Sleutelstad 93.7 FM

Discussieer over de regionale omroepen
Netsnoer

Re: Sleutelstad 93.7 FM

Bericht door Netsnoer » 29 nov 2017 16:36

@Otto,

Die mono keuze snapt echt niemand....
Er staat daar een optimod 5500 te draaien.... ( Je zou het niet geloven, maar dit is naar mijns inziens de slechtst klinkende optimod die ik ooit heb gehoord. )

Inhoudelijk vind ik Unity ( ook de NL variant in Leiderdorp ) persoonlijk niets, men bereikt naar mijns inziens de mensen niet. Reportages worden voor zowel UnityFM, UnityNL en radio(TV)West gedaan. Alles gebeurt gecombineerd en daardoor zullen beide stations nooit een eigen identiteit krijgen.

ottoderuig

Bericht door ottoderuig » 29 nov 2017 18:15

Netsnoer schreef:
29 nov 2017 16:36
@Otto,

Die mono keuze snapt echt niemand....
Er staat daar een optimod 5500 te draaien.... ( Je zou het niet geloven, maar dit is naar mijns inziens de slechtst klinkende optimod die ik ooit heb gehoord. )

Inhoudelijk vind ik Unity ( ook de NL variant in Leiderdorp ) persoonlijk niets, men bereikt naar mijns inziens de mensen niet. Reportages worden voor zowel UnityFM, UnityNL en radio(TV)West gedaan. Alles gebeurt gecombineerd en daardoor zullen beide stations nooit een eigen identiteit krijgen.
Oeps..! Ik gokte op een verdwaalde VTX50 met een Eela limiter oid.
Dan is dit natuurlijk ronduit slecht. Het pompt,clipt enz. Horen ze dat zelf niet ??
Qua inhoud heb ik geen mening, daar luister ik gewoonweg te weinig voor.
Zou je nou een klein bereik hebben zou ik de mono keuze nog kunnen vatten.. Maar dit??

Ik begrijp de keuzes van de omroepen in die regio wel vaker niet.
Zelf zit ik 5 dagen in de week op RTV Hollands Midden in Ter Aar, dat was tot 1,5 jaar geleden ook mono. Zo ontzettend zonde.
Op een gegeven moment heb ik de boel na lang zeuren omgebouwd naar stereo/rds.
Daar staat een ouwe Behringer MDX8000, dat klinkt toch een stuk aangenamer.
Daar is de koffie!

deradioluisteraar

Bericht door deradioluisteraar » 07 apr 2018 08:42

Het Commissariaat voor de Media neemt voorlopig nog geen besluit over de aanwijzing van een lokale omroep voor Leiden, Oegstgeest, Voorschoten en Zoeterwoude. Die vier gemeenten brachten eind december advies aan het commissariaat uit over hun voorkeurskandidaat. Leiden koos unaniem voor Sleutelstad, Voorschoten en Zoeterwoude met een nipte meerderheid voor Unity en Oegstgeest sprak geen voorkeur uit.

Op 1 maart van dit jaar heeft het commissariaat de vier gemeenten om aanvullende informatie gevraagd. Slechts twee gemeenten hebben dat inmiddels uitgebracht; Leiden en Zoeterwoude. In Voorschoten staat de nadere advisering pas voor 17 mei geagendeerd, Oegstgeest wil het eerder doen, maar wanneer is nog niet duidelijk.

Als het commissariaat de vier aanvullende adviezen binnen heet, worden ze doorgestuurd naar de betrokken omroepen die er vervolgens weer op kunnen reageren. Pas daarna neemt het commissariaat een beslissing.
Link: http://sleutelstad.nl/2018/04/05/beslui ... den-duren/

Echtwel

Bericht door Echtwel » 07 apr 2018 10:41

deradioluisteraar schreef:
07 apr 2018 08:42
Het Commissariaat voor de Media neemt voorlopig nog geen besluit over de aanwijzing van een lokale omroep voor Leiden, Oegstgeest, Voorschoten en Zoeterwoude. Die vier gemeenten brachten eind december advies aan het commissariaat uit over hun voorkeurskandidaat. Leiden koos unaniem voor Sleutelstad, Voorschoten en Zoeterwoude met een nipte meerderheid voor Unity en Oegstgeest sprak geen voorkeur uit.

Op 1 maart van dit jaar heeft het commissariaat de vier gemeenten om aanvullende informatie gevraagd. Slechts twee gemeenten hebben dat inmiddels uitgebracht; Leiden en Zoeterwoude. In Voorschoten staat de nadere advisering pas voor 17 mei geagendeerd, Oegstgeest wil het eerder doen, maar wanneer is nog niet duidelijk.

Als het commissariaat de vier aanvullende adviezen binnen heet, worden ze doorgestuurd naar de betrokken omroepen die er vervolgens weer op kunnen reageren. Pas daarna neemt het commissariaat een beslissing.
Link: http://sleutelstad.nl/2018/04/05/beslui ... den-duren/
Deradioluisteraars is zeker famillie van de nootdorpseluisteraar :))
Valt allemaal niet op hoor .....
Lokale politiek is net zo ondergrondelijk als landelijk politiek, de ene heeft wil sleutelstad en de andere heeft wil het laten zoals het is.
Meestal blijft alles bij het oude ( ervaring) dus is het opvallend dat Leiden voor sleutelstad gekozen heeft ik vraag me dus ook af waarom en waarom mag het publiek niet weten om welke reden men voor sleutelstad kiest de wop wet in de hand zou ik zeggen kom op gemeente geef een aan waarom jullie na ruim 10 jaar een andere station hebben gekozen

lion

Bericht door lion » 06 dec 2018 19:39

Sleutelstad is per direct lokale omroep voor Leiden geworden. Oegstgeest, Zoeterwoude en Voorschoten blijven bij Unity.nu (voorheen Unity FM) bron: www.sleutelstad.nl

Echtwel

Bericht door Echtwel » 06 dec 2018 21:55

Raar in het stuk lees ik dat Unity wel 3 frq behoud dat terwijl men het C v d M en gemeenten naar een streek omroep wil types en dus raar

Madurodam FM

Bericht door Madurodam FM » 07 dec 2018 09:15

Okee, dus Sleutelstad gaat verhuizen naar de 105.7 en Unity blijft op 106.1. Heel benieuwd wat er met de 93.7 gaat gebeuren.
Chris (Sleutelstad FM) heeft wel weer https://freewave.nl/ nieuw leven ingeblazen.
"de grootste hits voor 't kleinste stadje van Nederland"

EtherScout

Bericht door EtherScout » 07 dec 2018 11:38

Madurodam FM schreef:
07 dec 2018 09:15
Okee, dus Sleutelstad gaat verhuizen naar de 105.7 en Unity blijft op 106.1. Heel benieuwd wat er met de 93.7 gaat gebeuren.
Chris (Sleutelstad FM) heeft wel weer https://freewave.nl/ nieuw leven ingeblazen.
Dit verwacht ik ook. Misschien krijgt Unity wel nieuwe frequenties in Oegstgeest en Voorschoten, of een hoger vermogen en antennehoogte in Leiderdorp, al zou het mij ook niet verbazen als er niets gebeurt. De dekking van Unity was in de Bollenstreek vroeger ook al niet denderend: alleen Lisse had toen fatsoenlijke ontvangst. Omroep Bo doet het nu vanuit Noordwijk een heel stuk beter.

De 93,7 hoort bij de 99,6 in Den Haag. De kans is groot, dat dit hele kavel straks naar Decibel of zelfs rechtstreeks naar 'Sneek' gaat.
Laatst gewijzigd door EtherScout op 07 dec 2018 11:44, 2 keer totaal gewijzigd.

EtherScout

Bericht door EtherScout » 07 dec 2018 11:39

Echtwel schreef:
06 dec 2018 21:55
Raar in het stuk lees ik dat Unity wel 3 frq behoud dat terwijl men het C v d M en gemeenten naar een streek omroep wil types en dus raar
Welke frequenties zouden dat dan zijn? Ik tel er maar twee: 105,7 in Leiden en 106,1 in Leiderdorp.

En inderdaad, kwa streekomroepvorming schiet deze nieuwe versplintering natuurlijk niet op. (Waarmee ik geen waardeoordeel geef over deze twee omroepen.)

Echtwel

Bericht door Echtwel » 07 dec 2018 12:37

EtherScout schreef:
07 dec 2018 11:38
Madurodam FM schreef:
Dit verwacht ik ook. Misschien krijgt Unity wel nieuwe frequenties in Oegstgeest en Voorschoten, of een hoger vermogen en antennehoogte in Leiderdorp, al zou het mij ook niet verbazen als er niets gebeurt. De dekking van Unity was in de Bollenstreek vroeger ook al niet denderend: alleen Lisse had toen fatsoenlijke ontvangst. Omroep Bo doet het nu vanuit Noordwijk een heel stuk beter.

De 93,7 hoort bij de 99,6 in Den Haag. De kans is groot, dat dit hele kavel straks naar Decibel of zelfs rechtstreeks naar 'Sneek' gaat.
Ik gooi wat op hofstad radio terug?

lion

Bericht door lion » 07 dec 2018 14:18

EtherScout schreef:
07 dec 2018 11:38
Madurodam FM schreef:

correctie Den Haag is 99.4 en Rotterdam 99.6

deradioluisteraar

Bericht door deradioluisteraar » 07 dec 2018 16:26

Madurodam FM schreef:
De 106.1 (Unity NL) is officieel van een andere omroep, namelijk de lokale omroep van Leiderdorp.

Unity NU wordt gemaakt in opdracht van Holland Centraal, nu dus de omroep voor Oegstgeest, Voorschoten en Zoeterwoude. Omdat Unity NU niet kan blijven uitzenden via 105.7 vanuit Leiden moet er een nieuwe frequentie komen.

Er is nog een frequentie ongebruikt in de Leidse regio, namelijk 106.4. Ooit werd deze frequentie gebruikt door Omroep Rijnsburg / Mebora, totdat de gemeente Rijnsburg werd opgeheven en opging in de gemeente Katwijk.

Wanneer 106.4 verplaatst zou mogen worden naar bijvoorbeeld buurgemeente Oegstgeest, dan zou dit een oplossing kunnen zijn voor Unity NU. Maar of men daarmee dan in Voorschoten en Zoeterwoude nog voldoende signaal heeft?

De website van Freewave (met stream!) heeft een opfrisbeurt gekregen vanwege het komende 35-jarig bestaan van Freewave en de reunie van medewerkers van toen.

RV

Bericht door RV » 07 dec 2018 22:49

Madurodam FM schreef:
Sleutelstad gaat dit kavel inleveren, volgens Mediamagazine. Als dit echt rechtstreeks inleveren wordt bij het Agentschap Telecom is Decibel direct de 99.4 en 99.6 kwijt. Dan wordt de boel opnieuw geveild. Dit wil men vast niet dus wellicht wordt er onderhands wat geregeld. Echter, Sleutelstad moet er vanaf en mag de zender dus ook niet verhuren als lokale omroep. Ik ben benieuwd.

Madurodam FM

Bericht door Madurodam FM » 08 dec 2018 09:09

Heeft dit kavel behalve de 93.7, 99.4 en 99.6 niet ook nog een (tot nu toe niet gebruikte) steunzender in Leiden op 97.4 ?
"de grootste hits voor 't kleinste stadje van Nederland"

EtherScout

Bericht door EtherScout » 08 dec 2018 09:46

Madurodam FM schreef:
08 dec 2018 09:09
Heeft dit kavel behalve de 93.7, 99.4 en 99.6 niet ook nog een (tot nu toe niet gebruikte) steunzender in Leiden op 97.4 ?
Nee, die 97,4 hoort bij 97,6 van kavel B06 met RadioNL. Sleutelstad zit op kavel B08. Zie het Zerobase-overzicht van Radio-TV-Nederland.

Plaats reactie