Radio Noordzee Nationaal terug
Moderator: admin6
-
Radio Noordzee Nationaal terug
Fans van Nederlandstalige muziek zitten dit jaar goed bij Talpa Network.
Dave Minneboo, Creative Director Audio, deelde het nieuws dat er wordt gewerkt aan een nieuw DAB+ kanaal met alleen maar Nederlandstalige muziek. “Als je kijkt naar afgelopen jaren dan heeft Nederlandse popmuziek echt een vlucht genomen. Kijk maar naar het succes van Suzan & Freek, Yves Berendse en Roxy Dekker in de hitlijsten én op social media. We willen dit populaire genre van eigen bodem een podium bieden en brengen daarom Radio Noordzee Nationaal terug.”
https://talpanetwork.com/nieuws/nieuw-b ... k-in-2025/
Dave Minneboo, Creative Director Audio, deelde het nieuws dat er wordt gewerkt aan een nieuw DAB+ kanaal met alleen maar Nederlandstalige muziek. “Als je kijkt naar afgelopen jaren dan heeft Nederlandse popmuziek echt een vlucht genomen. Kijk maar naar het succes van Suzan & Freek, Yves Berendse en Roxy Dekker in de hitlijsten én op social media. We willen dit populaire genre van eigen bodem een podium bieden en brengen daarom Radio Noordzee Nationaal terug.”
Re: Radio Noordzee Nationaal terug
Moeten ze zich daar niet eens focussen op andere dingen bij Talpa?Vliegendereporter schreef: ↑20 jan 2025 23:25 Fans van Nederlandstalige muziek zitten dit jaar goed bij Talpa Network.
-
Apart weer dit, waarom achter 100%NL gaan die er beter voor start met ook FM. Ik zou dan juist wat anders doen en het wat volkser maken dan 100%NL en meer kijken naar wat Radio Noordzee vroeger deed goede mix tussen Nederlands(talig) en anderstalige muziek, niet alleen Engels.
Geweldig! Het gaat nu dus echt gebeuren, de naam van het station waar ik mee opgegroeid ben komt gewoon voor de 2de keer terug in radiolandVliegendereporter schreef: ↑20 jan 2025 23:25 Fans van Nederlandstalige muziek zitten dit jaar goed bij Talpa Network.
De eerste stap wordt gezet om 100%NL om te bouwen naar Noordzee
-
100%NL is van Mediahuis, niet van Talpa.
Rond 2008 was het ook niet volledig Nederlandstalig wat toen ook werd geroepen benieuwd hoe ze het nu uit gaan werken. Misschien komt er gauw al een teststream online.Vliegendereporter schreef: ↑20 jan 2025 23:25 Fans van Nederlandstalige muziek zitten dit jaar goed bij Talpa Network.
Is niet appart toch? Bij 100%NL mist een duidelijke identiteit. Daar wordt meer gedraaid dan alleen Nederlandse popmuziek. Ik begrijp uit het bericht van Talpa dat Radio Noordzee zich juist wel alleen op Nederlandse (pop) muziek gaat richten. Of lees ik dat verkeerd?Vanjeafisharder schreef: ↑21 jan 2025 00:35 Apart weer dit, waarom achter 100%NL gaan die er beter voor start met ook FM. Ik zou dan juist wat anders doen en het wat volkser maken dan 100%NL en meer kijken naar wat Radio Noordzee vroeger deed goede mix tussen Nederlands(talig) en anderstalige muziek, niet alleen Engels.
Daarnaast zou Talpa, Talpa niet zijn als ze niet gingen kijken op welk terrein nog wat "winst" valt te behalen.
Ik ben wel benieuwd wat het gaat worden en of er ook DJ's gaan komen.
-
Waarom dan dit oubollige naam gebruiken. Ik lees het persbericht als we willen de jongeren aan gaan spreken. In combinatie met Social media. Waarom dan Radio Noordzee? Zoek dan een leuke aansprekende naam. Hier ga je het niet mee winnen. Maar leuk, zal Erik de zwart ook daar de zender voice van worden?
Gordon in de ochtend?
De vorige versie was al eentje van je hebt het niet begrepen ik ben bang dat deze er net zo een gaat worden.
-
Dit zat natuurlijk al een tijdje in de pijpleiding, ze hebben wel de mensen in dienst die je makkelijk op Noordzee zou kunnen zetten. Ik vind Colin Banks van 100%NL die een verleden heeft bij deze zender zeker wel iets voor Noordzee. Robert Feller zou je daar ook zo kunnen neerzetten. Maar ze willen iets hippers neerzetten heb ik het idee, daarom snap ik nog steeds de naam Noordzee niet helemaal.
Luister maar terug, dan hoor je het 

-
Er hoeft echt geen zender voor Nederlandstalige popmuziek te komen, die markt bediend 100%NL nog steeds voldoende en is zo populair dat dit geen ondersteuning meer behoeft want Radio 2 draait ook al voldoende Nederlandse pop. Ik vind de naam overigens ook te oudbollig om je op dit genre te richten. De naam Radio Noordzee doet me denken aan popradio in de breedste zin van het woord, met ook veel Engelstalig en eigenwijze DJ's. Een beetje het Veronica van toen. Ik zou het nu veel volkser aanpakken, met aandacht voor Nederlandstalige volksmuziek met daarin verweven ook buitenlands product, Engels, beetje Duits en ook Franstalige muziek. En beetje zoals Holland FM klonk. Dat is eigenlijk de blauwdruk hoe je zoiets in zou moeten richten.-MM- schreef: ↑21 jan 2025 11:48Is niet appart toch? Bij 100%NL mist een duidelijke identiteit. Daar wordt meer gedraaid dan alleen Nederlandse popmuziek. Ik begrijp uit het bericht van Talpa dat Radio Noordzee zich juist wel alleen op Nederlandse (pop) muziek gaat richten. Of lees ik dat verkeerd?Vanjeafisharder schreef: ↑21 jan 2025 00:35 Apart weer dit, waarom achter 100%NL gaan die er beter voor start met ook FM. Ik zou dan juist wat anders doen en het wat volkser maken dan 100%NL en meer kijken naar wat Radio Noordzee vroeger deed goede mix tussen Nederlands(talig) en anderstalige muziek, niet alleen Engels.
Daarnaast zou Talpa, Talpa niet zijn als ze niet gingen kijken op welk terrein nog wat "winst" valt te behalen.
Ik ben wel benieuwd wat het gaat worden en of er ook DJ's gaan komen.
Radio Noordzee het station waar John de Mol een beetje hand en span dienst heeft gedaan.
Naam is leuk , maar verder is het totaal niet nodig.
Laat het rusten de naam Radio Noordzee is verleden tijd.
Johnny:
https://youtu.be/FTvehe6kPjU?si=egQ8PufbMbHhiI6W
Naam is leuk , maar verder is het totaal niet nodig.
Laat het rusten de naam Radio Noordzee is verleden tijd.
Johnny:
https://youtu.be/FTvehe6kPjU?si=egQ8PufbMbHhiI6W
The best way to predict the future is to to create it (Abraham Lincoln)