Tim op t Broek over twee weken transfervrij. Waar gaat hij heen denken jullie?

Alles wat met landelijke omroepen te maken heeft.

Moderator: admin6

spoonman

Re: Tim op t Broek over twee weken transfervrij. Waar gatie heen denken jullie?

Bericht door spoonman »

di-on-fm schreef: 12 mar 2025 21:14 En dan natuurlijk de finale uren van de Top 2000 op 31 december.
Inderdaad. Ook leuk maar niet een event waar je je creativiteit kwijt kan. Je wordt wel een semi bekende NLer
Pot

Bericht door Pot »

spoonman schreef: 12 mar 2025 21:20
di-on-fm schreef: 12 mar 2025 21:14 En dan natuurlijk de finale uren van de Top 2000 op 31 december.
Inderdaad. Ook leuk maar niet een event waar je je creativiteit kwijt kan. Je wordt wel een semi bekende NLer
spoonman schreef: 12 mar 2025 21:03 Lijkt me alleen een vooruitgang in salaris. Laat tijdslot en veel middle of the road muziek voor de gevoelige radio 2 oortjes. Creatief ook niet echt een uitdaging. Wel zekerheid bij de NPO.
Een beetje een triest bericht. Enkel vooruitgang is salaris. Zegt dat wellicht ook iets over wat KINK te bieden heeft voor een van hun voormalige ster DJ’s? Tessa Mol vertrok ook voor een rol achter de schermen bij JOE. Natuurlijk weet ik niets over de inhoud van het contract of de situatie, maar voor Tim is het op meerdere vlakken gewoon een vooruitgang.

Een programma waarin wellicht meer vrijheden zitten dan op andere posities, waardoor hij prima wat langere verhalen kan vertellen en af en toe een net wat spannender plaatje kan draaien dan overdag op Radio 2. En als Tim echt voor het geld ging, zouden er wellicht ook commerciële alternatieven zijn, zonder ruimte voor een wat alternatiever plaatje. Bij toch een beetje een instituutzender met meer dan tien keer het marktaandeel van KINK. De Top 2000 mogen afsluiten, wat het best bekeken TV programma is die avond in Nederland, met volgens mij >1 miljoen kijkers. En laten we ook niet vergeten dat hij ook op L1 heeft gezeten. Daar kon hij toch ook niet de hele dag Muse of The Vices draaien? Op Radio 2 is daar wellicht ook weer meer ruimte voor dan op een Radio 10 bijvoorbeeld.

Al met al een hele logische keuze als je het mij vraagt. Het is alleen een beetje jammer dat die zuurpruimen bij KINK het uitstellen voor hem.
Oortjes

Bericht door Oortjes »

Pot schreef: 12 mar 2025 21:42 Al met al een hele logische keuze als je het mij vraagt. Het is alleen een beetje jammer dat die zuurpruimen bij KINK het uitstellen voor hem.
Tim heeft zelf dat contract getekend met Kink.

Een overstap van prime time op een kleine zender naar de late avond op een grote zender, heeft meerdere kanten. Of dat een logische keuze is, hangt volgens mij af van meerdere factoren en persoonlijke voorkeur. Ik kan me wel voorstellen dat Tim na een aantal jaren Kink eens wat anders wilde. Daarnaast zal het wel beter verdienen. Het lijken me twee prima redenen voor deze overstap.

Wat zijn eigen muzikale voorkeur is en of dit meegespeeld heeft, heb ik geen idee van. Volgens mij is hij professioneel genoeg om dat ondergeschikt te maken in zijn werk. Leuke muziek kan hij thuis ook opzetten.
Rock 'n roll is better than music!
Pot

Bericht door Pot »

Oortjes schreef: 12 mar 2025 21:59
Pot schreef: 12 mar 2025 21:42 Al met al een hele logische keuze als je het mij vraagt. Het is alleen een beetje jammer dat die zuurpruimen bij KINK het uitstellen voor hem.
Tim heeft zelf dat contract getekend met Kink.
Inderdaad. Tim heeft zelf het contract getekend. Persoonlijk vind ik het bijzonder dat de rechter tot de huidige uitspraak is gekomen, gezien een kwart overlap in de muziek en een ander tijdslot nou niet bepaald in de weg hoeft te zitten, maar goed...
Wat zijn eigen muzikale voorkeur is en of dit meegespeeld heeft, heb ik geen idee van. Volgens mij is hij professioneel genoeg om dat ondergeschikt te maken in zijn werk. Leuke muziek kan hij thuis ook opzetten.
Nee, dat begrijp ik wat dat betreft ook niet. Volgens mij kan Tim de muziek ook zachter zetten. Maar er wordt hier nog wel eens gedacht dat KINK DJ's een alleen maar van alternative houden. Maar toch presenteerde hij wel de Carnavals Countdown op SterrenNL. En nogmaals, als Tim aan de muziekredactie een relevant (nieuw) nummer kan voorleggen om te draaien (als free choice) dan is er toch ook geen problemen. En dag in dag uit weer Supergrass the draaien kan natuurlijk ook vervelen.
Bruce Huppelkei

Bericht door Bruce Huppelkei »

Oortjes schreef: 12 mar 2025 21:59 Een overstap van prime time op een kleine zender naar de late avond op een grote zender, heeft meerdere kanten. Of dat een logische keuze is, hangt volgens mij af van meerdere factoren en persoonlijke voorkeur. Ik kan me wel voorstellen dat Tim na een aantal jaren Kink eens wat anders wilde. Daarnaast zal het wel beter verdienen. Het lijken me twee prima redenen voor deze overstap.
Ik vermoed dat het voor Tim ook een investering op de langere termijn is. Eerst een mooi programma neerzetten van 22-00 en de R2 luisteraar aan je laten wennen. Dan rustig overdag gaan invallen wanneer anderen afwezig zijn en dan over een paar jaar opschuiven naar drive time. Ik zie niet in waarom Tim over een paar jaar niet op de plek van Ruud de Wild zou kunnen zitten.
Herman ven Schippers

Bericht door Herman ven Schippers »

Uiteindelijk is het ook een tijdstip wat zich leent voor invalklussen in de overdagprogrammering. Mooie stap met gevoelsmatig meer zekerheid dan KINK.
Plaats reactie