[Centraal] Radio Decibel

Discussieer over de regionale omroepen
Plaats reactie
RV

Re: [Centraal] Radio Decibel

Bericht door RV » 31 aug 2018 22:32

Het project is inmiddels weer begonnen. Het is vooral hitjes prakken, alleen op de stream. Ik vraag mij af of dit het onderscheid is wat succesvol zou moeten zijn.

Het lijkt wel of regionaal commerciële radio in de Randstad maar niet begrepen wordt. Of het is hitjes prakken, of het is dance. In het noorden wordt het allemaal veel beter begrepen door breed te draaien en daardoor echt een alternatief te zijn. Simone FM bestaat bijvoorbeeld al 20 jaar. Leuke muziekmix, prima station. Hetzelfde geldt voor Waterstad en in zuid Nederland 8FM. Landelijke stations imiteren is mijn inziens geen sleutel tot succes.

density1

Bericht door density1 » 31 aug 2018 23:00

Helemaal mee eens. De toegevoegde waarde ontgaat mij volledig bij dit project.

jessica

Bericht door jessica » 01 sep 2018 00:35

RV schreef:
31 aug 2018 22:32
Het project is inmiddels weer begonnen. Het is vooral hitjes prakken, alleen op de stream. Ik vraag mij af of dit het onderscheid is wat succesvol zou moeten zijn.

Het lijkt wel of regionaal commerciële radio in de Randstad maar niet begrepen wordt. Of het is hitjes prakken, of het is dance. In het noorden wordt het allemaal veel beter begrepen door breed te draaien en daardoor echt een alternatief te zijn. Simone FM bestaat bijvoorbeeld al 20 jaar. Leuke muziekmix, prima station. Hetzelfde geldt voor Waterstad en in zuid Nederland 8FM. Landelijke stations imiteren is mijn inziens geen sleutel tot succes.
Helemaal eens. Daarom zou bijvoorbeeld een zender als KinkFM op het netwerk van voorheen FreshFM wel een succes kunnen worden. Je moet het alleen opstarten en dan vasthouden en de tijd geven.

Echtwel

Bericht door Echtwel » 01 sep 2018 11:30

Gaap weer dat kinkfm, dit onderwerp gaat over decibel wat is dat toch voor eindeloos geloof in die kinkfm het is niks en het wordt niks eind kinkfm

jessica

Bericht door jessica » 01 sep 2018 13:06

Echtwel schreef:
01 sep 2018 11:30
Gaap weer dat kinkfm, dit onderwerp gaat over decibel wat is dat toch voor eindeloos geloof in die kinkfm het is niks en het wordt niks eind kinkfm
Het ging over regionale commerciële radiostations die het wel goed begrepen hebben en geen 538 nadoen. Simone FM, Waterstad en 8FM. In de randstad ontbreekt zo'n zender.

2n2219

Bericht door 2n2219 » 01 sep 2018 18:05

jessica schreef:
01 sep 2018 13:06
Echtwel schreef:
Het ging over regionale commerciële radiostations die het wel goed begrepen hebben en geen 538 nadoen. Simone FM, Waterstad en 8FM. In de randstad ontbreekt zo'n zender.
Ik zou hier graag Waterstad willen horen, mja... 8FM lukt hier nog net
Een programma is een hinderlijke onderbreking van het testbeeld.

boxfm

Bericht door boxfm » 01 sep 2018 19:40

jessica schreef:
01 sep 2018 13:06
Echtwel schreef:
8FM was aanwezig in de randstad, maar is de stekker uitgetrokken. En de vraag is in hoeverre Simone FM en Waterstad FM het financieel nu echt goed doen. (Regionale) radio is lastig om winstgevend te krijgen, zal voor hun echt niet minder een issue zijn.

RV

Bericht door RV » 02 sep 2018 00:59

8FM had in de Randstad ook slechte etherdekking. De zender in Amsterdam kwam de hoek niet om en de frequenties sloten slecht op elkaar aan. Daarnaast werd het ook matig uitgevoerd met veel voicetracks en een afwijkende playlist.

Overigens ben ik het met je eens dat regionaal commerciële radio een lastig verdienmodel heeft. Maar als je dan toch actief bent in die markt kies dan voor een onderscheidend product. De stations die daarvoor kiezen weten het in ieder geval vol te houden.

DX'r

Bericht door DX'r » 02 sep 2018 16:56

RV schreef:
02 sep 2018 00:59
8FM had in de Randstad ook slechte etherdekking. De zender in Amsterdam kwam de hoek niet om en de frequenties sloten slecht op elkaar aan. Daarnaast werd het ook matig uitgevoerd met veel voicetracks en een afwijkende playlist.

Overigens ben ik het met je eens dat regionaal commerciële radio een lastig verdienmodel heeft. Maar als je dan toch actief bent in die markt kies dan voor een onderscheidend product. De stations die daarvoor kiezen weten het in ieder geval vol te houden.
8FM Brabant had een leuke ochtendshow, beter te pruimen dan 538 en de andere grote jongens, te idioot dat door overname van de club in Sneek het helemaal om zeep is geholpen

Echtwel

Bericht door Echtwel » 03 sep 2018 09:47

De club in Sneek , ach het hele decibel verhaal is een drama geworden een ontzettende ruzie en vete over de naam daarna 2 websites die zeggen " het origineel "te zijn dan nog een stuk of wat hobby clubs en/of freaks die het decibel gevoel na doen of na spellen DB962 eb of live.decibel stream
Al bij al zeer teleurstellende vertoning al begrijp ik dat de mensen achter decibel die op FM heeft gezeten de boel heeft" uitbesteed" omdat ze er zelf geen zin meer in hadden.

Hajeco

Bericht door Hajeco » 03 sep 2018 13:23

DX'r schreef:
02 sep 2018 16:56
RV schreef:

8FM Brabant had een leuke ochtendshow, beter te pruimen dan 538 en de andere grote jongens, te idioot dat door overname van de club in Sneek het helemaal om zeep is geholpen
Uuuuuh volgens mij is 8FM nog steeds zelfstandig?

DX'r

Bericht door DX'r » 03 sep 2018 16:20

Hajeco schreef:
03 sep 2018 13:23
DX'r schreef:
02 sep 2018 16:56
RV schreef:

Uuuuuh volgens mij is 8FM nog steeds zelfstandig?
https://www.bd.nl/s-hertogenbosch/radio ... ~ab0e3266/

Mediaplanet

Bericht door Mediaplanet » 04 sep 2018 11:43

In Brabant zijn vanuit Rosmalen gewoon verkopers actief hoor. Bij het pand daar staan nog dagelijks auto's, en als je ze belt krijg je ook een Brabander aan de lijn. Al heb ik het gevoel dat sinds de ochtendshow weg is ook de nodige adverteerders zijn vertrokken...
'Rock and Roll is beter than Music' - Alfred LaGarde

Plaats reactie