Programmeringen uit het verleden

Alles wat met landelijke omroepen te maken heeft.

Moderator: admin6

Muziekstad2000

Bericht door Muziekstad2000 » 28 aug 2004 18:34

Goeie jock trouwens, jammer dat ie niet meer bij Kink zit (ID&T luister ik niet naar).
Ik weet uit betrouwbare bron dat er intern iets is voorgevallen, dus dat zal helaas niet meer gebeuren.(Of er moeten andere omstandigheden zich voordoen: misschien...)

stijn

Bericht door stijn » 29 aug 2004 10:17

Weten jullie nog: POWER FM! (dat later love radio werd en nog later JFK "Jazzy Funcky Kool") De programmering was, dacht ik als volgt:

ma-vr
07-10 uit de veren in de kleren - luc van rooij
10-12 wim rigter
12-15 rob spijker
15-18 edwin evers
18-19 powergold - nonstop classics
19-22 powerzone - hanno dik (vr: eddy diergaarde)
22-07 non-stop power fm

za
08-12 dix on the rocks - francis dix
12-16 peter holland
16-19 free 44 - eddy diergaarde
19-22 alarmfase 10 - evers & van rooij
22-08 non-stop power fm

zo
08-12 dix on the rocks - francis dix
12-16 peter holland
16-19 eddy diergaarde
19-22 powerzone - hanno dik
22-08 non-stop power fm

Begin jaren '90 was power fm alleen op de kabel te horen. De stekker werd er al snel uit getrokken. En zoals iedereen inmiddels wel weet is eddy diergaarde: edwin diergaarde! Zelfs rob stenders heeft een (korte) tijd bij power fm gezeten. Het programma van francis dix verhuisde bij mijn weten naar de vrijdag- en zaterdagavond 22-00. En zaterdag- en zondagmorgen kwam jesse houk en marc bercht er bij in de programmering.
RADIO VERONICA >> van altijd voor altijd!

The Voice

Re: Programmeringen uit het verleden

Bericht door The Voice » 29 aug 2004 10:37

Phoenix schreef:
The Voice schreef:Eén aanvulling: volgens mij werd Nederland Muziekland gepresenteerd door Ronald Snoeijer. Het programma was alleen maar in het leven geroepen om te voldoen aan de clausule van het oude Holland FM pakket (50% Nederlands product).
Volgens mij presenteerde Jan van Zanten (Papparazzi) dat programma.
Ja, maar was dat niet op Holland FM? Toen Veronica de zender overnam en het Hitradio 1224 en later Hitradio Veronica werd, ging Ronald Snoeijer 'Nederland Muziekland' doen (die naam is overigens afgeleid van een oud Veronica-tv-programma dat Erik de Zwart nog ooit heeft gepresenteerd...)
[i]And that's the way the cookie crumbles...[/i]

alex

Bericht door alex » 29 aug 2004 10:41

stijn schreef:Zelfs rob stenders heeft een (korte) tijd bij power fm gezeten.
Juist, hij heeft er zelfs een hele korte tijd gezeten.
1 dag! Toen had Rob het al gezien, niet helemaal zijn muziek en manier van radiomaken.
nieuws en recensies van de nieuwste singles en albums: www.yellowgoose.nl

The Voice

Bericht door The Voice » 29 aug 2004 10:44

rsp schreef:
The Voice schreef:Later werd de avondprogrammering uitgebreid en was er ook een nachtprogramma: 'Mos en Marré (tussen twaalf en twee)', maar dat duurde niet zo lang.
Toch wel een paar maanden dacht ik, en tevens 's avonds te zien op Veronica TV :)
Ja, klopt! Heb nog regelmatig zitten kijken/luisteren om te zien wat er allemaal in die studio gebeurde. Leuk programma, met veel interactie en items, zoals de 'Undercover of the Night', enz. Heb het programma ook weleens opgenomen, net als Rinkeldekinkel 's ochtends. Van de week eens kijken, of nog wat bewaard is gebleven.
rsp schreef:
The Voice schreef:Jeroen Marré hoor ik momenteel als voice-over op RTL 5. Waar Niels Mos gebleven is, weet ik niet. Iemand wel?
Marré valt nu even in voor Stoker (die hoor je denk ik nog wel vanaf maandag in de nieuwe vormgeving) maar is eigenlijk Facilities Manager bij RTL Nederland. Mos werkt daar ook nog, iets bij de Technische Dienst dacht ik, in ieder geval was hij druk bezig met de bekabeling en infrastructuur tijdens de verhuizing van Franciscusweg naar Sumatralaan.
Ah, dank je. Je bent goed op de hoogte! En werkt daar ook, begrijp ik? :wink:

Niels Mos heeft na het stoppen van die duo-show nog een tijdje solo radio gemaakt op Hitradio Veronica, zaterdag- en zondagochtend geloof ik. Hoe zijn die twee eigenlijk bij Veronica op de radio gekomen? Want voor de rest had Veronica alleen maar 'bekende' jocks.

The Voice

Bericht door The Voice » 29 aug 2004 10:54

alex schreef:
stijn schreef:Zelfs Rob Stenders heeft een (korte) tijd bij Power FM gezeten.
Juist, hij heeft er zelfs een hele korte tijd gezeten. 1 dag! Toen had Rob het al gezien, niet helemaal zijn muziek en manier van radiomaken.
:lol:

Klopt idd. Dat was in de periode dat Rob net bij Veronica weg was en regematig van werkgever wisselde. :))

Misschien is er iemand die weet, waar 'ie toen allemaal heeft gezeten, voordat 'ie bij 3FM terechtkwam (waar hij ooit begon, ook bij de VARA die toen nog op de 'Hilversum 3 / Radio 3' dinsdag zat).

Of misschien kan ik beter vragen: waar heeft Rob eigenlijk níet gewerkt? Volgens mij zelfs een paar dagen bij Jazz Radio... :eek: :wink:

alex

Bericht door alex » 29 aug 2004 11:18

The Voice schreef:
alex schreef:
stijn schreef:Zelfs Rob Stenders heeft een (korte) tijd bij Power FM gezeten.
Juist, hij heeft er zelfs een hele korte tijd gezeten. 1 dag! Toen had Rob het al gezien, niet helemaal zijn muziek en manier van radiomaken.
:lol:

Klopt idd. Dat was in de periode dat Rob net bij Veronica weg was en regematig van werkgever wisselde. :))

Misschien is er iemand die weet, waar 'ie toen allemaal heeft gezeten, voordat 'ie bij 3FM terechtkwam (waar hij ooit begon, ook bij de VARA die toen nog op de 'Hilversum 3 / Radio 3' dinsdag zat).

Of misschien kan ik beter vragen: waar heeft Rob eigenlijk níet gewerkt? Volgens mij zelfs een paar dagen bij Jazz Radio... :eek: :wink:
Rob is volgens mij ooit begonnen bij FantasyFM (waar ik ooit ook ben begonnen maar dat ter zijde) in Weelde (Belgie).
Dat is vlak over de grens bij Tilburg.

Hoe hij in Hilversum terecht is gekomen weet ik niet.
Van de Vara naar Veronica, PowerFM, terug naar de Publieke voor een korte tijd in de nacht omdat Veronica vol zat.
Toen weer Veronica en begon hij met zijn kindje KinkFM.
Nadat hij bij KinkFM opstapt doet hij 's nachts wat bij Jazz Radio en uiteindelijk weer naar 3FM.
En nu dus YorinFM.

wouter2

Bericht door wouter2 » 29 aug 2004 12:32

Rob Stenders heeft na zijn vertrek bij veronica bij Jazz-radio gezeten. Een half jaar geloof ik daarna kwam hij terug bij 3fm.
Ready Freddie!!!
Was er bij Live at Wembley '86!

alex

Bericht door alex » 29 aug 2004 12:45

wouter2 schreef:Rob Stenders heeft na zijn vertrek bij veronica bij Jazz-radio gezeten. Een half jaar geloof ik daarna kwam hij terug bij 3fm.
Volgens mij stond dat er al. Zie boven. ^^^

Royle

Bericht door Royle » 29 aug 2004 12:46

Ik herrinner me einderdaad Rob nog op jazz radio.

In die tijd had jazz radio een opvallend volle programmering.
Ook nog een tijdje gecombineerd met de gouwe ouwe zender,
maar al snel weer volledig jazz.

Enkele dj's van jazz radio waren toen:
- Stanja van Mierlo
- Martijn Roos
- Meta de Vries
- Stan Haag

Weet iemand nog de volledige programmering?
(De programmering zal wel te duur zijn geweest voor zo'n doelgroepen zender).

Royle

Bericht door Royle » 29 aug 2004 12:52

Ook wel leuk om de talk radio programmering weer eens op te halen. Die zender behoorde destijds tot de Maus of Manaus groep samen met jazz radio. In die groep zat ook een stomerij - De enige radiospots die je hoorde waren dan ook voor die stomerij.

Enkele programmamakers op talk radio die ik me kan herrinneren zijn:

Paul van Liempt (was erg goed op die zender)
Beau van erven Dorens (Heb ik nooit wat gevonden)
Willem de Ridder (geweldig was hij, jammer dat we hem niet meer horen op een landelijke zender)
Theo van Gogh
Frederieke Spight

rsp

Bericht door rsp » 29 aug 2004 13:09

The Voice schreef: Ja, maar was dat niet op Holland FM? Toen Veronica de zender overnam en het Hitradio 1224 en later Hitradio Veronica werd, ging Ronald Snoeijer 'Nederland Muziekland' doen (die naam is overigens afgeleid van een oud Veronica-tv-programma dat Erik de Zwart nog ooit heeft gepresenteerd...)
Ja, Van Zanten presenteerde de avond alleen op Holland FM / Hitradio Holland FM / Hitradio 1224. Op de avond voordat dat HitRadio Veronica werd, werd Jan bedankt voor zijn diensten met een paar klompen, en vervolgens ging hij een tijdje voor het Veronica Archief werken :)

Dj cees

Bericht door Dj cees » 29 aug 2004 13:10

Had 'm maar in het archief laten zitten :D

rsp

Bericht door rsp » 29 aug 2004 13:14

The Voice schreef: Heb het programma ook weleens opgenomen, net als Rinkeldekinkel 's ochtends. Van de week eens kijken, of nog wat bewaard is gebleven.
Ja, wat jammer dat daar altijd Call TV tussendoor zat :)
The Voice schreef: Ah, dank je. Je bent goed op de hoogte! En werkt daar ook, begrijp ik? :wink:
Welnee :)
The Voice schreef:Niels Mos heeft na het stoppen van die duo-show nog een tijdje solo radio gemaakt op Hitradio Veronica, zaterdag- en zondagochtend geloof ik. Hoe zijn die twee eigenlijk bij Veronica op de radio gekomen? Want voor de rest had Veronica alleen maar 'bekende' jocks.
Ik weet het niet zeker, maar waarschijnlijk zaten ze er toch al altijd in de late uurtjes na hun TV werk. Handig, want dan kon Marre gelijk zijn parodieplaatjes produceren en uitzenden :)

The Voice

Bericht door The Voice » 29 aug 2004 13:36

alex schreef:Rob is volgens mij ooit begonnen bij Fantasy FM (waar ik ooit ook ben begonnen maar dat ter zijde) in Weelde (België).
Dat is vlak over de grens bij Tilburg.
Ah, bij Fantasy. Ik wist dat 'ie bij een Belgisch station gestart was, maar niet bij welk. Voor degenen die het radiolandschap in het zuiden niet zo goed kennen; Fantasy FM richt zich met een hitradio-programmering op Nederland, met name op de regio Tilburg.

Daniël Smulders van Noordzee FM heeft daar midden jaren '90 een drive-time programma gemaakt met de naam 'Plankgas'. Ook andere stations in het zuiden hebben nieuw talent voortgebracht. Snel is het ook gegaan met de carrière van Patrick Kicken, nadat hij van (als ik het goed heb) Kempenland FM naar de TROS ging.

Ook van Radio Decibel (dat uitzendt voor heel groot-Eindhoven) komen opvallend veel landelijke radiotalenten. Niek van der Bruggen (Noordzee FM), Jurjen Gofers (538) en Timo Kamst en Maurice Verschuuren (Yorin FM).

Plaats reactie