[Centraal] Radio Decibel

Discussieer over de regionale omroepen
Plaats reactie
Echtwel

Re: [Centraal] Radio Decibel

Bericht door Echtwel » 29 apr 2017 21:16

Het format gaat in onze regio niet aansluiten Fresh fm doet het nu een stuk beter sinds men de normale programmeren heeft hervalt. Ik heb ze in elk geval uit mijn voorkeuzenknop ban de auto radio gehaald, dag dag decibel was leuk zolang het duurden

RV

Bericht door RV » 30 apr 2017 01:30

Denniss schreef:
29 apr 2017 20:51
Als je kijkt naar het format en programmering van Joyradio zie je dat het huidige decibel hier een kopie van is, ik denk dat men nog een aantal contracten (adverteerders, nieuwslezer) afwacht en dan beide zenders gelijktrekken.
Of het dan JoyRadio of Decibel gaat heten, de laatste naam lijkt me pakkender.

De uitzendgebieden sluiten mooi op elkaar aan ook, als je de DAB kaarten bekijkt mis je enkel brabant, limburg en deel zeeland

Volledig mee eens.

Your Choice

Bericht door Your Choice » 30 apr 2017 09:03

Ik vind decibel juist een hele verbetering ten opzichte van het oude decibel. Nu luisteren we geregeld ook op het werk. Ik ben uiteraard ook blij dat fresh weer de muziek draaid waar ze goed in zijn. Maar vindt dit toch een beetje te. In de auto is het best wel lekeer af en toe maar op het werk ga ik hier geen vrienden mee maken.
Tuurlijk decibel draaid af en toe ook best harde platen maar vindt dit een goede mix.
Maar het blijft van een ieder een persoonlijke mening.

EtherScout

Bericht door EtherScout » 30 apr 2017 11:25

Fresh FM is naar mijn idee toch meer het 'echte werk', kwa muziek. Het is, naar mijn gevoel, altijd een station van liefhebbers en door liefhebbers geweest. Dit met de House Top 1000 als hoogtepunt. Dat gevoel heb ik bij Radio Decibel niet. Ik luister regelmatig naar Fresh FM in de auto. Decibel luister ik eigenlijk alleen als iemand anders de radio op Decibel gezet heeft.

RV

Bericht door RV » 01 mei 2017 00:27

Ja, maar het is wel een commerciële business en voor en door liefhebbers geeft mij het gevoel van een kleine beperkte groep. Aangezien het format van Decibel 1 op 1 is overgenomen van Joy Radio heb ik wel vertrouwen in een redelijk marktaandeel. Joy Radio haalt meer dan 2,5 % in het noorden. Als ze slim zijn verknopen ze beide stations. Dan krijg je een gigabereik en als het station dan ook nog goed in de markt wordt gezet kan het best wat worden. Bij Fresh FM krijg ik ook het idee van voor en door liefhebbers. Maar niet een station wat het commercieel goed doet. Dat heeft het verleden bewezen, het scoorde ook marginaal en met een nieuwe eigenaar op de oude voet verder gaan is het commercieel resultaat voorspelbaar. En daar gaat het uiteindelijk wel om bij commerciële radio.

gerard909

Bericht door gerard909 » 01 mei 2017 09:13

De kosten die fresh ooit betaalde voor hun FM frequenties waren ontzettend veel lager dan wat city/decibel betaalde. Dat is denk ik een van de belangrijkste redenen dat freshfm er nog altijd is. Dat maakt wel een verschil.
Radio, maar met je maten.

RV

Bericht door RV » 01 mei 2017 10:21

Dat klopt maar we hebben het nu wel over 2002. Ik mag hopen dat die kosten in de afgelopen 15 jaar wel afgeschreven zijn.

Eppo

Bericht door Eppo » 01 mei 2017 12:54

Ook qua personeelskosten lijkt het mee te vallen bij FreshFM. Dit station wordt 'gedragen' door de medewerkers, die er tevens niet afhankelijk van zijn.

Code: Selecteer alles

|\__/,|   (`\
   |o o  |__ _)
 _.( T   )  `  /
((_ `^--' /_<  \
`` `-'(((/  (((/

audio_man

Bericht door audio_man » 01 mei 2017 13:58

Eppo schreef:
01 mei 2017 12:54
Ook qua personeelskosten lijkt het mee te vallen bij FreshFM. Dit station wordt 'gedragen' door de medewerkers, die er tevens niet afhankelijk van zijn.
Bron? Als het een station is wat alleen door vrijwilligers/part timers gedragen wordt vind ik het een knappe prestatie.

Eppo

Bericht door Eppo » 01 mei 2017 20:51

Ik zeg niet dat het vrijwilligers zijn, maar ik weet vanuit betrouwbare bron dat ze er niet van hoeven te bestaan (salaris) en het voornamelijk vanuit passie doen.

Code: Selecteer alles

|\__/,|   (`\
   |o o  |__ _)
 _.( T   )  `  /
((_ `^--' /_<  \
`` `-'(((/  (((/

PatrickvdHoek

Bericht door PatrickvdHoek » 16 mei 2017 15:23

Kleine Bas Emons Update, hebben we daar trek in? Ik wel.

Inmiddels is op Bas Emons zijn Facebook pagina te zien dat hij getrouwd is, maar niet meer met 'Gil Duarte Costa'. Alle foto's met Bas samen zijn van haar Facebook pagina verdwenen als sneeuw voor de zon.
Zijn internet streams zijn ook al weer meer dan een week offline.

Wie weet meer? Erg benieuwd wat de status nu is van de hele rechtzaak tussen Bas Emons en Radio Decibel. Heeft hij überhaupt nog wel iets te zeggen nu in de rechtzaken omdat RADIONL het heeft overgenomen? Of maakt dat voor een rechtzaak niets uit?

jessewillem

Bericht door jessewillem » 16 mei 2017 15:33

PatrickvdHoek schreef:
16 mei 2017 15:23
Wie weet meer? Erg benieuwd wat de status nu is van de hele rechtzaak tussen Bas Emons en Radio Decibel. Heeft hij überhaupt nog wel iets te zeggen nu in de rechtzaken omdat RADIONL het heeft overgenomen? Of maakt dat voor een rechtzaak niets uit?
RadioNL heeft het niet overgenomen, maar voert de productie uit voor de frequenties van Radio Decibel (weet even niet zo snel hoe het bedrijf erachter heet). In het ergste geval moeten ze de naam van Radio Decibel veranderen naar iets anders, maar of het wel zo ver komt is nog maar de vraag natuurlijk. Het speelt al jaren dit en dat zal ook wel even zo blijven denk ik.
"Mag ik een gratis Shoutcast server?
Nee, zet die plannen maar in de Icecast ;-)"
Een random quote van iemand op dit forum.

boxfm

Bericht door boxfm » 16 mei 2017 18:43

PatrickvdHoek schreef:
16 mei 2017 15:23
Rechtszaak is nog niet van de baan door de overname van de productie. Is een productieovereenkomst omdat RadioNL zelf niet meer kavels mag bezitten (33% van het land mag het dekken dacht ik op eigen kavels, per zender). Maar voornamelijk omdat Radio Decibel onverkoopbaar is. Al was het marktleider, dan zouden er alsnog geen kopers voor komen zolang de rechtszaken aan blijven houden. Hangen te veel risico's aan. Daarnaast is Emons mede-eigenaar van de merkrechten.

Ik gok dat Decibel over een tijdje JoyRadio wordt. Sowieso zullen er wel wat dingen gaan veranderen nog, op z'n minst een nieuwe website voor Decibel. Beetje raar dat de fragmenten van Barry Brand nog op de website staan, je nog steeds kan stemmen voor de Rewind Top 100, voorwaarden nog oud zijn, etc.

4711

Bericht door 4711 » 16 mei 2017 21:30

Bas Emons lijkt van de noorderzon verdwenen. En de stream staat ook uit. Niemand heeft dus info blijkbaar.

PatrickvdHoek

Bericht door PatrickvdHoek » 17 mei 2017 18:05

Alle domeinen zijn offline. Ook http://www.radiounique.fm/ etc.
Triest. :-)

Plaats reactie