Wat doen voormalige dj's nú?

Alles wat met landelijke omroepen te maken heeft.

Moderator: admin6

Mister Radio

Wat doen voormalige dj's nú?

Bericht door Mister Radio »

Ik vraag me weleens af, en jullie misschien ook, waar sommige dj's gebleven zijn. Dus ik dacht, laat ik eens een topic openen over 'vergeten' radiomakers.

Een naam die bij mij opborrelt, is Francis Dix. Wie? Francis Dix :D.

Ze presenteerde ooit Countdown Café samen met Alfred Lagarde (Veronica, Radio 3, alweer lang geleden). Later hoorde ik haar een tijd op Radio 8FM met Dix on the Rocks. Echt een radiowijf met ballen, om het zo te zeggen. Weet iemand waar zij gebleven is?

Ook een verlies voor de Nederlandse radio, toevallig ook een vrouwelijke jock, is Simone Walraven. Ze trouwde met de zanger van Johnny Hates Jazz en is sindsdien spoorloos. Iemand een idee waar zij zit?

En vul het lijstje gerust aan met andere namen. Mogen natuurlijk ook recentere zijn! :wink:
breiz

Re: Wat doen voormalige dj's nú?

Bericht door breiz »

[quote="Mister Radio"]
Een naam die bij mij opborrelt, is Francis Dix. Wie? Francis Dix :D.
Ook een verlies voor de Nederlandse radio, toevallig ook een vrouwelijke jock, is Simone Walraven. [/quote]

Francis Dix las een aantal jaren geleden nieuws voor een aantal lokale omroepen hier in Brabant. Ze werkte toen met dezelfde mensen die later 8FM zouden beginnen. Maar in de afgelopen paar jaar heb ik haar nergens meer gehoord.

Adam Curry vertelde in een van z'n laatste ochtendshows op Radio Veronica dat hij een telefoontje had gekregen van Simone Walraven en dat zij tegenwoordig -nog altijd mét de zanger van Johnny Hates Jazz- en hun kinderen in (de buurt van) Los Angeles woont.
Bart538

Bericht door Bart538 »

Voormalige "dj's" ?

Denk eens aan de tijd "Radio Noordzee (100.7 fm) Nationaal" :razz:
Sylvana Simons, Jomanda, Giel Montagne, Bassie (jawel, van Adriaan)...(behoeft geen toelichting)
En deze: Kas van Iersel (met Henk Bres), Peter Teekamp (top30 nationaal) -> Veronica.
Thorvald de Geus -> Radio10 gold

Iemand die is blijven hangen en al jaren de zender trouw blijft: Marcel Vermeer. Van Radio Noordzee Nationaal naar Radio Noordzee, naar Noordzee FM naar Noordzee 100.7 FM en nu naar Q-radio... een echte "Noordzee Die Hard".
MIDNR: een nacht niet geluistert is een dag niet geleefd....

www.radio53N8.nl
Bartman

Bericht door Bartman »

Over "vergeten" namen gesproken. Weet iemand wat Cees Baars tegenwoordig doet? Hij presenteerde in de jaren 80 Countdown Café.
Bagare

Bericht door Bagare »

Kees Baars doet al een aantal jaren het programma Arrow Symfonisch op dinsdagavond bij Arrow Classic Rock en bij deze zender is Kees ook een van de presentatoren van de jaarlijkse Arrow Rock 500.
Op TV doet hij iets met autoprogrammas.
marco

Bericht door marco »

En waar is Will Luikinga gebleven?
alex

Bericht door alex »

marco schreef:En waar is Will Luikinga gebleven?
Dit zit tegenwoordig op een Spaanse zender die via internet is te beluisteren XtraFM genaamd.
Hij doet daar drie dagen per week tussen de middag ‘Wil wil wel'.
nieuws en recensies van de nieuwste singles en albums: www.yellowgoose.nl
marco

Bericht door marco »

Ik vind zojuist de volgende website: www.willwilwel.nl.
Oortjes

Bericht door Oortjes »

Weet iemand wat Ewald van Liempt tegenwoordig doet? De site http://www.echtewald.nl is niet echt geactualiseerd!

Ik ben ook wel benieuwd waar Angelique Stein is gebleven.
Rock 'n roll is better than music!
Mister Radio

Bericht door Mister Radio »

alex schreef:
marco schreef:En waar is Will Luikinga gebleven?
Dit zit tegenwoordig op een Spaanse zender die via internet is te beluisteren XtraFM genaamd.
Hij doet daar drie dagen per week tussen de middag ‘Wil wil wel'.
Hé, da's lachen! Dacht dat Xtra FM non-stop was. Wel leuk voor Nederlandse badgasten aan de Costa Brava.

Is 'Harry' ook weer van de partij? :D
jessica

Bericht door jessica »

Hoorde vandaag bij rob van someren dat Will Luikinga de oudste nederlandse DJ is.
66 jaar.
Kan ook zijn dat hij de oudste Veronica (van het schip) Dj is die nog steeds draait.

Angelique Stein presenteert iedere zondag op radio 2 adres onbekend om 12 uur in de middag.
Delphi

Bericht door Delphi »

Oortjes schreef:Ik ben ook wel benieuwd waar Angelique Stein is gebleven.
Die werkt bij de Wereldomroep en als muzieksamensteller voor o.a. Radio 1.
Doe het goed of doe het niet...
mfjans

Bericht door mfjans »

Bij mijn weten is Angelique ook nog muzieksamenstelster van de Sandwich op Radio 2 op zondagmorgen van 09.00 tot 12.00.

Vond haar vroeger altijd goed op de VARA-dinsdag. Was helaas maar een uurtje, maar toch.

Heb twee jaar geleden overigens nog een tijdje met haar gesproken toen ik te gast was tijdens de Top 2000 uitzending waar ze de productie deed en daar vertelde ze mij dat ze voor de Sandwich op Radio 2 de muziek samenstelt.
Groet,
Micha

Vanaf 31 juli iedere maandag t/m vrijdag van 15 tot 18 uur mijn radioprogramma Afslag 7 op RN7, een samenwerkingsverband van N1, de Wijchense Omroep en RTV Totaal
marbles

Bericht door marbles »

en wat doet Romeo Altenberg tegenwoordig? (geintje)
Minder eenheidsworst op de radio please
radiodude

Bericht door radiodude »

marbles schreef:en wat doet Romeo Altenberg tegenwoordig? (geintje)
De verzamelde werken van Michael Jackson doorlezen? :))
Plaats reactie