[Centraal] Radio Decibel

Discussieer over de regionale omroepen

Moderator: admin6

Plaats reactie
Echtwel

Re: [Centraal] Radio Decibel

Bericht door Echtwel »

ruudam schreef: 09 nov 2023 19:36
jessica schreef: 09 nov 2023 12:48 Het kan ook dat ze dit pas vanaf 2024 doen.
Wordt een kort feestje dan, de frequenties vervallen op 31-8-2025.
lang genoeg toch :))
The best way to predict the future is to to create it (Abraham Lincoln)
waterveenmos

Bericht door waterveenmos »

Marco79 schreef: 01 dec 2023 20:10 Bron vanuit Kink. Zal binnenkort wel wereldkundig gemaakt worden.
Mij lijkt dat ze bij Kink over zoiets toch hun mond zullen houden tegen buitenstaanders.
Waarom makkelijk doen als het moeilijk kan?
Vanjeafisharder

Bericht door Vanjeafisharder »

Moet het nog maar zien. Volgens mij is het een broodje aap verhaal.
cheaplistener

Bericht door cheaplistener »

Liever decibel behouden op Dab dan? FM is voor mij niet meer relevant.
Vliegendereporter

Bericht door Vliegendereporter »

Ik moet ook nog zien of dit echt waar is en of kink hier op wel winstgevend word
Echtwel

Bericht door Echtwel »

Decibel de mensen er achter zijn marktkoopmannen , Radio Royaal(Den Haag) aan en weer uit.
Decibel frq verhuren aan Kink of Radio Oranje en dan weer niet.
Ik denk dat ze eigenlijk al spijt hebben van het vele geld wat ze er ingepompt hebben en een snelle weg naar break-even willen.
Vanjeafisharder

Kink op FM gaat dus niet door begrijp ik hieruit? Of is dit een aanname.
boxfm

Bericht door boxfm »

Echtwel schreef: 06 dec 2023 09:59 Decibel de mensen er achter zijn marktkoopmannen , Radio Royaal(Den Haag) aan en weer uit.
Ik denk dat ze eigenlijk al spijt hebben van het vele geld wat ze er ingepompt hebben en een snelle weg naar break-even willen.
Zijn wel allerlei verschillende dingen die je nu aanhaalt. Daarnaast wek je, in ieder geval bij mij, de indruk dat Pierre Karsten en Perry Oerlemans geen liefde voor radio hebben en alleen geld willen verdienen. In ieder geval Perry heeft zeker passie voor radio, daarom bestaat Decibel ook al zo lang. Als ze als marktkoopmannen snel(ler) geld hadden willen verdienen, had Decibel wel jaren geleden verkocht geweest.

Radio Royaal Eindhoven was gewoon niet winstgevend en ook niet winstgevend te krijgen als stadszender. Daarom werd de 93.6FM verhuurd aan Radio Oranje Nationaal.

Radio Royaal Den Haag/Randstad (later 8FM Randstad) was een tweede project van Decibel, waarschijnlijk met de hoop meer adverteerders naar de radiogroep te trekken. Niet gelukt.

Decibel in de huidige vorm is niet verliesgevend, maar goed kostendekkend. Eerdere vormen met liveprogrammering, studiopand, personeel achter de schermen, etc bleek te duur. Ze hebben nu een goedkopere vorm waarmee ze de boel wel uit kunnen houden. Naar mijn mening zou met iets meer investeringen (programmering, personeel) er ook meer marktaandeel bereikt kunnen worden, maar het lijkt dat de huidige vorm voor de eigenaren prima genoeg is. Hun focus ligt ook niet meer op Decibel.

Van Decibel-bronnen heb ik vernomen dat meer dan de helft van de luisteraars digitaal zit (online, dab+, app, etc). De FM-frequenties verhuren/verkopen aan Kink kan dan een mooie extra geldbron zijn, zo loont hun jarenlange Decibel-avontuur in de Randstad toch wel.
Echtwel

Bericht door Echtwel »

boxfm schreef: 06 dec 2023 11:48
Echtwel schreef: 06 dec 2023 09:59 Decibel de mensen er achter zijn marktkoopmannen , Radio Royaal(Den Haag) aan en weer uit.
Zijn wel allerlei verschillende dingen die je nu aanhaalt. Daarnaast wek je, in ieder geval bij mij, de indruk dat Pierre Karsten en Perry Oerlemans geen liefde voor radio hebben en alleen geld willen verdienen. In ieder geval Perry heeft zeker passie voor radio, daarom bestaat Decibel ook al zo lang. Als ze als marktkoopmannen snel(ler) geld hadden willen verdienen, had Decibel wel jaren geleden verkocht geweest.

Radio Royaal Eindhoven was gewoon niet winstgevend en ook niet winstgevend te krijgen als stadszender. Daarom werd de 93.6FM verhuurd aan Radio Oranje Nationaal.

Radio Royaal Den Haag/Randstad (later 8FM Randstad) was een tweede project van Decibel, waarschijnlijk met de hoop meer adverteerders naar de radiogroep te trekken. Niet gelukt.

Decibel in de huidige vorm is niet verliesgevend, maar goed kostendekkend. Eerdere vormen met liveprogrammering, studiopand, personeel achter de schermen, etc bleek te duur. Ze hebben nu een goedkopere vorm waarmee ze de boel wel uit kunnen houden. Naar mijn mening zou met iets meer investeringen (programmering, personeel) er ook meer marktaandeel bereikt kunnen worden, maar het lijkt dat de huidige vorm voor de eigenaren prima genoeg is. Hun focus ligt ook niet meer op Decibel.

Van Decibel-bronnen heb ik vernomen dat meer dan de helft van de luisteraars digitaal zit (online, dab+, app, etc). De FM-frequenties verhuren/verkopen aan Kink kan dan een mooie extra geldbron zijn, zo loont hun jarenlange Decibel-avontuur in de Randstad toch wel.
"zo loont hun jarenlange Decibel-avontuur in de Randstad toch wel".

En dat is de essence van mijn verhaal. (er is veel geld ingepompt op weg (doel) naar break-even )
Waar natuurlijk niks mis mee is. Alleen als ik het gemak dan zie zoals een Joe nu in de lift zit vraag ik mijn of waar het fout is gegaan bij Decibel.
Vanjeafisharder

KINK wordt dus 'babyfoon' radio, zonde van de moeite. Als het zo moet had ik toch bedankt...

https://radiowereld.nl/medianieuws/2023 ... omst-kink/
waterveenmos

Vanjeafisharder schreef: 10 dec 2023 13:07 KINK wordt dus 'babyfoon' radio, zonde van de moeite. Als het zo moet had ik toch bedankt...

Och, van 30,58 naar 30%, da’s nauwelijks een relevant verschil lijkt mij. Dat kan je niet echt een babyfoon noemen.
Vanjeafisharder

Je ziet het met Radio4All nu ook dat een lager vermogen op FM dan hun voorganger Sublime echt wel wat gaat uit maken.
Vliegendereporter

Bericht door Vliegendereporter »

waterveenmos schreef: 10 dec 2023 13:28
Vanjeafisharder schreef: 10 dec 2023 13:07 KINK wordt dus 'babyfoon' radio, zonde van de moeite. Als het zo moet had ik toch bedankt...

Och, van 30,58 naar 30%, da’s nauwelijks een relevant verschil lijkt mij. Dat kan je niet echt een babyfoon noemen.

Wat het bericht al zegt ze zijn bang dat Talpa of radiocorp/mediahuis een handhavingsverzoek gaat doen lijkt me niet gek naar wat kink hun heeft geflikt dus zo willen ze het dat dus verkomen
Marco79

Bericht door Marco79 »

waterveenmos schreef: 04 dec 2023 21:27
Marco79 schreef: 01 dec 2023 20:10 Bron vanuit Kink. Zal binnenkort wel wereldkundig gemaakt worden.
Mij lijkt dat ze bij Kink over zoiets toch hun mond zullen houden tegen buitenstaanders.
Medio januari Kink op de frequenties van Decibel. Precies wat ik 1.5 week geleden zei… :lol:
waterveenmos

Marco79 schreef: 10 dec 2023 16:59
waterveenmos schreef: 04 dec 2023 21:27
Medio januari Kink op de frequenties van Decibel. Precies wat ik 1.5 week geleden zei… :lol:
Ik zie voorlopig nog geen enkele bevestiging daarvan, behalve het bericht op Radiowereld. En aangezien zij geen bronnen noemen is het niet uitgesloten dat ze daar op de "geruchten" af zijn gegaan.
Plaats reactie