Belgische zender stoort nederlands commercieel zenderpakket

Alles wat met landelijke omroepen te maken heeft.

Moderator: admin6

Plaats reactie
Johnny_

Belgische zender stoort nederlands commercieel zenderpakket

Bericht door Johnny_ »

Als ik dit verhaal lees, had je in fijte als lokale omroep (lees zonder vergunning) in Limburg dus echt gewoon vrijheid gehad op de 103.10.

niemand heeft die frequentie dus ooit gecontroleerd..

op 103.30 zit europe. vanuit een andere deelstaat. en 103.2 dus luik. hoe willen ze dit nu dan gaan voorkomen. zowel de belg als duitser zijn goed te ontvangen....
Maurice

Re: Belgische zender stoort nederlands commercieel zenderpakket

Bericht door Maurice »

Is toch altijd met die Belgen?
Die klappen met veel zenders half Nederland in.
Een Nederlandse lokale omroep had in de grensregio's geen schijn van kans.
Bij ons in West Brabant kwamen de lokale omroepen de straat niet uit door de Vlaamse lokale vermogens.

Een paar jaar geleden kregen we bij SRC de 95.6 met 2KW in Vianen toegewezen door de RDI, maar die moest van België wel naar het zuiden afgeschermd worden.
Zelf blazen ze alle kanten op.
Zowel de Vlamingen als de Walloniërs.
lucapols

Bericht door lucapols »

Maurice schreef: 14 jan 2025 14:58 Is toch altijd met die Belgen?
Bij ons in West Brabant kwamen de lokale omroepen de straat niet uit door de Vlaamse lokale vermogens.

Een paar jaar geleden kregen we bij SRC de 95.6 met 2KW in Vianen toegewezen door de RDI, maar die moest van België wel naar het zuiden afgeschermd worden.
Klopt. Ik heb heel vaak last van 102.5MHz Qmusic België die de transmissie verstoren van 102.5MHz 538 in Tilburg/Schouwburgring, ik woon er 7km vandaan van de 538 102.5MHz maar toch hoor ik vaak Qmusic BE, ook als ik in Berkel-Enschot ben.
Johnny_

Bericht door Johnny_ »

lucapols schreef: 14 jan 2025 15:34
Maurice schreef: 14 jan 2025 14:58 Is toch altijd met die Belgen?

Klopt. Ik heb heel vaak last van 102.5MHz Qmusic België die de transmissie verstoren van 102.5MHz 538 in Tilburg/Schouwburgring, ik woon er 7km vandaan van de 538 102.5MHz maar toch hoor ik vaak Qmusic BE, ook als ik in Berkel-Enschot ben.
Die 2 zenders staan bewust zo heb ik het vermoeden die Belgische en Nederlandse ik woon in het midden van zuid Limburg. Heb het geluk ook nog op goede punten. En ben ex piraat. Op bepaalde frequenties.

De België en de rest doen er niet zo veel mee, dat licht ook aan hun minister was ook al zo toen ik bij de Belgische l.o zat . Als ik bovenstaande leest heeft de etherwaakhond gewoon nooit Limburg in de gaten gehouden daar zouden bepaalde piraten denk ik wel jaloers op zijn kwa bereik en vermogen . Vaak ben je te bange… maar in dit geval. Nu is de frequentie denk ik verkeken
DX'r

Bericht door DX'r »

Johnny_ schreef: 14 jan 2025 13:33 Als ik dit verhaal lees, had je in fijte als lokale omroep (lees zonder vergunning) in Limburg dus echt gewoon vrijheid gehad op de 103.10.

op 103.30 zit europe. vanuit een andere deelstaat. en 103.2 dus luik. hoe willen ze dit nu dan gaan voorkomen. zowel de belg als duitser zijn goed te ontvangen....
Voor wie het bericht niet begrijpt even dit lezen.
"Het lijkt er echter op dat de technische blunder hier eerder bij de RDI zelf ligt en dat die dienst nu gewoon haar paraplu opentrekt" :lol:
https://radiovisie.eu/nederland-walloni ... radio-aan/
Johnny_

Bericht door Johnny_ »

DX'r schreef: 14 jan 2025 19:05
Johnny_ schreef: 14 jan 2025 13:33 Als ik dit verhaal lees, had je in fijte als lokale omroep (lees zonder vergunning) in Limburg dus echt gewoon vrijheid gehad op de 103.10.

Voor wie het bericht niet begrijpt even dit lezen.
"Het lijkt er echter op dat de technische blunder hier eerder bij de RDI zelf ligt en dat die dienst nu gewoon haar paraplu opentrekt" :lol:
https://radiovisie.eu/nederland-walloni ... radio-aan/
🤣🤣🤣 ik zou als Belgische zender handje klap willen doen snel die frequentie aan Nederland verkopen en op een van de frequenties gaan blazen. Legaal. Tijdje terug was de 103.10 nog een belangrijke piraten frequentie hier.
Plaats reactie