De zender heeft helemaal niets te maken met FIP en lijkt er totaal niet op, weg ermee.
De Nederlandse versie van FIP: Cream Radio vanaf 14 februari online en op DAB+
Moderator: admin6
-
Re: De Nederlandse versie van FIP: Cream Radio vanaf 14 februari online en op DAB+
Waar maak je je dan druk om als ik vragen mag? Een ieder mag toch zelf weten hoe de titel is van zijn posting. Verder eens met Janno. Overigens het vergelijk met FIP hebben ze zelf ook gemaakt in een van hun persberichten.Ingebruik schreef: ↑14 jan 2025 07:54 Kan een moderator de titel van dit topic niet verkleinen naar gewoon 'Crream Radio'?
Dan komt het beter uit in het (mijn) overzicht. En daarnaast staat er allemaal informatie in die normaal nooit in een titel staat, zoals startdatum en een door topicstarter zelf gemaakte link met een ander station.
En verder hoop ik dat mensen er plezier uithalen om naar te luisteren, maar zelf luister ik even een deurtje verder![]()
Re: De Nederlandse versie van FIP: Cream Radio vanaf 14 februari online en op DAB+
Ik luister de hele ochtend naar FIP en op basis van wat ik hier lees lijkt Cream inderdaad niet op FIP. Ik denk dat rodie dat ook zeker weet....
Ik denk dat een hoop mensen teleurgesteld zullen zijn als ze daadwerkelijk denken dat er een FIP achtige zender naar NL komt, want naar mijn mening gaat dat niet zo zijn.
Kijk live mee op de ensembles 11C DAB+, 12C NPO, 9C...., 7D MTVNL, 6A Overijssel en 9D Mein NRW DAB+ op
http://www.dabmonitor.nl/
Cream lijkt op FIP in de zin dat het een zender is met een eclectische playlist. Het is geen één op één kopie natuurlijk. Verder is het wel handig om minimaal een paar keer te luisteren om te kunnen oordelen en kun je ook iemand anders een zender gunnen die je zelf niets vindt.
-
Ik luister FIP ook, er zijn heel veel overeenkomsten en het eclectische is echt wat FIP is en wat Cream gaat worden als ik het nu zo hoor op basis van de testuitzendingen. Er is namelijk geen enkele zender die zo dichtbij komt.jassy schreef: ↑14 jan 2025 11:12Ik luister de hele ochtend naar FIP en op basis van wat ik hier lees lijkt Cream inderdaad niet op FIP. Ik denk dat rodie dat ook zeker weet....
Ik denk dat een hoop mensen teleurgesteld zullen zijn als ze daadwerkelijk denken dat er een FIP achtige zender naar NL komt, want naar mijn mening gaat dat niet zo zijn.
Het zal zeker vergelijkbaar worden, maar ik krijg het gevoel dat FIP toegankelijkheid creëert door onbekende maar toegankelijke muziek uit te zenden. Cream zoekt het meer in echte hits van Bryan Adams en Madonna, die ik de hele ochtend nog niet heb gehoord op FIP. Ik denk dat dat een fundamenteel verschil zal zijn.Vanjeafisharder schreef: ↑14 jan 2025 11:19Ik luister FIP ook, er zijn heel veel overeenkomsten en het eclectische is echt wat FIP is en wat Cream gaat worden als ik het nu zo hoor op basis van de testuitzendingen. Er is namelijk geen enkele zender die zo dichtbij komt.jassy schreef: ↑14 jan 2025 11:12Ik luister de hele ochtend naar FIP en op basis van wat ik hier lees lijkt Cream inderdaad niet op FIP. Ik denk dat rodie dat ook zeker weet....
Kijk live mee op de ensembles 11C DAB+, 12C NPO, 9C...., 7D MTVNL, 6A Overijssel en 9D Mein NRW DAB+ op
-
Daar vind ik ook wat van dat ze die echte hits er tot nu toe tussendoor draaien en misschien moet dat nog wel verder gefinetuned worden van wat wel en wat ze niet draaien. Denk dat dit een soort testplaylist is die er draait en niet wat er straks na 14 februari te horen is. Ook zijn de jingles er dan weer wel te horen, dan weer niet. Dus ze zijn er nog druk mee bezig.
Ja, dat is zeker een behoorlijk verschil. Net als Vanjeafisharder vind ik de hits die gedraaid worden ook een beetje dissonant. Een uuropener als Don’t you van the Simple Minds is niet waar ik persoonlijk op zit te wachten bij een station als dit. Ze zijn natuurlijk aan het testen en ik ga ervan uit dat dit ook geldt voor de muziekmix. Er worden ook wel heel mooie, minder bekende nummers gedraaid van overbekende artiesten. Net als gisteren een gospel van Aretha Franklin. Ik hoop dat ze zich daar meer op gaan focussen.jassy schreef: ↑14 jan 2025 11:25Het zal zeker vergelijkbaar worden, maar ik krijg het gevoel dat FIP toegankelijkheid creëert door onbekende maar toegankelijke muziek uit te zenden. Cream zoekt het meer in echte hits van Bryan Adams en Madonna, die ik de hele ochtend nog niet heb gehoord op FIP. Ik denk dat dat een fundamenteel verschil zal zijn.Vanjeafisharder schreef: ↑14 jan 2025 11:19Ik luister FIP ook, er zijn heel veel overeenkomsten en het eclectische is echt wat FIP is en wat Cream gaat worden als ik het nu zo hoor op basis van de testuitzendingen. Er is namelijk geen enkele zender die zo dichtbij komt.jassy schreef: ↑14 jan 2025 11:12
Ik luister de hele ochtend naar FIP en op basis van wat ik hier lees lijkt Cream inderdaad niet op FIP. Ik denk dat rodie dat ook zeker weet....
Ik hoorde net wel het nieuws van 12 uur aangekondigd worden. Het gaat met stapjes vooruit

-
Ik zou deze bekende artiesten zoals The Simple Minds wel draaien, maar dan wat meer rustigere tracks die wat meer meevaren in de 'blend' in alle muziekstijlen die men draait, en niet zozeer de top hits die je overal al hoort, maar gewoon album tracks.
Ik maak me niet druk hoor, dat ziet er anders uitVanjeafisharder schreef: ↑14 jan 2025 11:07Waar maak je je dan druk om als ik vragen mag? Een ieder mag toch zelf weten hoe de titel is van zijn posting. Verder eens met Janno. Overigens het vergelijk met FIP hebben ze zelf ook gemaakt in een van hun persberichten.Ingebruik schreef: ↑14 jan 2025 07:54 Kan een moderator de titel van dit topic niet verkleinen naar gewoon 'Crream Radio'?
Dan komt het beter uit in het (mijn) overzicht. En daarnaast staat er allemaal informatie in die normaal nooit in een titel staat, zoals startdatum en een door topicstarter zelf gemaakte link met een ander station.
En verder hoop ik dat mensen er plezier uithalen om naar te luisteren, maar zelf luister ik even een deurtje verder![]()

Alleen zo'n lange titel lijkt bijvoorbeeld op een spamtopictitel die hier ook wel eens verschijnen, dat is verwarrend.
Dat iets een 'nederlandse versie' is, dat is maar een mening en dat hoort mijn inziens in een topic zelf thuis, niet in een titel. Ik had overigens nog in berichten gekeken of ze die vergelijking zelf ook gebruikte, maar dat zag ik zelf dus nergens terug zo snel.
Deze titel wijkt ook enorm af van de rest, dat is voor het overzicht ook lastiger.
Maar ik maak mij er niet druk om hoor, dus als er niks aan gewijzigd wordt, dan zal mijn leven verder niet anders zijn. Ik wilde alleen de suggestie doen.
Ik heb overigens even geluisterd en voor mij is het niks, maar ik gun iedereen z'n station, dus vandaar dat ik ook zei dat ik hoop dat er mensen wel plezier uit halen.
-
Duidelijk, maar na 7 pagina's vind ik dat de titel nu echt niet meer aangepast hoeft te worden.
Nu weer eens even een poosje naar FIP geluisterd. Op dit moment Miley Cyrus met Flowers. Ook daar hits, maar wel minder dan bij Cream inderdaad.
-
Ja, maar als dat 1 track per uur is, uiterlijk 2 en dan ook nog de juiste muziek dan is dat prima te billijken in dit eclectische format, mits het maar in de juiste 'mix' gebracht wordt zodat het geen 'patsboem' combinatie wordt, wat het nu nog te vaak is tijdens deze testuitzendingen.
Het zijn echt veel minder hits dan bij Cream. Ik scrolde door de playlist van vandaag en ik denk dat ik vanaf 8 uur tot nu 7 tot 8 redelijk grote hits heb geteld. Vooral oude.
-
Dat is een prima hoeveelheid.