Radio Noordzee Nationaal terug

Alles wat met landelijke omroepen te maken heeft.

Moderator: admin6

Plaats reactie
lion

Re: Radio Noordzee Nationaal terug

Bericht door lion »

Echtwel schreef: 18 mar 2025 14:17 Vooralsnog geen website gezien de grootste grap zou zijn als ze de kink frequentie er bij prikken daar luister toch geen "waf waf "naar ; -)
Hoever van tevoren was een website bij andere nieuwe stations eigenlijk online?
De Nachtwacht

Bericht door De Nachtwacht »

RobuustRadio schreef: 18 mar 2025 20:17 Ik verwacht dat Endemol, dj’s aantrekt van andere Hollandse stations haalt. Marcel van sterren, taeke van radioNL, en nog van die talenten her en der. Anders heeft het geen kans van slagen.
Rob van Someren slaat ook nergens op dat 100p karkas.
Ik vraag me dus af of dat zo makkelijk gaat zijn.

Radio NL en Sterren zijn goedlopende merken, dit is een erg onzeker avontuur. Dat kan natuurlijk ook een uitdaging zijn, maar enige zekerheid lijkt me toch ook niet onbelangrijk.
De Nachtwacht

Echtwel schreef: 18 mar 2025 14:17 Vooralsnog geen website gezien de grootste grap zou zijn als ze de kink frequentie er bij prikken daar luister toch geen "waf waf "naar ; -)
Op zich hoeft een website er pas op als de zender aanstaat, of vlak daarvoor. Zolang er nog geen product is gaan mensen echt niet massaal kijken of zoeken.

Als de rechter er geen stokje voor steekt is landelijke dab en regionale fm straks bij de nieuwe regionale veiling niet meer toegestaan dus dan zou die constructie met dat Kink kavel niet kunnen. Mocht de rechter er nog tussenkomen dan sluit ik idd niet uit dat Talpa gaat proberen een kavel te bemachtigen voor Noordzee (kan natuurlijk ook een ander kavel zijn)
Orange

Bericht door Orange »

De Nachtwacht schreef: 19 mar 2025 10:43
Op zich hoeft een website er pas op als de zender aanstaat, of vlak daarvoor. Zolang er nog geen product is gaan mensen echt niet massaal kijken of zoeken.
Dat lijkt mij ook. Hier op het forum proef ik altijd een behoefte aan communicatie ruim van tevoren. Maar welk doel dient dat? Dan ga je mensen vertellen dat ze straks naar een leuke zender kunnen luisteren, maar dat is dan een worst voorhouden die nog niet gegeten kan worden. De marketing daarover starten, kan je beter vlak van tevoren en als het is begonnen doen, want dat is toch een soort 'call to action', namelijk gaan luisteren, en dat kunnen potentiele luisteraars dan ook gelijk doen.

Wij zijn natuurlijk heel nieuwsgierig (ik ook), maar marketingtechnisch is het prima dat er nu nog nauwelijks iets over bekend is. Sterker nog, stel dat je nu de programmering bekend maakt, dan heeft dat nieuwswaarde en wordt dat wellicht opgepikt door de media. Zij gaan er dan over berichten, maar mensen die die berichten meekrijgen, kunnen dan niet gelijk inschakelen. Dan kan je beter de nieuwswaarde brengen als potentiele luisteraars wel kunnen inschakelen.
lion

Bericht door lion »

Orange schreef: 19 mar 2025 10:50
De Nachtwacht schreef: 19 mar 2025 10:43
Dat lijkt mij ook. Hier op het forum proef ik altijd een behoefte aan communicatie ruim van tevoren. Maar welk doel dient dat? Dan ga je mensen vertellen dat ze straks naar een leuke zender kunnen luisteren, maar dat is dan een worst voorhouden die nog niet gegeten kan worden. De marketing daarover starten, kan je beter vlak van tevoren en als het is begonnen doen, want dat is toch een soort 'call to action', namelijk gaan luisteren, en dat kunnen potentiele luisteraars dan ook gelijk doen.

Wij zijn natuurlijk heel nieuwsgierig (ik ook), maar marketingtechnisch is het prima dat er nu nog nauwelijks iets over bekend is. Sterker nog, stel dat je nu de programmering bekend maakt, dan heeft dat nieuwswaarde en wordt dat wellicht opgepikt door de media. Zij gaan er dan over berichten, maar mensen die die berichten meekrijgen, kunnen dan niet gelijk inschakelen. Dan kan je beter de nieuwswaarde brengen als potentiele luisteraars wel kunnen inschakelen.
👍🏻 Heldere uitleg Orange, zo had ik het nog niet bekeken! Ik wacht nog gewoon geduldig en ben heel benieuwd naar de muziek, het logo en het jinglepakket ☺️
lion

Bericht door lion »

Weet iemand hoe je teststreams kan vinden zoals pas geleden ook bij CREAM radio bijvoorbeeld?
Vanjeafisharder

Bericht door Vanjeafisharder »

Dan moet je het URL hebben van alle Talpa stations bij elkaar, als je wat veranderd aan de naam aan het eind van het URL kom je er wel eens achter. Zo ben ook aan die van CREAM gekomen.
lion

Bericht door lion »

Vanjeafisharder schreef: 24 mar 2025 10:54 Dan moet je het URL hebben van alle Talpa stations bij elkaar, als je wat veranderd aan de naam aan het eind van het URL kom je er wel eens achter. Zo ben ook aan die van CREAM gekomen.
Oke, dankjewel 🙂👍🏻
lion

Bericht door lion »

Vanjeafisharder schreef: 24 mar 2025 10:54 Dan moet je het URL hebben van alle Talpa stations bij elkaar, als je wat veranderd aan de naam aan het eind van het URL kom je er wel eens achter. Zo ben ook aan die van CREAM gekomen.

https://22553.live.streamtheworld.com/TLPSTR17.mp3 teststream te pakken! 💪🏻
big T

Bericht door big T »

Even geluisterd en dit gaat zeer grote aantallen trekken, niet dus. :D
De Nachtwacht

Het neigt meer richting 100%NL dan richting radio NL en Sterren, wat ik er tot nu toe van hoor.
Vliegendereporter

Bericht door Vliegendereporter »

De Nachtwacht schreef: 26 mar 2025 09:17 Het neigt meer richting 100%NL dan richting radio NL en Sterren, wat ik er tot nu toe van hoor.
Waarom verbaast me dit niks
radiojuul

Bericht door radiojuul »

lion schreef: 26 mar 2025 06:37

https://22553.live.streamtheworld.com/TLPSTR17.mp3 teststream te pakken! 💪🏻
Ik wordt geredirect naar SkyRadio stream url. Zouden ze het hebben aangepast?
Vanjeafisharder

Bericht door Vanjeafisharder »

Gewoon skyradio dus.

Op de website: http://radionoordzee.nl/ begint wel wat leven te komen.
De Nachtwacht

Vanjeafisharder schreef: 26 mar 2025 11:15 Gewoon skyradio dus.

Op de website: http://radionoordzee.nl/ begint wel wat leven te komen.
De stream was vanmorgen zeker Noordzee. Zelfs een jingle gehoord.

Maar zal wel aangepast zijn dan, url veranderd O.I.D of gewoon uitgezet en doorgelinkt naar iets anders.

De site doet het overigens ook niet (meer): ERROR: The request could not be satisfied
Plaats reactie