Radio Noordzee Nationaal terug

Alles wat met landelijke omroepen te maken heeft.

Moderator: admin6

lion

Re: Radio Noordzee Nationaal terug

Bericht door lion »

Pascal. K schreef: 08 mei 2025 16:02
Vanjeafisharder schreef: 08 mei 2025 15:57 Is het niet het oude Noordzee pakket. Het klinkt namelijk wel herkenbaar.
Het is geen pakket uit het verleden maar gloed nieuw wist mijn bron te melden. Ik ga nog even navragen waar het gemaakt is.
Dankjewel Pascal. 😊
lion

Bericht door lion »

Radio Noordzee deze meting de hoogste luistertijd van de stations die de focus hebben op Nederlandstalige muziek. Best opvallend ten opzichte van de Nederlandstalige stations die al veel langer bestaan op FM en of DAB.
big T

Bericht door big T »

0.3 en dat zit in de onderste regionen, zoals ik al voorspelt had :D
Kink speciaal zenders scoort net zo weinig of veel.
Feivel

Bericht door Feivel »

big T schreef: 14 mei 2025 16:30 0.3 en dat zit in de onderste regionen, zoals ik al voorspelt had :D
Kink speciaal zenders scoort net zo weinig of veel.
Goh, wat gek dat een zender die een maand geleden is begonnen, onderaan begint :wink: .
big T

Bericht door big T »

Goh dat was bij andere zenders niet het geval toch? Joe als voorbeeld?
Maurice

Bericht door Maurice »

big T schreef: 14 mei 2025 19:03 Goh dat was bij andere zenders niet het geval toch? Joe als voorbeeld?
Omdat zij een sterk FM-pakket meekregen wat al goed beluisterd werd door Radio10.
Ik zie Noordzee, met behulp van goede marketing, ook nog wel groeien hoor.
Hipo

Bericht door Hipo »

RNN zal echt nog wel wat stijgen en zeker als de programmering (als die er komt) versterkt wordt. Denk dat Talpa dit rustig opbouwt en geen paniek heeft bij 0,3.
Radio=10
Feivel

Bericht door Feivel »

Maurice schreef: 14 mei 2025 19:24
big T schreef: 14 mei 2025 19:03 Goh dat was bij andere zenders niet het geval toch? Joe als voorbeeld?
Omdat zij een sterk FM-pakket meekregen wat al goed beluisterd werd door Radio10.
Ik zie Noordzee, met behulp van goede marketing, ook nog wel groeien hoor.
Dit dus. Maar het valt niet in Big T’s straatje, dus gaan we roepen dat de zender kansloos is. Zullen we over een jaar nog eens kijken?
big T

Bericht door big T »

We gaan er een droge worst op zetten? :))
Feivel

Bericht door Feivel »

big T schreef: 14 mei 2025 21:49 We gaan er een droge worst op zetten? :))
Volgens mij zitten aardig wat leden hier nog te wachten op een avondje Chinees op de kosten van ene Kicken, dus die radioforum-weddenschappen laat ik mooi voor wat ze zijn :lol: .
Orange

Bericht door Orange »

En toen JOE op fm kwam, bestond het als internetzender al een tijdje.
De Nachtwacht

Bericht door De Nachtwacht »

Orange schreef: 15 mei 2025 10:04
En toen JOE op fm kwam, bestond het als internetzender al een tijdje.
Vergeet de FM/dab frequenties in de randstad niet.
De Nachtwacht

Bericht door De Nachtwacht »

Noordzee heeft natuurlijk (nog) geen fm frequentie. Hoewel een zender als radio 5 bewijst dat dat niet meer per se hoeft scheelt het natuurlijk een slok op een borrel qqua bereik. Daarnaast denk ik dat de vijver Nederlanstalige muziek ook kleiner is dan die van de classic hits, dus dat het bereik van een dergelijke zender ook kleiner is vind ik niet zo gek. Maar vraag me af of Talpa daarmee zit; ik denk het niet. Die 0,3% extra luisteraars bereieken ze nu als bedrijf wel, eerder waarschijnlijk niet of minder.
Phoenix

Bericht door Phoenix »

De directe concurrenten van Noordzee lijken mij 100%NL, RadioNL, e.d. Deze vallen buiten de Talpa groep en staan voor een aanzienlijk marktaandeel. Hier is dus wel wat te halen voor Talpa.
God is a DJ
rodie

Bericht door rodie »

Sinds jaren heb ik eindelijk weer DAB+ in de auto. Het systeem is gecombineerd met FM, dus ik kan niet handmatig tussen de twee schakelen.
DAB+ krijgt automatisch voorrang, en als het signaal slecht is of er geen DAB+ beschikbaar is, schakelt hij over naar FM.

Tijdens het zappen merk je dat eigenlijk nauwelijks, behalve aan het verschil in geluidskwaliteit en soms wat ruis bij FM.

Ik verwacht dat FM op termijn echt zal verdwijnen, zeker zodra meer auto’s standaard DAB+ hebben.
Dat zal nog wel 10 tot 15 jaar duren, maar uiteindelijk is het onvermijdelijk.
Plaats reactie