[Centraal] Radio Decibel

Discussieer over de regionale omroepen
boxfm

Re: [Centraal] Radio Decibel

Bericht door boxfm » 22 jul 2017 13:23

Echtwel schreef:
22 jul 2017 12:42
Snap sowieso niet dat deze klucht zolang door gaat. Wie wil nu wat bewijzen en tegen welke prijs een rechtszaak kost ook veel geld toch?
Emons spant al die rechtszaken aan, omdat hij gelooft de wettige eigenaar van Decibel te zijn. Hij vertraagt ook de hele bodemprocedure met steeds nieuw bewijs, nieuwe 'getuigen' die hij oproept, etc. Oja... En steeds nieuwe advocaten, omdat hij ze steeds niet betaalt.

Vliegendereporter

Bericht door Vliegendereporter » 22 jul 2017 18:39

Het Decibel op fm klinkt lekker net als joy radio in het noorden met Het zelfde format

Wissewasje

Bericht door Wissewasje » 22 jul 2017 23:54

Mocht je nog eens wat willen lezen over het gedoe dat Bas Emons heeft veroorzaakt, zijn ex doet in een schokkend Facebook-draadje een boekje open. Het is echt een bizar draadje van allemaal mensen die ook iets met Bas/Decibel te maken hebben gehad. https://www.facebook.com/agnespattiwael ... 0826341553

Hier wat 'hoogtepunten':

Zijn ex-vriendin:
Vervolgens zit-ie full time in je huis, verschanst zich achter zijn computer en heeft je helemaal in zijn verzinsels gezogen. 'Samen' wil hij dan het 'onrecht' dat hem is aangedaan als een querulant aangaan. Dat hij dat 'onrecht' zelf heeft veroorzaakt zegt hij er niet bij. En ohja, er moeten rekeningen betaald worden. Advocaatkosten, want anders gaat de ‘miljoenenvordering’ aan zijn neus voorbij. De webstreams moeten in de lucht gehouden worden, want dat kost 'luisteraars' (geen hond die luistert). De huur is al 3 maanden niet betaald en zo komen er steeds meer kosten en schulden uit de hoge hoed tevoorschijn. Als meneer zijn zin niet krijgt wordt hij hysterisch en agressief, zonder middelen kan hij niet functioneren. Want de bodemprocedure, dat is het enige waar hij aandacht voor heeft. Naar zijn kind heeft hij nog nooit omgekeken.
Werken, daar heeft meneer geen tijd voor, want als hij niet achter zijn computer zit kan hij ‘belangrijke informatie of ontwikkelingen’ missen.
Meneer de miljonair (in de min) is helemaal geen succesvolle ondernemer, hij heeft iedereen een lege winkel voorgehouden en een spoor van schulden en schuldeisers achtervolgt hem.
Een ondernemer in de radiowereld:
De herstart van Decibel (2007) is technisch geheel gefaciliteerd door Showbizz NL (Eric Holzhauer) en uitgevoerd door Eric en ondergetekende. Zenders, verbindingen, radiostudio's, geluid... vul maar in. Nooit ook maar 1 rekening is voldaan. De antennes zijn pas onlangs van het dak van Escape verwijderd, volledig onbruikbaar...
Een voormalig medewerker:
Bas mailde mij dat hij wilde komen praten bij mij thuis. Er waren allemaal goede ontwikkelingen en ik kreeg wat juridische stukken toegestuurd. Nu is mijn juridische kennis door opleiding redelijk toegenomen en begreep ik niet waarom hij zo positief was, hij staat er ook in de zaak bij het Hof slecht voor. Bas is een zwarte bladzijde in het leven van veel mensen! Maar Agnes, ik ben blij dat jij daar alweer jaren van af bent en verder kunt met je leven en je mooie zoon.
Een voormalig partner van WildFM, waar Bas ook bij de doorstart betrokken was:
Hij beloofde o.a. bij NRJ in Frankrijk tegen de CEO dat ze snel op zijn FM Frequenties konden uitzenden, loog dus ook glashard waar ik bij zat. Contracten met videobedrijven met barterafspraken (FCCE/Justus Verkerk) die hij niet kon waarmaken etcetera. Sinds 2009 al geen eigenaar meer en geen nagel om aan zijn reet te krabben die hufter (Emons).
Nog een ex:
In de jaren heeft hij mij ook dagelijks stiekem gedrogeerd met (ghb) en opgesloten, en alle telefoons uitgeschakeld. ( mijn lichaam deed raar!?). Dus had ik hem tactisch uitgehoort. Waarbij hij toe gaf drugs in mijn drankje te hebben gedaan. En dit was niet eenmalig. In je eigen huis, zou je je veilig moeten voelen. Hij had zo'n macht over me. Ik zou graag oog in oog staan met hem! Maar dan zou hij natuurlijk weer kei hard liegen. Pfff en de hele inbraak in ons huis, heeft hij ook in scène gezet. Walgelijk! Ben blij dat ik mijn handtas heb kunnen meenemen, en naar mama heb kunnen vluchten, zonder dat hij mij heeft kunnen aanrijden met zijn auto. STIK MAAR IN DE SPULLEN! Ik heb alles achter gelaten. En nog steeds heb ik zo'n woede naar hem toe. Maar ik ben blij dat mijn mama mij goed heeft opgevangen. Ze was toen de enige die er altijd voor mij is geweest! ...❤ En ben blij met mijn vrijheid!
Laatst gewijzigd door Wissewasje op 23 jul 2017 12:05, 1 keer totaal gewijzigd.

Delphi

Bericht door Delphi » 23 jul 2017 09:14

Wat een totale tragiek. Ik ken Bas al sinds halverwege de jaren negentig, en de laatste keer dat ik 'm sprak, is intussen ook al een jaar of acht geleden. Maar blijkbaar gaat het verval de laatste tijd in hoog tempo. Ervan uitgaand dat alles klopt, vraag ik me af waarom het blijkbaar Justitie en/of hulpverlening niet lukt om er greep op te krijgen en hem te (laten) stoppen.
Doe het goed of doe het niet...

MFM

Bericht door MFM » 23 jul 2017 12:03

En ook omdat deze thread uiteindelijk ook schade berokkent aan het "echte decibel" vraag ik me eigenlijk steeds meer af waarom men niet gewoon afscheid neemt van de naam decibel op FM. Link het zooitje door naar iets onaangetasts of stop er gewoon mee. De winst is toch al ver te zoeken.
Dit hele gedoe is voor beide partijen gewoon zielig. Zowel voor de FM als internet versie.

Het enige voordeel is dat ik als radionieuwsliefhebber regelmatig weer wat leuk leesvoer heb.

Vliegendereporter

Bericht door Vliegendereporter » 23 jul 2017 13:22

Misschien word het op termijn joyradio

Echtwel

Bericht door Echtwel » 23 jul 2017 15:12

boxfm schreef:
22 jul 2017 13:23
Echtwel schreef:
22 jul 2017 12:42
Snap sowieso niet dat deze klucht zolang door gaat. Wie wil nu wat bewijzen en tegen welke prijs een rechtszaak kost ook veel geld toch?
Emons spant al die rechtszaken aan, omdat hij gelooft de wettige eigenaar van Decibel te zijn. Hij vertraagt ook de hele bodemprocedure met steeds nieuw bewijs, nieuwe 'getuigen' die hij oproept, etc. Oja... En steeds nieuwe advocaten, omdat hij ze steeds niet betaalt.
Bedoeld ik " met klucht "
;)

Echtwel

Bericht door Echtwel » 23 jul 2017 15:18

Wissewasje schreef:
22 jul 2017 23:54
Mocht je nog eens wat willen lezen over het gedoe dat Bas Emons heeft veroorzaakt, zijn ex doet in een schokkend Facebook-draadje een boekje open. Het is echt een bizar draadje van allemaal mensen die ook iets met Bas/Decibel te maken hebben gehad. https://www.facebook.com/agnespattiwael ... 0826341553

Hier wat 'hoogtepunten':

Zijn ex-vriendin:
Vervolgens zit-ie full time in je huis, verschanst zich achter zijn computer en heeft je helemaal in zijn verzinsels gezogen. 'Samen' wil hij dan het 'onrecht' dat hem is aangedaan als een querulant aangaan. Dat hij dat 'onrecht' zelf heeft veroorzaakt zegt hij er niet bij. En ohja, er moeten rekeningen betaald worden. Advocaatkosten, want anders gaat de ‘miljoenenvordering’ aan zijn neus voorbij. De webstreams moeten in de lucht gehouden worden, want dat kost 'luisteraars' (geen hond die luistert). De huur is al 3 maanden niet betaald en zo komen er steeds meer kosten en schulden uit de hoge hoed tevoorschijn. Als meneer zijn zin niet krijgt wordt hij hysterisch en agressief, zonder middelen kan hij niet functioneren. Want de bodemprocedure, dat is het enige waar hij aandacht voor heeft. Naar zijn kind heeft hij nog nooit omgekeken.
Werken, daar heeft meneer geen tijd voor, want als hij niet achter zijn computer zit kan hij ‘belangrijke informatie of ontwikkelingen’ missen.
Meneer de miljonair (in de min) is helemaal geen succesvolle ondernemer, hij heeft iedereen een lege winkel voorgehouden en een spoor van schulden en schuldeisers achtervolgt hem.
Een ondernemer in de radiowereld:
De herstart van Decibel (2007) is technisch geheel gefaciliteerd door Showbizz NL (Eric Holzhauer) en uitgevoerd door Eric en ondergetekende. Zenders, verbindingen, radiostudio's, geluid... vul maar in. Nooit ook maar 1 rekening is voldaan. De antennes zijn pas onlangs van het dak van Escape verwijderd, volledig onbruikbaar...
Een voormalig medewerker:
Bas mailde mij dat hij wilde komen praten bij mij thuis. Er waren allemaal goede ontwikkelingen en ik kreeg wat juridische stukken toegestuurd. Nu is mijn juridische kennis door opleiding redelijk toegenomen en begreep ik niet waarom hij zo positief was, hij staat er ook in de zaak bij het Hof slecht voor. Bas is een zwarte bladzijde in het leven van veel mensen! Maar Agnes, ik ben blij dat jij daar alweer jaren van af bent en verder kunt met je leven en je mooie zoon.
Een voormalig partner van WildFM, waar Bas ook bij de doorstart betrokken was:
Hij beloofde o.a. bij NRJ in Frankrijk tegen de CEO dat ze snel op zijn FM Frequenties konden uitzenden, loog dus ook glashard waar ik bij zat. Contracten met videobedrijven met barterafspraken (FCCE/Justus Verkerk) die hij niet kon waarmaken etcetera. Sinds 2009 al geen eigenaar meer en geen nagel om aan zijn reet te krabben die hufter (Emons).
Nog een ex:
In de jaren heeft hij mij ook dagelijks stiekem gedrogeerd met (ghb) en opgesloten, en alle telefoons uitgeschakeld. ( mijn lichaam deed raar!?). Dus had ik hem tactisch uitgehoort. Waarbij hij toe gaf drugs in mijn drankje te hebben gedaan. En dit was niet eenmalig. In je eigen huis, zou je je veilig moeten voelen. Hij had zo'n macht over me. Ik zou graag oog in oog staan met hem! Maar dan zou hij natuurlijk weer kei hard liegen. Pfff en de hele inbraak in ons huis, heeft hij ook in scène gezet. Walgelijk! Ben blij dat ik mijn handtas heb kunnen meenemen, en naar mama heb kunnen vluchten, zonder dat hij mij heeft kunnen aanrijden met zijn auto. STIK MAAR IN DE SPULLEN! Ik heb alles achter gelaten. En nog steeds heb ik zo'n woede naar hem toe. Maar ik ben blij dat mijn mama mij goed heeft opgevangen. Ze was toen de enige die er altijd voor mij is geweest! ...❤ En ben blij met mijn vrijheid!
Dank voor de info een drama , nu snap ik ook dat NRJ geen zaken wil doenmet decibel. Ondanks dat het om eenandere station gaat.

boxfm

Bericht door boxfm » 23 jul 2017 15:40

Echtwel schreef:
23 jul 2017 15:18
Dank voor de info een drama , nu snap ik ook dat NRJ geen zaken wil doenmet decibel. Ondanks dat het om eenandere station gaat.
NRJ is eerder met Karsten's Decibel in gesprek geweest over de komst van NRJ naar Nederland. Medewerkers van de FM-versie zijn daarvoor ook in Duitsland bij NRJ geweest enzo (Ja Duitsland, niet Frankrijk). Is alleen op niks uitgelopen, wat ik begreep van insiders toen der tijd vanwege (volgens mij, is alweer jaren geleden dat ik het hoorde) de franchisekosten. Het was voor Karsten goedkoper om de naam Decibel aan te houden. Wellicht dat de toenmalige status van de rechtszaken hier ook een rol bij speelden, Karsten is een keer dicht bij het volledige eigendom van de merkrechten geweest.

Emons wilde later NRJ op de frequenties van Wild FM inderdaad. Ik weet dat Emons ook zich in had geschreven voor Kavel A7 (waar Radio10 nu op zit), wellicht dat er daar ook NRJ plannen voor waren, maar dat weet ik niet.

RV

Bericht door RV » 24 jul 2017 00:31

De drama's die hier eerder beschreven zijn had ik al gelezen. Ik vind het redelijk absurd dat iemand zo ver gaat. Laten we eerlijk zijn, het is maar een naam. Niks meer en niks minder. Als de betrokkene in kwestie serieuze plannen had voor zijn radioplannen was er keuze zat op dat gebied. Dat er dan zoveel ellende naar buiten komt zegt genoeg over dit heerschap. En dat is het niet waard. Serieus is het zeker niet te nemen. Al ga je 10 keer praten met NRJ.

Echtwel

Bericht door Echtwel » 24 jul 2017 05:28

http://www.decibel.nl/
De website van de FM versie vind ik wel weer verfissen , wat me wel op viel is dat de stations allebij het zelfde logo gebruiken met de (r) er in maar er kan toch maar 1 echte eigenaar zijn vraag mij af wie ? ( wie het weet mag het zeggen; )

boxfm

Bericht door boxfm » 24 jul 2017 10:39

Echtwel schreef:
24 jul 2017 05:28
http://www.decibel.nl/
De website van de FM versie vind ik wel weer verfissen , wat me wel op viel is dat de stations allebij het zelfde logo gebruiken met de (r) er in maar er kan toch maar 1 echte eigenaar zijn vraag mij af wie ? ( wie het weet mag het zeggen; )
Zowel Emons als Karsten zijn (samen) eigenaar van de merkrechten van Radio Decibel. Inclusief het beeldrecht (het logo). Vandaar dat ze beiden het logo mogen gebruiken. Ook zijn er verschillende merkrechten in handen van Perry Oerlemans (Toenmalig Decibel Eindhoven, later directeur van de FM-versie).

4711

Bericht door 4711 » 24 jul 2017 12:22

Mijn vraag is nu de muziek vanuit Sneek komt. Overigens vind ik het een heerlijke muziekmix. Maar wie is nu de eigenaar van decibel.nl op de FM. Heeft radionl het nu overgenomen of niet?

Mediaplanet

Bericht door Mediaplanet » 24 jul 2017 12:30

Radio Nl huurt de merknaam en is zelf uitvoerend producent.
'Rock and Roll is beter than Music' - Alfred LaGarde

Mediaplanet

Bericht door Mediaplanet » 24 jul 2017 13:23

Over Bas: wanneer komt het boek uit? En wanneer kunnen we de serie zien? Dit is nu al tien keer spannender dan GTST....Alhoewel ik betwijfel of mensen dit geloven...die gast verzin je toch niet?
'Rock and Roll is beter than Music' - Alfred LaGarde

Plaats reactie