Abbonementen: radio zonder reclame

Alles wat met landelijke omroepen te maken heeft.

Moderator: admin6

Orange

Re: Abbonementen: radio zonder reclame

Bericht door Orange »

Ik zou er wel wat voor willen betalen, maar het hangt wel af van de hoogte van de prijs. En hoeveel stations je dan zonder reclame kan luisteren. Voor een paar euro per maand ga ik wel voor 1 radiostation betalen. Voor 10 euro aan een groep stations, bijvoorbeeld alle stations van Talpa, allemaal van DPG of allemaal van Mediahuis.

Wat ik dan een interessante vraag vind, is hoeveel reclame-inkomsten een radiostation heeft. Oftewel: hoeveel luisteraars moeten bijvoorbeeld 4 euro per maand betalen om de reclame-inkomsten te compenseren.
petoi

Bericht door petoi »

De vraag is, als je een stream aanzet zonder nieuws en reclame en presentatie. Is het dan nog radio?

Persoonlijk zie ik op korte termijn wel gebeuren dat Spotify een functie inbouwt dat zodra een nummer na hele uur (of naar wens) je het nieuws kan horen of verkeersinformatie en dergelijke.
DavyGer

Bericht door DavyGer »

petoi schreef: 29 nov 2024 22:29 De vraag is, als je een stream aanzet zonder nieuws en reclame en presentatie. Is het dan nog radio?

Persoonlijk zie ik op korte termijn wel gebeuren dat Spotify een functie inbouwt dat zodra een nummer na hele uur (of naar wens) je het nieuws kan horen of verkeersinformatie en dergelijke.
Ligt eraan. Zou je je live radio zo kunnen aanvullen dat de minuten van reclame (en voor mijn part ook nieuws) op de hele en halve uren worden vervangen door muziek? Vergt wat planwerk, want moet ongeveer even lang zijn.

Of zeg je dan, ik vind mijn abonnementsdienst belangrijker dan mijn reguliere radio. Dus de abonnementsdienst krijgt de "echte" show en je reguliere radio daar een variant op (met bijvoorbeeld spreeks die vertraagd uitgezonden worden)
petoi

Bericht door petoi »

Hele radioshows lijkt me heel wat moeilijker, dan denk dat de eerste stap AI is die een afkondiging en aankondiging doet. Volledige shows lijkt me veels te ingewikkeld op dit moment, dat wil zeggen, spreeks vertraagd afspelen zie ik geen markt voor.
Roel_

Bericht door Roel_ »

Wat is een abbonement? Ik ken wel abonnementen...
Je bent ouder en je wil wat...
Orange

Bericht door Orange »

petoi schreef: 29 nov 2024 22:29 De vraag is, als je een stream aanzet zonder nieuws en reclame en presentatie. Is het dan nog radio?

Het gaat hier toch om reclame? Wat mij betreft blijft presentatie en nieuws dan wel onderdeel van wat er te horen is.
Plaats reactie