Wim Drent weg bij Radio Continu

Discussieer over de regionale omroepen

Moderator: admin6

fmpiraat

Re: Wim Drent weg bij Radio Continu

Bericht door fmpiraat »

Wat weer een discussie en wat een vooroordelen weer.

Laat ik vooropstellen dat ikzelf een vrij hoge opleiding heb met een royaal inkomen etc. etc. ik wil niet opscheppen over mijzelf en mijn omgeving en wil graag mijn privacy bewaren.

Maar wat ik wel wil toelichten is dat ik in vrij veel verschillende omgevingen kom, verdeelt over Nederland waar vooral vrijdags op de werkvloer de (zogenaamde) hits worden gedraaid. En dan praat ik ook echt over kantoorpersoneel met ook hogeschool opleiding of hoger die de piratenmuziek op vrijdag echt waarderen.
Waar het op de 'werkvloer' vaker of zelfs altijd aan staat, neemt het kantoorpersoneel deze 'gewoonte' gewoon over. :lol:

Daarnaast ken ik menig piraat, maar de meesten zijn heus geen 'domme boeren' of 'lompe bouwvakkers'. Ja hun werk is soms ruw en stoer. Jongens die overdag met handen werken. Jongens die in de bouw, op de boerderij of in de techniek werken. Maar het zijn niet altijd de domme jongens!

Laten we eerlijk zijn; wie van jullie zet er een hoog vermogen signaal in de FM band die half Nederland door kan blazen bij de juiste condities? Wie van jullie bouwt er 8 gestackte antennes waar 20kW+ een heel weekend op staat te stoken. Wie van jullie bouwt een 30-40 jaar oude bouwkraan om tot 80+ meter mobiele zendmast? -smok

Ik bedoel maar. Natuurlijk is het allemaal te huur en 'ons kent ons' en 'voor wat hoort wat' en wordt er van allerlei zijdes elkaar geholpen. Buiten dit om is er natuurlijk veel in de handel gewoon te koop en gewoon plug en play beschikbaar. Maar dan kost het echt enorme duiten.

Maar de uitkeringstrekkers, de heel laaggeschoolden of degenen die "hoeren neuken en kut roepen" zullen niet snel zo'n signaal in de lucht krijgen. Dat vergt heus wel energie en doorzettingsvermogen.

Terugkomend op mijzelf heb ik heel wat tegenslag gehad uit mijn omgeving. Ik ben regelmatig tot de grond toe afgerekend door mijn 'piratenverleden / achtergrond' omdat ik meerdere aantekeningen heb voor overtredingen van de telecommunicatiewet. Mensen die mij en mijn hobby niet begrijpen of niet willen begrijpen. Mensen met net zulke vooroordelen als degene die hierboven mijn genre mensen laaggeschoold, laagbetaald en wellicht ons zelfs indirect als asociaal bestempelt.

Vrienden, familie en goede collega's weten dat er achter mijn woning een radiostudio staat waar menig regionale commerciële zender jaloers op zou kunnen zijn. Ze weten ook dat ik af en toe een illegaal signaal de lucht in stuur. Maar ze weten ook dat ik altijd aan het werk ben (40+u/wk), helemaal als de plicht roept. Voor vrienden, collega piraten en voor familie sta ik ook altijd klaar. Het is mijn hobby. En mijn hobby mag geld kosten. Soms is er een tegenslag. Soms draai ik een jaar zonder veel kosten.

En met mij vele anderen. Ik ken veel 'boeren en boerenzonen' die zelf ook illegaal uitzenden. Het runnen van een boerderij is (helemaal tegenwoordig) geen laaggeschoold werk lijkt me. Ja het is natuurlijk werken met de handen. Koeien en/of varkens kennen ze in de stad ook niet he... Of de 300 pk trekkers waar je 500 ha. land mee over moet waar je 10 weken in het voorjaar druk mee bent.
Ik ken ook veel piraten die een eigen bedrijf hebben of zzp-er zijn, die echt wel riante woningen hebben en ook prachtige wagens rijden. De mannen die bouwbedrijven/installatiebedrijven hebben die chauffeur zijn of die iets doen in de ict.

Natuurlijk zit er ook veel jeugd tussen die net beginnen op de arbeidsmarkt, die een 15 jaar oude golf rijden en die in de eerste woning zitten en die een kokermastje aan de gevel plaatsen en met een breakaway computer een kilowatt de lucht in blazen. Netjes of niet, met of zonder overlast. Ze zijn er in vele soorten en maten.

Ik zal ook eerlijk zijn dat ik geen ministers, notarissen of advocaten ken die een 'geheime zender' hebben.

Iets meer on topic:

Ik luister weleens naar andere zenders. Ook de grotere commerciële stations. Tussen de discussies door leuk om naar te luisteren hoor. Op een enkel programma na is het toch allemaal 'meer van hetzelfde' . Op bijna iedere zender discussies over het laatste nieuws, over het weer en de voorspellingen en dan de discussies over wat iedereen over 'iets' vindt. Of neem bijvoorbeeld een dagenlange discussie over me-too, boer zoekt vrouw, johan derksens' toverkaars of de stijgende inflatie of over een minister die alleen sms't en deze ook nog blijkbaar illegaal wist van zijn nokia. Heel leuk allemaal :eek: maar na de 3e discussie heb ik liever eerst weer 2 uur muziek... Om me te kunnen concentreren op mijn werk op kantoor of om mijn klus in het veld af te kunnen maken.

Helemaal on topic:
Ik wens Wim veel succes met zijn nieuwe programma op hitzz. Er is zeker een markt voor deze muziek. -bier
Plaats reactie