Robin Visser schreef: ↑04 dec 2024 22:59
Ik denk dat terug in de tijd de hoogste nieuwe is op nr 111
Europapa: op nr 456 (denk ik)
Ik denk dat de terugkeer van Gordon als muzikant heeft geleid tot een top 10 positie.
Gebaseerd op? Geen idee. Aangezien de stembussen nog niet gesloten zijn, is jouw opmerking een beetje vreemd.
Klopt maar dit was gewoon een random gok
Het kan ook zo zijn dat ze bij elkaar staan
Maar ik denk wel dat Terug in de tijd hoger staat dan Europapa vrijdag weten meer
Robin Visser schreef: ↑04 dec 2024 22:59
Ik denk dat terug in de tijd de hoogste nieuwe is op nr 111
Europapa: op nr 456 (denk ik)
Ik denk dat de terugkeer van Gordon als muzikant heeft geleid tot een top 10 positie.
Gebaseerd op? Geen idee. Aangezien de stembussen nog niet gesloten zijn, is jouw opmerking een beetje vreemd.
Klopt maar dit was gewoon een random gok
Het kan ook zo zijn dat ze bij elkaar staan
Maar ik denk wel dat Terug in de tijd hoger staat dan Europapa vrijdag weten meer
Alles kan, daarom vind ik je opmerking een beetje onzinnig op dit moment.
Jari de Jonge schreef: ↑06 dec 2024 10:08
Radio2 zend vandaag uit vanuit het café voor de stemfinale dag, en het lijkt erop dat de studio een beetje is veranderd qua aankleding
Jari de Jonge schreef: ↑06 dec 2024 10:08
Radio2 zend vandaag uit vanuit het café voor de stemfinale dag, en het lijkt erop dat de studio een beetje is veranderd qua aankleding
Ik ben benieuwd of Hugo Borst met zijn oproep voor Chump Change van Quincy Jones nog iets gaat betekenen ;) Zul je zien dat die op een plek komt die precies tijdens Langs de Lijn-zendtijd gepland is.
Better Days van Dermot Kennedy binnengekomen op nummer 6. Een bizar hoge binnenkomer en een heel mooi eerbetoon voor de overleden Eva Hermans. Fix You ook een fikse sprong naar nummer 2.
Voor de volledigheid:
1. Queen - Bohemian Rhapsody (1)
2. Coldplay - Fix You (5)
3. Eagles - Hotel California (3)
4. Danny Vera - Roller Coaster (2)
5. Billy Joel - Piano Man (5)
6. Dermot Kennedy - Better Days (-)
7. Led Zeppelin - Stairway to Heaven (6)
8. Boudewijn de Groot - Avond (8)
9. Queen - Love of My Life (10)
10. Pearl Jam - Black (7)
Dit jaar dus wel weer wijzigingen. Die waren er in 2023 namelijk niet, ten opzichte van 2022. Een mooi eerbetoon op nummer 6, maar timing speelt dus echt een rol. Want hadden we de stemweek een week eerder gehad, dan zou het waarschijnlijk echt niet op nummer 6 hebben gestaan. Hetzelfde gold voor het eerbetoon aan Peter R. de Vries.
Dat Danny Vera zakt en Coldplay stijgt vind ik ook een positieve ontwikkeling.
Acchero schreef: ↑06 dec 2024 14:04
Ik ben benieuwd of Hugo Borst met zijn oproep voor Chump Change van Quincy Jones nog iets gaat betekenen ;) Zul je zien dat die op een plek komt die precies tijdens Langs de Lijn-zendtijd gepland is.
Zal niet gaan want er is geen Langs de Lijn gepland tijdens de Top 2000 dit jaar.
Pot schreef: ↑06 dec 2024 18:21
Dit jaar dus wel weer wijzigingen. Die waren er in 2023 namelijk niet, ten opzichte van 2022. Een mooi eerbetoon op nummer 6, maar timing speelt dus echt een rol. Want hadden we de stemweek een week eerder gehad, dan zou het waarschijnlijk echt niet op nummer 6 hebben gestaan. Hetzelfde gold voor het eerbetoon aan Peter R. de Vries.
Dat Danny Vera zakt en Coldplay stijgt vind ik ook een positieve ontwikkeling.
Timing (het wrede lot vooral) in dit soort dingen speelt altijd een rol. De Speld had ooit een artikel waarin ze aangaven dat "Dit hét moment" was voor artiesten om te sterven voor een hoge notering. Zo is het wel, omdat je het simpelweg nog in je hoofd hebt.