[Centraal] Radio Decibel

Discussieer over de regionale omroepen

Moderator: admin6

Echtwel

Re: [Centraal] Radio Decibel

Bericht door Echtwel »

Zit er al schot in de rechtszaak of waar kan ik daar informatie van vinden ?
The best way to predict the future is to to create it (Abraham Lincoln)

Eppo

Bericht door Eppo »

Het regionale commerciële station Decibel in de Randstad heeft sinds zaterdag (13 juni) een nieuwe stationvoice: Lindo Duvall. Hij is voortaan in alle promo’s en jingles van het station te horen en neemt het stokje over van Maurice Verschuuren.

Lindo Duvall nieuwe stationvoice Radio Decibel (audio)Verschuuren was sinds augustus 2017 de huisstem van Decibel, maar maakte onlangs de overstap naar Slam.

Grappig detail is dat Duvall in het verleden werkzaam was bij Radio Decibel. Hij was van november 2011 tot en met eind 2016 te horen op de zender met verschillende programma’s.

Duvall combineert zijn voice-overwerk met zijn werk voor Radio 10 en Veronica, waar hij in het weekend programma’s maakt.

Naast een nieuwe stationvoice heeft Decibel vanaf maandag ook een nieuw themakanaal: Decibel’s Sound Of Ibiza, mixed by Keanu. Dit is een spin-off van de mixshow van Keanu die elke vrijdag en zaterdag vanaf 22 uur op Decibel te horen is. Voorlopig is Decibel’s Sound Of Ibiza alleen via internet te ontvangen, maar uitbreiding naar DAB+ wordt niet uitgesloten.

Decibel is sinds oktober 2019 terug in de ether met voornamelijk muziek uit de 90’s. Momenteel scoort het station een marktaandeel van 0,5% in Noord-Holland en 0,7% in Zuid-Holland. [Radio.NL]
https://soundcloud.com/radiowereld-2020 ... ndo-duvall

Ik vind het goed klinken!
♫♪.ılılıll|̲̅̅●̲̅̅|̲̅̅=̲̅̅|̲̅̅●̲̅̅|llılılı.♫♪

Hoort-u-mij

Bericht door Hoort-u-mij »

Eppo schreef:
13 jun 2020 13:46
Het regionale commerciële station Decibel in de Randstad heeft sinds zaterdag (13 juni) een nieuwe stationvoice: Lindo Duvall. Hij is voortaan in alle promo’s en jingles van het station te horen en neemt het stokje over van Maurice Verschuuren.

Lindo Duvall nieuwe stationvoice Radio Decibel (audio)Verschuuren was sinds augustus 2017 de huisstem van Decibel, maar maakte onlangs de overstap naar Slam.

Grappig detail is dat Duvall in het verleden werkzaam was bij Radio Decibel. Hij was van november 2011 tot en met eind 2016 te horen op de zender met verschillende programma’s.

Duvall combineert zijn voice-overwerk met zijn werk voor Radio 10 en Veronica, waar hij in het weekend programma’s maakt.

Naast een nieuwe stationvoice heeft Decibel vanaf maandag ook een nieuw themakanaal: Decibel’s Sound Of Ibiza, mixed by Keanu. Dit is een spin-off van de mixshow van Keanu die elke vrijdag en zaterdag vanaf 22 uur op Decibel te horen is. Voorlopig is Decibel’s Sound Of Ibiza alleen via internet te ontvangen, maar uitbreiding naar DAB+ wordt niet uitgesloten.

Decibel is sinds oktober 2019 terug in de ether met voornamelijk muziek uit de 90’s. Momenteel scoort het station een marktaandeel van 0,5% in Noord-Holland en 0,7% in Zuid-Holland. [Radio.NL]

Logisch want Maurice Verschuren is stem geworden bij Slam.

Ook nu weer erg achterhaalde vormgeving. Het is allemaal kermis, wat dat betreft past het weer bij de 90s

Eppo

Bericht door Eppo »

Hoort-u-mij schreef:
13 jun 2020 14:13
Eppo schreef:

Ook nu weer erg achterhaalde vormgeving. Het is allemaal kermis, wat dat betreft past het weer bij de 90s
Maar Maurice is ook nog ‘de stem’ van JoyRadio. Ben benieuwd of dat binnenkort ook gaat veranderen...

density1

Bericht door density1 »

Nog steeds die nietszeggende Join The Music pay-off. Dacht dat ze nu een andere in gebruik hadden genomen? 'De 90's zijn van ons' of zoiets?

Hoort-u-mij

Ratjetoe.

Decibel is niets meer wat het was. Het is een non-stop bak met thuis voicetrackers

De station manager doet het er naast aanrommelen, loopt ook bij Sublime rond.

Het is een bezemkast station

rickwaltmann

Bericht door rickwaltmann »

Ratjetoe..?
Gaat t goed vriend? Geen idee wat je dwars zit, maar ondertussen gaat het dus gewoon heel goed hier.

Stop eens met die verwijzing naar Decibel van “toen”. Dat is gewoon niet te vergelijken en is hetzelfde als steeds vergelijken met 3FM van toen én nu.

Een radiostation kost elke maand meer dan 20.000 euro. Als iemand dan nog durft te roepen dat het aanrommelen is, dan snap ik daar niets van. Zou jij aanrommelen met 20k per maand?

Je zou ook gewoon eens kunnen kiezen om professioneel over radio mee te kletsen. Vraag eens hoe het achter de schermen gaat of kom gewoon eens in die bezemkast kijken.. Dan is zo’n forum opeens een stuk vriendelijker.

😉
Hoort-u-mij schreef:
13 jun 2020 17:11
Ratjetoe.

Decibel is niets meer wat het was. Het is een non-stop bak met thuis voicetrackers

De station manager doet het er naast aanrommelen, loopt ook bij Sublime rond.

Het is een bezemkast station

Marco79

Bericht door Marco79 »

Mooi dat radiomakers / stationmanagers reageren op dit forum. Maakt het discuseren een stuk leuker en inhoudelijker. Laatst ook al DJ Jurgen in het WildFM topic.

@Rick wat zijn jullie plannen dan? Alleen maar 9-10 en 21-22 gepresenteerd. Rest blijft non-stop? Afijn neem ons is mee in die 'blik achter de schermen' in die bezemkast? 😆

rickwaltmann

Bericht door rickwaltmann »

Hi Marco,
Tof dat je vriendelijk bent:)

Heel eerlijk? Ik zou werkelijk wel eens een avond willen plannen met wat “radiofreaks” hier. Over radio kletsen, stukje achtergrondinformatie, langs een zendmast: het kan.

Voor Decibel is het een helder verhaal. Voor mijn “overname” van productie is er een besluit genomen om Decibel in de non stop variant te behouden. Echter vond ik het de moeite waard om de 90’s at 9 wél te presenteren. Je staat in de spits, neemt Decibel (hopelijk) mee naar je werk en hebt verder zo min mogelijk onderbrekingen. Zulke dingen zijn we aan het testen en doe je zo goed mogelijk. Iedereen met een radiohart hier weet hoe dat gaat.

We hebben een enorm kavel en proberen nu waar mogelijk uit te breiden en een alternatief te bieden voor luisteraars (en ik begrijp dat iedereen hier dat op een eigen of andere manier zou doen). Er is geen goed of fout.

Mocht je het leuk vinden om eens koffie te doen, stuur even een mailtje: rick@decibel.nl.
Lijkt mij leuk.

R

Marco79 schreef:
13 jun 2020 21:47
Mooi dat radiomakers / stationmanagers reageren op dit forum. Maakt het discuseren een stuk leuker en inhoudelijker. Laatst ook al DJ Jurgen in het WildFM topic.

@Rick wat zijn jullie plannen dan? Alleen maar 9-10 en 21-22 gepresenteerd. Rest blijft non-stop? Afijn neem ons is mee in die 'blik achter de schermen' in die bezemkast? 😆

Hoort-u-mij

Misschien iets teveel uit standaard radio gedachte mijn reageren. Non-stop is natuurlijk wat een radiomaker liever niet hoort, maar wel een gevulde programmering. Men hangt al snel terug naar het verleden, iets wat je in topics over Veronica ook vaak terug ziet komen.

In het begin had ik heel erg het gevoel van een goed gevulde non-stop wat volgends een format en playlist doet afspelen en dat het stations dus was, dit gevoel had ik ook altijd bij radio 8 FM. Moet wel zeggen dat een 90s top zoveel wel n de 90s @9 wel een leuke toevoeging zijn. Ook is het format heel duidelijk. Al zie ik persoonlijk wel een station graag naar buiten treden.

Ik snap ook dat je als programmaleider/productiehuis kostenefficient moet werken en dat de maandelijkse kosten niet mals zijn om een groot gebied technisch en creatief te vullen. Dan moet je keuzes maken.

Succes met het maken van radio en een station !

Eppo

Bericht door Eppo »

Decibel Live vond ik ook een leuk initiatief en had ik graag op FM gehoord. Feit is wel dat Decibel een commercieel station is en er uiteindelijk geld verdiend moet worden. Ik denk dat Decibel en ook JoyRadio met dit formaat behoorlijk efficiënt opereren en regionale radio (waarschijnlijk) winstgevend maken.

Vliegendereporter

Bericht door Vliegendereporter »

Eppo schreef:
13 jun 2020 15:23
Hoort-u-mij schreef:
Eppo schreef:

Maar Maurice is ook nog ‘de stem’ van JoyRadio. Ben benieuwd of dat binnenkort ook gaat veranderen...

Bij joy radio Word Martin Stoker de voice-over

Hoort-u-mij

Vliegendereporter schreef:
30 jun 2020 18:18
Eppo schreef:
Hoort-u-mij schreef:

Niet echt orgineel meer. Er is meer

jessica

Bericht door jessica »

Hoort-u-mij schreef:
30 jun 2020 19:52
Eppo schreef:
Wat heeft dit met Decibel te maken?

Hoort-u-mij

jessica schreef:
01 jul 2020 02:11
Hoort-u-mij schreef:
30 jun 2020 19:52

Wat heeft dit met Decibel te maken?
Als je even terug had gelezen dan snap je de insteek...
Zowel decibel en het zusje uit het verleden Joy radio hadden dezelfde voice over Maurice Verschuuren . Deze moest stoppen omdat hij de nieuwe stem is van Slam.

Lindo Duvall is de Decibel stem geworden en toen vroeg men af wie de nieuwe stem van joy zou worden

Plaats reactie