De Nederlandse versie van FIP: Cream Radio vanaf 14 februari online en op DAB+
Moderator: admin6
Re: De Nederlandse versie van FIP: Cream Radio vanaf 14 februari online en op DAB+
Ik vind de zender nog steeds prettig om naar te luisteren, maar je hebt wel een punt. Er is kennelijk voor gekozen om toch enigszins voorspelbaar te zijn om luisteraars te winnen/vast te houden. Zelf luister ik steeds vaker naar Pinguïn Vintage als ik even geen doorsnee muziek wil horen. Prima te doen. Maar Cream is voor mij wel een blijvertje. Het verrast nog net genoeg en is gewoon erg aangenaam om naar te luisteren in mijn opinie.
-
Re: De Nederlandse versie van FIP: Cream Radio vanaf 14 februari online en op DAB+
Ze vinden zichzelf niet op FIP lijken want FIP draait teveel Jazz aldus CREAM, maar dat vind ik persoonlijk wel meevallen dat je daar alleen maar jazz hoort, dat is echt niet zo. Wel mag het nog meer die kant op gaan met Cream. Het hangt nu meer naar een gevarieerde versie van Sky/Radio 10 met grote jaren 80 hits met af en toe een world, jazz of klassiek nummer tussendoor.
-
Volgens mij is er geen DAB+-ruimte meer over bij de KINK-groep.Madurodam FM schreef: ↑25 mar 2025 21:49 Leon Ramakers heeft de smaak te pakken. Na CREAM start hij vanaf 1 april (net als Noordzee Nationaal) met een nieuw kanaal; Alleen Klassiek. Ik kan nergens terugvinden of deze net als CREAM gaat uitzenden op DAB+ want tot nu toe hebben ze het nog enkel over het kabelnet.
https://radiowereld.nl/medianieuws/2025 ... -de-kabel/
Waarom makkelijk doen als het moeilijk kan?
-
Jazeker wel. Ze zullen dan echter wel eerst de huurovereenkomst voor GrootNieuwsRadio Non-Stop moeten beëindigen. Ik weet niet of dat zomaar mag. GNR heeft die ruimte in 9C gehuurd van Kink, omdat zij er bij de landelijke veiling niet zeker van waren, of zij ruimte in 11C konden blijven huren bij BNR Nieuwsradio. Om een-of-andere reden heeft GNR hun Non-Stopkanaal altijd behouden.waterveenmos schreef: ↑26 mar 2025 14:59Volgens mij is er geen DAB+-ruimte meer over bij de KINK-groep.Madurodam FM schreef: ↑25 mar 2025 21:49 Leon Ramakers heeft de smaak te pakken. Na CREAM start hij vanaf 1 april (net als Noordzee Nationaal) met een nieuw kanaal; Alleen Klassiek. Ik kan nergens terugvinden of deze net als CREAM gaat uitzenden op DAB+ want tot nu toe hebben ze het nog enkel over het kabelnet.
Wat mij betreft: GNR Non-Stop eraf, Cream naar 9C en Altijd Klassiek naar 7D.
Een andere optie is extra ruimte huren van MTVNL op 7D. Er is in die mux nog ruimte ongebruikt.
-
Vraag me af of Distortion nog wel zo'n toegevoegde waarde heeft op DAB+ Denk dat die doelgroep toch geen DAB luistert.
-
Interessant. Waarom denk je dat? Ze hebben Distortion heel bewust van 7D naar het 9C verplaatst, omdat dat een beter bereik heeft. Dat doe je niet als het geen potentieel heeft. Er is verder geen enkele ether-zender in NL die muziek in het harde segment uitzendt, en ook onder liefhebbers daarvan zitten mensen dagelijks in de auto zitten of op een bouwplaats werken.Vanjeafisharder schreef: ↑26 mar 2025 15:52 Vraag me af of Distortion nog wel zo'n toegevoegde waarde heeft op DAB+ Denk dat die doelgroep toch geen DAB luistert.
-
Ik weet niet waar dit op gebaseerd is? Hebben ze onderzoek gedaan dat luisteraars dit willen horen op DAB? Ben daar wel benieuwd naar.
-
Ik draai het graag om: waarom zouden luisteraars wel 80s of Alternative Rock willen horen en niet Distortion? Ik vind de aanname dat sommige doelgroepen wél en andere niet bediend worden door DAB+ zonder onderbouwing niet zo sterk.Vanjeafisharder schreef: ↑27 mar 2025 15:55 Ik weet niet waar dit op gebaseerd is? Hebben ze onderzoek gedaan dat luisteraars dit willen horen op DAB? Ben daar wel benieuwd naar.
-
Ik denk dat dit toch wat populairdere stromingen zijn dan distortion materiaal. Maar goed, we dwalen af in dit topic.