Giro 555 actie voor Gaza, Libanon én Israel

Alles wat met landelijke omroepen te maken heeft.

Moderator: admin6

Phoenix

Re: Giro 555 actie voor Gaza, Libanon én Israel

Bericht door Phoenix »

Vanjeafisharder schreef: 11 okt 2024 11:29 Ik vind het een beetje uit de tijd om maar weer zo'n grote actie op touw te zetten als Giro 555 met een belpanel, live uitzending en de hele shebang. Laat een ieder voor zichzelf bepalen of ze geven en dat kan prima middels spotjes op radio en TV.
Uiteindelijk bepaalt iedereen voor zichzelf. Dat kan via een grote actiedag op radio en televisie of via spotjes.
God is a DJ
GerjanCluistra

Bericht door GerjanCluistra »

big T schreef: 11 okt 2024 11:17
GerjanCluistra schreef: 11 okt 2024 11:02 Nee. Er wordt een rationele vraag gesteld. Laat je politieke ideeën dan achterwege en geef rationeel antwoord. Dat is waar het mij om gaat.
Lees ik nu dat je eigenlijk zegt, dat mijn schrijven een politiek idee is van hoe ik in de politiek sta?
Dat de inhoud niet rationeel is?
Of is dat onderdeel van de retoriek, zet de ander weg als belachelijk of niet ter zake doende?

Een goed gesprek is niet meer mogelijk.
Ik sloeg bij jou aan op het middenstuk. Ben het volledig met je eens dat een goed gesprek niet meer mogelijk is, zonder direct voor antisemiet maar ook racist, wappie, poetinlover, schijnheilig, boomer of islamofoob uitgemaakt te worden.

De argumenten die je daarmee aandraagt vind ik een heel goede reden om te zeggen; ‘wij slaan even over deze ronde’.
Schopt graag tegen heilige huisjes...
Vanjeafisharder

Bericht door Vanjeafisharder »

Phoenix schreef: 11 okt 2024 11:31
Vanjeafisharder schreef: 11 okt 2024 11:29 Ik vind het een beetje uit de tijd om maar weer zo'n grote actie op touw te zetten als Giro 555 met een belpanel, live uitzending en de hele shebang. Laat een ieder voor zichzelf bepalen of ze geven en dat kan prima middels spotjes op radio en TV.
Uiteindelijk bepaalt iedereen voor zichzelf. Dat kan via een grote actiedag op radio en televisie of via spotjes.
Waarvan ik een grote actiedag wat uit de tijd vindt.
GerjanCluistra

Persoonlijk kan ik zo’n actiedag wel waarderen maar, ik zou die nooit inzetten bij ideologische conflicten zoals die nu in de Levant plaatsvinden. Bij een natuurramp, waar dan ook ter wereld, vind ik het altijd mooi om te zien hoe mensen saamhorig iets doen voor hun medemens. Uiteraard verdienen de slachtoffers van ideologisch geweld die barmhartigheid ook maar, daarmee haal je een conflict als paard van Troje binnen. Daar zou ik als mediabedrijf niet aan mee willen werken.
big T

Bericht door big T »

GerjanCluistra schreef: 11 okt 2024 11:41 Ik sloeg bij jou aan op het middenstuk.
Juist het middenstuk is geen mening maar een weergave van de feiten. :D
Ik wilde (bewust) geen namen noemen anders slaat het direct door.
Maar 2 week geleden kon je in de 2e kamer dit tafereel nog zien en horen.
En dezelfde vent zegt dat een burgemeester weg moet, omdat die de democratisch afspraken uitvoert en handhaaft.

Daar kun je over van mening verschillen maar als een mening niet meer geuit mag dan zijn we ver afgegleden.
En juist dezelfde gevoeligheid speelt hier bij deze inzamel ronde.
Mensen bedrijven zijn als de dood dat ze als antisemitisch worden weg gezet.
Dus houden we onze mond maar, maar daarmee los je niets op.
GerjanCluistra

big T schreef: 11 okt 2024 12:31
GerjanCluistra schreef: 11 okt 2024 11:41 Ik sloeg bij jou aan op het middenstuk.
Juist het middenstuk is geen mening maar een weergave van de feiten. :D
Ik wilde (bewust) geen namen noemen anders slaat het direct door.
Maar 2 week geleden kon je in de 2e kamer dit tafereel nog zien en horen.
En dezelfde vent zegt dat een burgemeester weg moet, omdat die de democratisch afspraken uitvoert en handhaaft.

Daar kun je over van mening verschillen maar als een mening niet meer geuit mag dan zijn we ver afgegleden.
En juist dezelfde gevoeligheid speelt hier bij deze inzamel ronde.
Mensen bedrijven zijn als de dood dat ze als antisemitisch worden weg gezet.
Dus houden we onze mond maar, maar daarmee los je niets op.
Hoeft ook niet. We weten allebei dat het precies die man is die jarenlang voor nazi, voor racist, voor islamofoob en weet ik veel wat is uitgemaakt door mensen die nu veelal antisemiet genoemt worden.
Knite Force

Bericht door Knite Force »

GerjanCluistra schreef: 11 okt 2024 12:00 Persoonlijk kan ik zo’n actiedag wel waarderen maar, ik zou die nooit inzetten bij ideologische conflicten zoals die nu in de Levant plaatsvinden. Bij een natuurramp, waar dan ook ter wereld, vind ik het altijd mooi om te zien hoe mensen saamhorig iets doen voor hun medemens. Uiteraard verdienen de slachtoffers van ideologisch geweld die barmhartigheid ook maar, daarmee haal je een conflict als paard van Troje binnen. Daar zou ik als mediabedrijf niet aan mee willen werken.
Spot on.
big T

Bericht door big T »

Zaken die zo zijn moet je ook zo benoemen.
Maar ik vraag me af of mensen die nu als antisemiet worden weggezet, dit ook al jaren roepen :D
En als dit zo is, is dat dan erg?
Juist daardoor is deze giro 555 actie zo gevoelig, dat omroepen en personen zich hier niet aan willen branden.
Dat er een hulp actie opgezet moet worden is al ernstig, maar dat dit ook zo zwart wit wordt getrokken is nog erger.
Oortjes

Bericht door Oortjes »

banne schreef: 11 okt 2024 09:48 Zeker bij Giro555 is het flikker allemaal maar op een grote hoop en we zien wel wat we ermee doen.
Daarom zou ik het rechtstreeks aan hulporganisaties geven die dan concreet kunnen maken waar het aan besteed wordt.
Vanjeafisharder schreef: 11 okt 2024 11:29 Ik vind het een beetje uit de tijd om maar weer zo'n grote actie op touw te zetten
Welk kenmerk heeft deze tijd dat dit niet meer zou kunnen? Mode raakt volgens mij uit de tijd, behoefte aan geld lijkt mij van alle tijden.
GerjanCluistra schreef: 11 okt 2024 11:41 Ben het volledig met je eens dat een goed gesprek niet meer mogelijk is, zonder direct voor antisemiet maar ook racist, wappie, poetinlover, schijnheilig, boomer of islamofoob uitgemaakt te worden.
Mensen zijn volgens extreem links zwart of wit. Dat is immers lekker tegenstrijdig, terwijl blank en getint dat niet zijn. Bij extreem rechts ben je een antisemiet als je moeite hebt met het beleid van Israël. Kritiek op Hezbollah kan je de beschuldiging van moslimhaat opleveren, kritiek op het coronabeleid maakte je een wappie. Het zou goed zijn als media het goede voorbeeld gaan geven door hier niet in mee te gaan.
Rock 'n roll is better than music!
Vanjeafisharder

Bericht door Vanjeafisharder »

Oortjes schreef: 11 okt 2024 13:08 Welk kenmerk heeft deze tijd dat dit niet meer zou kunnen? Mode raakt volgens mij uit de tijd, behoefte aan geld lijkt mij van alle tijden.

Een TV en radio actie met een belpanel en een grootschalige show in de avond. Het mag wel wat intiemer, het opdringerige en hijgerige gedram met je moet geven, je moet dit en dat en het is allemaal zo zielig daar krijg ik persoonlijk ontiegelijke jeuk van. Je kunt het beter wat rustiger brengen en daar voldoen spotjes op radio en TV prima aan en het is misschien zelfs wat effectiever, less is more is dan wel van toepassing.
Oortjes

Bericht door Oortjes »

Vanjeafisharder schreef: 11 okt 2024 13:23 Een TV en radio actie met een belpanel en een grootschalige show in de avond. Het mag wel wat intiemer, het opdringerige en hijgerige gedram met je moet geven, je moet dit en dat en het is allemaal zo zielig daar krijg ik persoonlijk ontiegelijke jeuk van. Je kunt het beter wat rustiger brengen en daar voldoen spotjes op radio en TV prima aan en het is misschien zelfs wat effectiever, less is more is dan wel van toepassing.
Volledig eens, maar dit is volgens mij van alle tijden.
Rock 'n roll is better than music!
Rick K

Bericht door Rick K »

[Edit Admin5: Offtopic en oproep tot wel of niet doneren vanwege bepaalde feiten horen hier niet thuis. Voor de rest: probeer het ontopic te houden, namelijk de vraagstelling: "Wat denken jullie, moet dit op de radio?"]
rodie

Bericht door rodie »

TV? ik kijk niet eens meer TV, die troep van Dhr. De Mol, NPO en RTL trek ik niet, en het geluid die ik wil horen vind je er ook niet.
Hevoolst

Bericht door Hevoolst »

Ik denk, dat je deze actie niet op de radio moet ondersteunen. Grote 555- acties in het verleden werden meestal gehouden direct plaatsvinden van de ramp. Daarbij was het volstrekt duidelijk, wie de slachtoffers waren, die geld nodig hadden. Dat is bij deze actie in een aantal opzichten anders:

Deze ramp voltrekt zich al sinds 7 oktober vorig jaar. Er is bovendien nogal een verschil als je kijkt naar de situatie in Gaza, Libanon of Israël. In Gaza is meer hulp nodig dan in Israël bijvoorbeeld. En je ontkomt niet aan het feit dat het een politiek conflict is. En dat kan veel gevers weerhouden: ik vind het goed als mijn geld in X wordt aangewend, maar niet in Y. En omgekeerd. Omdat je op de radio geen beelden kunt laten zien van de plaatselijke situatie, heb je kans dat het weer over de politieke situatie gaat. En die is heel ingewikkeld.
big T

Bericht door big T »

rodie schreef: 11 okt 2024 21:54 het geluid die ik wil horen vind je er ook niet.
Feiten doen er niet meer toe, zover is het alweer gekomen.
Plaats reactie