wild FM

Discussieer over de regionale omroepen
Plaats reactie
RV

Re: wild FM

Bericht door RV » 14 apr 2018 12:34

Genietoloog schreef:
14 apr 2018 11:41
Emons heeft geen cent te makken en een spoor van vernieling nagelaten.
Luchtkastelen en schulden, daar is hij goed in.
Wild FM was al jaren een verliesgevende toko, dit Emons-avontuur zal snel over zijn.
Zo is dat. En NRJ gaat echt geen Nederlandse afdeling optuigen voor 3 losse kilowatt zenders in Noord Holland.

boxfm

Bericht door boxfm » 14 apr 2018 17:31

Echtwel schreef:
14 apr 2018 11:28
Als ik dit lees zou het wel nog steeds kunnen
http://radio.nl/815835/nrj-komend-najaa ... vlaanderen
Dat NRJ in Vlaanderen gelanceerd wordt, maakt echt niet dat er extra kans in Nederland is. In Vlaanderen is de zender in (nagenoeg) alle grote steden te ontvangen op FM. Leunt het enerzijds tegen de landelijke zender Nostalgie, anderzijds op 3 nationale televisiezenders. Plus dat NRJ wel enige naamsbekendheid heeft onder Vlamingen, gezien NRJ Wallonië al jarenlang bestaat (en NRJ al eerder in Vlaanderen te horen is geweest). Plus dat SBS franchiser wordt, het is niet NRJ die het zelf lanceert.

Het is niet te vergelijken met een al jarenlang verlieslopende regionale radiozender met dekking in alleen Noord-Holland. Decibel (die wel met NRJ heeft gesproken om franchiser te worden van het merk) had wel dekking in de vijf grootste steden van het land. Dan zou het nog interessant kunnen zijn. Maar het is vooral leuk en spannend voor radiorukkers om het merk in Nederland te lanceren. Luisteraars maakt het niks uit.

Daarnaast zit er ook nog verschil in of NRJ zelf naar Nederland komt, of een Nederlandse partij franchiser wordt. Met de laatste optie is er wel meer kans op de komst van het merk. Maar echt realistisch is het niet.

Feivel

Bericht door Feivel » 14 apr 2018 19:42

Grappig, de voormalige directeur van WildFM was er absoluut niet van gediend met de neus op de feiten gedrukt te worden ('NRJ komt echt niet in Nederland') toen hij NRJHolland.nl registreerde. En nu hebben we het uitgerekend in het WildFM topic over de komst van NRJ (die dus niet komt..).

Echtwel

Bericht door Echtwel » 14 apr 2018 21:38

Feivel schreef:
14 apr 2018 19:42
Grappig, de voormalige directeur van WildFM was er absoluut niet van gediend met de neus op de feiten gedrukt te worden ('NRJ komt echt niet in Nederland') toen hij NRJHolland.nl registreerde. En nu hebben we het uitgerekend in het WildFM topic over de komst van NRJ (die dus niet komt..).
** het is maar speculeren, :)) hoor... we zullen het zien...

RV

Bericht door RV » 14 apr 2018 22:47

Even terug naar Wild: het was vandaag heel veel non stop.

Het verval is snel ingetreden.

4711

Bericht door 4711 » 15 apr 2018 16:17

Nou ik heb helemaal geen stem gehoord. Jullie? Goed hoor!! De eigenaar heeft er voor gezorgd dat bijna alle werknemers zijn weg gerend. Toch een aparte situatie. Maar goed, het is Emons gelukt om wat er de afgelopen maanden is opgebouwd binnen enkele stappen af te breken. Chapeau!

4711

Bericht door 4711 » 15 apr 2018 16:20

Misschien moet Bas zelf eens uitleg geven wat hij met de zender wil. Ben je meteen van het speculeren af. Hij leest vast mee....

density1

Bericht door density1 » 15 apr 2018 16:22

Heeft hij gedaan, de sales vind hij nu pioriteit 1 omdat eerst in orde te brengen. Tot die tijd veranderd er niets, alhoewel, hij heeft het hele station binnen een weekend ontmanteld en of dat slim is valt te betwijfelen, zeker naar potentiële adverteerders toe...

Echtwel

Bericht door Echtwel » 15 apr 2018 21:30

density1 schreef:
15 apr 2018 16:22
Heeft hij gedaan, de sales vind hij nu pioriteit 1 omdat eerst in orde te brengen. Tot die tijd veranderd er niets, alhoewel, hij heeft het hele station binnen een weekend ontmanteld en of dat slim is valt te betwijfelen, zeker naar potentiële adverteerders toe...
Ontmanteld bedoel je fysiek ? Of organisatorische afbreken? Dat laatste is toch een kwestie van dan opnieuw opbouwen

boxfm

Bericht door boxfm » 15 apr 2018 21:43

density1 schreef:
Qua format gaat er niks veranderen, zo heeft hij tegen radio.nl gezegd. En inderdaad dat hij eerst de sales wil gaan doen. Als hij Wild FM als nonstop hitzender in de markt wil zetten, dan kan je gerust al de sales gaan doen nu. Merendeel van de jocks bij Wild zat er als vrijwilliger, dus misschien kan je beter eerst zorgen dat er geld binnenkomt voordat je weer een programmering op gaat bouwen. Anders hou je dat de programmering regelmatig wijzigt (zoals WIld ook had).

Uit mensen die met hem gewerkt hebben, heb ik gehoord dat BE wel erg goed is in barterdeals regelen. "Heeft zo een deal geregeld", is er toen gezegd. Tegelijkertijd was dat ook het probleem bij Decibel Amsterdam (94.9FM).... Want de commercials die er draaiden, waren barterdeals. Ja, daar kunnen de rekeningen niet van betaald worden.
4711 schreef:
15 apr 2018 16:20
Misschien moet Bas zelf eens uitleg geven wat hij met de zender wil. Ben je meteen van het speculeren af. Hij leest vast mee....
Ik denk niet dat hij -in ieder geval hier- zelf uitleg zal geven. Volgens mij heeft hij hier een ban namelijk.

density1

Bericht door density1 » 15 apr 2018 22:30

Barterdeals schieten niet op. Er moet geld verdiend worden. Voor wat hoort wat dealtjes is leuk voor de lokalo maar niet op commercieel regionaal niveau, period.

Echtwel

Bericht door Echtwel » 16 apr 2018 09:53

density1 schreef:
O ja onder welke sudoniem zit hij dan ?

WouterSchreuder

Bericht door WouterSchreuder » 16 apr 2018 10:23

Een paar voordelen voor Emons... het personeel vertrekt zelf. Dus geen afkoopsommen. Die steekt hij in zijn zak. Maar alle gekheid op een stokje. Als de belangrijkste mensen van je zender vertrekken vanwege een persoon is het echt een gevalletje ‘problematisch’. Dat zegt genoeg denk ik.
Radio is 1 grote illusie!

Radiooo

Bericht door Radiooo » 16 apr 2018 10:27

De programmering is aangepast... Alleen maar nonstop haha! Alleen Jurgen Rijkers als ochtendshow. Dat is volgens mij gewoon DJ Jurgen neem ik aan?

boxfm

Bericht door boxfm » 16 apr 2018 17:00

WouterSchreuder schreef:
16 apr 2018 10:23
Een paar voordelen voor Emons... het personeel vertrekt zelf. Dus geen afkoopsommen. Die steekt hij in zijn zak. Maar alle gekheid op een stokje. Als de belangrijkste mensen van je zender vertrekken vanwege een persoon is het echt een gevalletje ‘problematisch’. Dat zegt genoeg denk ik.
Afkoopsom had Wild FM (bij in ieder geval de meeste mensen) toch niet. Zender draaide grotendeels op vrijwilligers. De drempel om dan op te stappen is dan minder hoog. Maar alsnog zegt het heel veel.
Radiooo schreef:
16 apr 2018 10:27
De programmering is aangepast... Alleen maar nonstop haha! Alleen Jurgen Rijkers als ochtendshow. Dat is volgens mij gewoon DJ Jurgen neem ik aan?
Dat is inderdaad DJ Jurgen. Deed eerder ook de ochtendshow bij Fresh FM.

Plaats reactie