[Centraal] Radio Decibel

Discussieer over de regionale omroepen

Moderator: admin6

Echtwel

Re: [Centraal] Radio Decibel

Bericht door Echtwel »

Madurodam FM schreef: 31 jan 2022 13:57
Het is nu een slap aftreksel van wat ooit was met vage nieuwe muziek en verspreid wat classics waar niemand op zit te wachten.
Dat is uiteraard een kwestie van smaak, want bij mij staat dB toch nog regelmatig aan. Heb toch het idee dat deze versie van Decibel wat dichterbij het origineel komt dan de commerciele regiozender in Noord- en Zuid-Holland. En voor wie met weemoed terugverlangd naar die roemruchte piratentijd zijn er nog altijd aardig wat oude fragmenten terug te beluisteren op Sound- of Mixcloud. :wink:
Ik sluit mij met hierboven aan. In mijn buurt zijn er heel veel |(nieuwe) decibel luisteraars die helemaal niks met de oude decibel hebben. Gewoon goed"in de markt gezet" niks mis mee.
The best way to predict the future is to to create it (Abraham Lincoln)
jessica

Bericht door jessica »

density1 schreef: 31 jan 2022 14:31 Nee, het komt er echt niet bij in de buurt. Decibel was vroeger niet enkel een station met disco, funk en soul, maar ook new wave. Dat hoor je nu nauwelijks terug. Je hoort alleen maar house en nu disco en af en toe een verdwaald popliedje. Het is geen afspiegeling van hoe het toen klonk naar nu vertaald.
Dit klopt inderdaad. Die combinatie maakte Decibel zo uniek. Genoeg dancestations. Maar decibel was ook een crossover en voorloper op dat gebied.
Nu nog steeds zou ik geen station kunnen opnoemen dat disco/dance en new wave draait.
density1

Bericht door density1 »

Voor wat het waard is, lees op hun website dat Ruud Huisman (oud dB'er) weer terug keert vanaf a.s. weekend.
jessica

Bericht door jessica »

Ik vond Frank van Houten altijd fijn om naar te luisteren. Veel new wave muziek. Dat hoor je nu niet meer op db962. Eigenlijk verloochening van de historie wat ze nu doen.
density1

Bericht door density1 »

Ja eens. Het is een dancestation geworden. Beetje eenzijdig en kun je niet lang naar luisteren vind ik.
density1

Bericht door density1 »

Hoor nu toch veel meer de betere poppy/Indie New Wave-ish muziek in de muziekmix van dB. Beetje vreemde combi tussen alle dance/house muziek maar het is wel een betere afspiegeling aan het worden van wat Decibel was en hoe het nu geklonken zou hebben.
jessica

Bericht door jessica »

Ja ze schijnen nu op zondagavond sinds kort ook weer een Wave programma van 2 uur te hebben. Heb nog nooit kunnen luisteren en terugluisteren daar doen ze volgens mij niet aan bij DB962. Dus de totale mix lijkt inderdaad een betere afspiegeling te worden van wat het ooit was. Zo'n station zou nu ook best kunnen. Genoeg waveplaten momenteel.
density1

Bericht door density1 »

Dat wave programma, wat ook weer de Blitzz show heet, is er al een hele tijd nog voor de algehele invoering van meer Indie/wave muziek.
jessica

Bericht door jessica »

density1 schreef: 17 feb 2022 12:43 Dat wave programma, wat ook weer de Blitzz show heet, is er al een hele tijd nog voor de algehele invoering van meer Indie/wave muziek.
Ok wist ik niet. Blijkbaar ook weinig ruchtbaarheid aan gegeven. En niet op een prominent luistertijdstip. Laat dan de herhaling van de DanceReport zitten en zet daar de Blitzz show.
density1

Bericht door density1 »

Ja programmatisch schort er nog wel het e.e.a. aan ja.
Echtwel

Bericht door Echtwel »

jessica schreef: 04 feb 2022 17:07 Dat hoor je nu niet meer op db962. Eigenlijk verloochening van de historie wat ze nu doen.
Net als de FM variant maar die heeft dan ook diepen zaken en veel meer luisteraars dan onze hobby bob :))
EtherScout

Bericht door EtherScout »

Echtwel schreef: 21 feb 2022 12:41
jessica schreef: 04 feb 2022 17:07 Dat hoor je nu niet meer op db962. Eigenlijk verloochening van de historie wat ze nu doen.
Net als de FM variant maar die heeft dan ook diepen zaken en veel meer luisteraars dan onze hobby bob :))
Ik begrijp niet dat deze naamkwestie nog steeds speelt. Dit zit, naar mijn idee, toch minstens tegen het kinderachtige aan. Kan er ècht niet een van de partijen de verstandigste zijn? Het is maar een naam. Er zijn genoeg stations, die met een nieuwe naam wel degelijk succesvol geworden zijn.
Echtwel

Bericht door Echtwel »

EtherScout schreef: 21 feb 2022 15:20
Echtwel schreef: 21 feb 2022 12:41
Ik begrijp niet dat deze naamkwestie nog steeds speelt. Dit zit, naar mijn idee, toch minstens tegen het kinderachtige aan. Kan er ècht niet een van de partijen de verstandigste zijn? Het is maar een naam. Er zijn genoeg stations, die met een nieuwe naam wel degelijk succesvol geworden zijn.
Mee eens
density1

Bericht door density1 »

Dat zal met geld te maken hebben. Decibel randstad zal niet zo snel van naam veranderen denk ik.
lion

Bericht door lion »

Ik las op internet dat Decibel onder Talpa valt tegenwoordig dat verklaard dus waarom ze bij de landelijke luistercijfers staan. 🤔
Plaats reactie