uitzenden... bij ons blijven ze nog in de ether.

EtherScout

Bericht door EtherScout » 28 apr 2019 11:05

En zo is Hotradio Hits weer een regionaal station geworden. Ik vrees dat de prijs/kwaliteitverhouding bij MTVNL de doorslag gaf. 48 kb/s levert geen geluidskwaliteit om over naar huis te schrijven en de dekking was ook niet geweldig te noemen. Ik ben benieuwd wat men van plan is met dit station.

Echtwel

Bericht door Echtwel » 28 apr 2019 15:12

EtherScout schreef:
28 apr 2019 11:05
En zo is Hotradio Hits weer een regionaal station geworden. Ik vrees dat de prijs/kwaliteitverhouding bij MTVNL de doorslag gaf. 48 kb/s levert geen geluidskwaliteit om over naar huis te schrijven en de dekking was ook niet geweldig te noemen. Ik ben benieuwd wat men van plan is met dit station.
Die kosten drukken tot dat er een andere aanbieder is
radiofreak.nl - radio-tv-nederland.nl - Groeistad.com - Amsterdamsmostwanted.nl - AM-forum.nl - cbforum.nl - midvliet.nl

waterveenmos

Bericht door waterveenmos » 02 mei 2019 11:00

Ook LX Classics heeft er de brui aan gegeven op het MTVNL-netwerk. Is dat echt zo slecht cq duur dat het niet aantrekkelijk meer is? Ik heb beide zenders weinig gehoord via DAB+, dus kan het lastig beoordelen.
Ik ben heel benieuwd of er op korte termijn gegadigden zijn voor de vrijgekomen ruimte. Zelf zou ik graag Kink DNA erop zien, maar of zij het geld hieraan willen investeren betwijfel ik, zeker als de geluidkwaliteit matig is.
Waarom makkelijk doen als het moeilijk kan?

EtherScout

Bericht door EtherScout » 02 mei 2019 11:45

waterveenmos schreef:
02 mei 2019 11:00
Ook LX Classics heeft er de brui aan gegeven op het MTVNL-netwerk. Is dat echt zo slecht cq duur dat het niet aantrekkelijk meer is? Ik heb beide zenders weinig gehoord via DAB+, dus kan het lastig beoordelen.
Ik ben heel benieuwd of er op korte termijn gegadigden zijn voor de vrijgekomen ruimte. Zelf zou ik graag Kink DNA erop zien, maar of zij het geld hieraan willen investeren betwijfel ik, zeker als de geluidkwaliteit matig is.
Nee, laat maar leeg lopen. MTVNL moet zo snel mogelijk opschuiven om nieuwe frequenties mogelijk te maken voor de regionale omroepen en voor een extra mux voor de landelijke omroepen. Daar gaan de extra radiostations op komen. Ook de lokale muxen, die deze zomer verdeeld worden, gaan nieuwe stations opleveren.

MTVNL krijgt in de nabije toekomst weliswaar meer ruimte, maar ook meer concurrentie. En dat laatste hebben ze heel hard nodig. Als ze straks op de huidige manier doorgaan, dan verdwijnen ze vanzelf. Dus linksom of rechtsom kan het alleen maar beter worden.

Echtwel

Bericht door Echtwel » 02 mei 2019 14:18

EtherScout schreef:
02 mei 2019 11:45
waterveenmos schreef:
02 mei 2019 11:00
Nee, laat maar leeg lopen. MTVNL moet zo snel mogelijk opschuiven om nieuwe frequenties mogelijk te maken voor de regionale omroepen en voor een extra mux voor de landelijke omroepen. Daar gaan de extra radiostations op komen. Ook de lokale muxen, die deze zomer verdeeld worden, gaan nieuwe stations opleveren.

MTVNL krijgt in de nabije toekomst weliswaar meer ruimte, maar ook meer concurrentie. En dat laatste hebben ze heel hard nodig. Als ze straks op de huidige manier doorgaan, dan verdwijnen ze vanzelf. Dus linksom of rechtsom kan het alleen maar beter worden.
Ik sluit me hier helemaal bij aan.

Echtwel

Bericht door Echtwel » 05 mei 2019 11:54

Lex Harding geeft tegenover Mediamagazine.nl aan dat de hoge toezichtskosten die het Commissariaat voor de Media in rekening brengt de oorzaak is van het verdwijnen van de radiozender uit de digitale ether. “LX Classics wordt niet meer uitgezonden op DAB+ omdat het Commissariaat voor de Media daarvoor achterlijk hoge toezichtskosten in rekening brengt. De zender is een niet commercieel radiostation, er valt weinig op toe te zien en daarom ben ik niet bereid daarvoor tot in lengte van dagen te betalen.“, aldus Harding.
https://mediamagazine.nl/hoge-toezichts ... s-via-dab/

En daarom stoppen er dus weer veel

Plaats reactie