Wat vinden we hiervan? Gezien het format had ik persoonlijk liever een samenwerking met Sublime gezien.Nederland heeft er sinds donderdag een nieuwe muziekzender bij: BNR Business Beats. Deze zender richt zich specifiek op mensen die graag muziek luisteren tijdens hun werk. Onder het motto ‘Your Business, Our Beats’ draait het station dag en nacht pop, soul en funk, met muziek van onder andere Stevie Wonder, Alicia Keys, Gregory Porter en Aretha Franklin.
BNR Business Beats is een aanvulling op BNR Nieuwsradio, waar normaal gesproken nieuws en achtergronden centraal staan. Het is voor het eerst in het 25-jarige bestaan van BNR dat er een extra zender aan het aanbod wordt toegevoegd. “BNR Business Beats is een logische stap,” zegt hoofdredacteur Marc Adriani. “We weten dat onze vaste luisteraars vaak naar muziek grijpen om zich beter te concentreren tijdens het werk. Met BNR Business Beats spelen we in op die behoefte, zonder afleiding van radiospelletjes of dj-grapjes—alleen muziek.”
De afgelopen maanden heeft BNR gewerkt aan een uitgebreide muziekdatabase, gebaseerd op onderzoek naar de muzieksmaak van de doelgroep. Audiovormgever André Dortmont en muzieksamensteller Thomas Bakker zijn verantwoordelijk voor de programmering. Bakker, bekend als deejay Thomas Robson van het programma ‘The Friday Move’, speelt een prominente rol bij de samenstelling van de muziek.
De officiële lancering vond donderdag iets na half tien plaats in het programma De Ochtendspits op BNR Nieuwsradio, waarbij het nummer Liquid Spirit van Gregory Porter als eerste werd gedraaid. [RadioWereld.NL]
BNR Business Beats
Moderator: admin6
BNR Business Beats
van radiowereld.nl:
Re: BNR Business Beats
Dit is een doublure van Sublime. De markt voor soul / funk en vergelijkbaar is een relatief kleine markt, maar wel een vermogende markt. Ik vind het wel een match. Als ze ooit muziek draaien op BNR (en ja, dat doen ze heel af en toe als podcasts niet goed aansluiten op reclame en nieuws) dan is het ook wel vaak uit dit genre.
Sublime heeft ook geen FM meer dan kan die ook weg uit landelijk. BNR is een landelijke zender met een nieuwe zender. Mag toch hier ook blijven dan? Het is niet het eerste de beste internetzendertje en misschien komt er ook nog wel DAB+ bij binnenkort.
De muziekmix spreekt me wel aan. Ik zal eens gaan luisteren om een oordeel te kunnen vellen.
Verder past dit onderwerp prima hier. Gewoon laten staan.
Verder past dit onderwerp prima hier. Gewoon laten staan.
👆 Dit was een nutteloze bijdrage …
Nu komt een zinvolle reactie 👇
Op de DAB-frequentie waarover BNR beschikt, kan je toch twee radiozenders kwijt? Zou dat niet binnenkort/op termijn de bedoeling zijn?
O, het gaat mij niet om de plek van dit topic. Daar hoeven we het in het topic niet over te hebben. Als je daar opmerkingen over hebt, maak dan een melding richting de admin. Zonde om daar het forum mee te vervuilen.Janno schreef: ↑07 sep 2024 09:14Dat zou zomaar kunnen. Er kan best een zender bij met muziek die afwijkt van de reguliere greatest hits zenders.
Het was ook geen harde eis om dit onderwerp te verplaatsen. Ik vroeg het me gewoon af. Wat mij betreft mag alles onder de vlag van landelijk commercieel en publiek. Bij de andere onderdelen kijk ik vrijwel nooit.
Mij ging het om die DAB-frequentie die BNR in bezit heeft. Ik gok dat ze die nu verhuren? Ben wel kwijt aan wie dan. Daar zou het op termijn dus op kunnen komen. Misschien gaan ze eerst online testen hoe deze zender valt bij de doelgroep en als blijkt dat het potentie heeft, dat ze bij het aflopen van het huurcontract van het station dat nu op hun frequentie zit, kunnen besluiten het huurcontract niet te verlengen, maar hun eigen BNR Businees Beats erop te zetten.
Ik heb nog geen playlist kunnen vinden. Misschien niet goed genoeg gezocht. Iemand anders wel wat gevonden?
Leuke aanvulling op BNR. De muziekmix klinkt wel aansprekend. Zolang het alleen internet is, zal ik niet heel veel luisteren.
Rock 'n roll is better than music!
-
Nee, dit ademt DAB+. De doelgroep zit ook veel in de auto dus ik zou het daar zeker bij plaatsen als ik BNR was, ook voor de nodige variatie daar want dat valt nog een beetje tegen als je kijkt naar de ons omringende landen.
Fijne muziekmix. Ik hoor veel nummers die ik niet ken, maar dat geeft niet want de muzieksoort ligt wel in mijn straatje.
Zeer zeker een fijne muziekmix. Deze muziek vind ik ideaal voor tijdens het werk. Lekkere positieve up-tempo muziek. Wel de onvermijdelijke I Love You Smile kwam weer langs, waardoor ik vrees dat de playlist erg beperkt is.
Een paar jaar terug had ik regelmatig Soul Radio aanstaan maar vanwege de hoge rotatie ben ik toen afgehaakt.
👆 Dit was een nutteloze bijdrage …
Heb nooit begrepen dat Sublime niet met thema kanaal Funk&Disco op DAB zit of mag dat niet?DavyGer schreef: ↑06 sep 2024 10:17 Dit is een doublure van Sublime. De markt voor soul / funk en vergelijkbaar is een relatief kleine markt, maar wel een vermogende markt. Ik vind het wel een match. Als ze ooit muziek draaien op BNR (en ja, dat doen ze heel af en toe als podcasts niet goed aansluiten op reclame en nieuws) dan is het ook wel vaak uit dit genre.
Mag hopen dat BNR B B dit wel snel gaat doen.
Het zou grappig zijn wanneer BNR business beats op het kavel van Yoursafe komt. Finnacial News Radio ➙ Radio4All, happy beats ➙ Bnr business beats
-
Ja dat zijn welkome afwisselingen in het DAB aanbod.DX'r schreef: ↑07 sep 2024 13:18Heb nooit begrepen dat Sublime niet met thema kanaal Funk&Disco op DAB zit of mag dat niet?DavyGer schreef: ↑06 sep 2024 10:17 Dit is een doublure van Sublime. De markt voor soul / funk en vergelijkbaar is een relatief kleine markt, maar wel een vermogende markt. Ik vind het wel een match. Als ze ooit muziek draaien op BNR (en ja, dat doen ze heel af en toe als podcasts niet goed aansluiten op reclame en nieuws) dan is het ook wel vaak uit dit genre.
Mag hopen dat BNR B B dit wel snel gaat doen.
Dit vond ik in eerste instantie ook, echter voor bnr is dit wel gedurft denk ik. ik had eerlijk verwacht dat bnr nooit met een muziek kanaal zou beginnen, ik vind het dan wel weer een pluspunt dat het alleen maar een stream treft, wat mij dan opvalt hierin, vermoed ik dat ze de jongeren bij het nieuws willen gaan betrekken, en dat er naderhand mischien toch talks op komen?.. omdat de jongere de enigste generatie is die online veel doet... daarin tegen betwijfel ik de muziek keuze, online zijn veel van dit stations wel te vinden, als je dieper zoekt teminste.DavyGer schreef: ↑06 sep 2024 10:17 Dit is een doublure van Sublime. De markt voor soul / funk en vergelijkbaar is een relatief kleine markt, maar wel een vermogende markt. Ik vind het wel een match. Als ze ooit muziek draaien op BNR (en ja, dat doen ze heel af en toe als podcasts niet goed aansluiten op reclame en nieuws) dan is het ook wel vaak uit dit genre.