Tenzij je met voicetracken ook durft te struikelen. Dan hoor je geen verschil.
Inhoud: goed voicetrack of slecht live?
Moderator: admin6
-
Re: Inhoud: goed voicetrack of slecht live?
Schopt graag tegen heilige huisjes...
Wat heeft VT dan nog zin?
Voor lokale zenders met weinig budget heel veel, je kunt zo toch een leuke gepresenteerde omroep in elkaar zetten.
Als ik VT's opneem blijf ik ook mezelf, struikel ik, blijft dat gewoon in de VT.
Live kun je het er toch ook niet uitknippen? Waarom zou ik dat dan wel doen met een VT?
-
Wat @rodie zegt, voor lokale radiostations is het een ideale oplossing. Veel luisteraars horen het toch niet maar, ze waarderen wel als er een dj van dienst is.
Ook voor landelijke radio is het een oplossing.GerjanCluistra schreef: ↑08 aug 2024 16:31 Wat @rodie zegt, voor lokale radiostations is het een ideale oplossing. Veel luisteraars horen het toch niet maar, ze waarderen wel als er een dj van dienst is.
Ik zal één voorbeeld geven. Stel je hebt een ochtendshow en iedere week op vrijdag om 8:45 uur heb je een cabaretier in de uitzending die een column heeft en waarmee je interactie hebt. Alleen deze week kan hij op dat tijdstip niet maar wel een uur eerder. Dus de spreek je doe normaal om 7:45 uur live zou doen neem je vooraf met voicetrack op en geeft je gelegenheid om het gesprek met de cabaretier om 7:45 uur op te nemen om een uur later, indien gewenst onbewerkt, uit te zenden.
👆 Dit was een nutteloze bijdrage …
Nu komt een zinvolle reactie 👇
Maar ik voorspel dat kunstmatige intelligentie dit fenomeen (VT) helemaal over zal nemen, inc de stem van de presentator.
En dat gaat opschudding geven
En dat gaat opschudding geven
- Ane Sybesma
Lijkt mij een mooie ontwikkeling. Gaat vanzelf gebeuren als het goed werkt. En dan kun je zelf kiezen welke stem het verhaaltje vertelt. Die uren die de meeste zenders tussen 10 en 16 programmeren zijn daar prima geschikt voor.
-
Dat klopt, zou ik ook doen maar, een spreek voicetracken omdat je cabaretier even niet kan is wat mij betreft iets anders als op zondagmiddag naar de studio fietsen om de hele week in te spreken. Dat lijkt me een prima oplossing voor lokale radiostations maar, van een radiobedrijf verwacht ik meer.Phoenix schreef: ↑08 aug 2024 16:40Ook voor landelijke radio is het een oplossing.GerjanCluistra schreef: ↑08 aug 2024 16:31 Wat @rodie zegt, voor lokale radiostations is het een ideale oplossing. Veel luisteraars horen het toch niet maar, ze waarderen wel als er een dj van dienst is.
Ik zal één voorbeeld geven. Stel je hebt een ochtendshow en iedere week op vrijdag om 8:45 uur heb je een cabaretier in de uitzending die een column heeft en waarmee je interactie hebt. Alleen deze week kan hij op dat tijdstip niet maar wel een uur eerder. Dus de spreek je doe normaal om 7:45 uur live zou doen neem je vooraf met voicetrack op en geeft je gelegenheid om het gesprek met de cabaretier om 7:45 uur op te nemen om een uur later, indien gewenst onbewerkt, uit te zenden.
-
Dat gaat het laatste zetje betekenen voor mensen om definitief over te stappen op muziekstreams en podcasting.
Nee hoor ook dat neemt AI over
-
Dan is het een kwestie van tijd dat mensen weer muziek gaan kopen en dat rechtstreeks op hun telefoon zetten.
Dat doe ik al. Al rip ik ze van Spotify.GerjanCluistra schreef: ↑08 aug 2024 21:59
Dan is het een kwestie van tijd dat mensen weer muziek gaan kopen en dat rechtstreeks op hun telefoon zetten.
Welk (landelijk) radiobedrijf doet dat?GerjanCluistra schreef: ↑08 aug 2024 21:47Dat klopt, zou ik ook doen maar, een spreek voicetracken omdat je cabaretier even niet kan is wat mij betreft iets anders als op zondagmiddag naar de studio fietsen om de hele week in te spreken. Dat lijkt me een prima oplossing voor lokale radiostations maar, van een radiobedrijf verwacht ik meer.Phoenix schreef: ↑08 aug 2024 16:40Ook voor landelijke radio is het een oplossing.GerjanCluistra schreef: ↑08 aug 2024 16:31 Wat @rodie zegt, voor lokale radiostations is het een ideale oplossing. Veel luisteraars horen het toch niet maar, ze waarderen wel als er een dj van dienst is.
👆 Dit was een nutteloze bijdrage …
Dat denk ik van wel, als je kijkt wat chatGPT nu al uitspuugt met trigger woorden?
Dan is het gewoon een kwestie van tijd dat AI hier ook een leuk gesproken podcast of wat dan ook er van maakt.