Hoeveel mensen vullen nou zo'n lijstje in?

Alles wat met landelijke omroepen te maken heeft.

Moderator: admin6

Plaats reactie
DavyGer

Hoeveel mensen vullen nou zo'n lijstje in?

Bericht door DavyGer »

Eens een vraag n.a.v. een opmerking van mij in het Sublime topic;

Hoeveel mensen vullen eigenlijk een lijstje in? Bij de top 2000 zijn het er heel veel, maar dat is ook een gigantische hype. Maar hoeveel zou het bij andere stations zijn? En maakt het soort station dan nog uit? En zijn er stations waarbij het een publiek geheim is dat het lijstje vooraf gewoon voorgekookt wordt?

Erg benieuwd of iemand hier de nodige know-how over heeft, want je leest er eigenlijk nóóit iets over.
Deezers

Re: Hoeveel mensen vullen nou zo'n lijstje in?

Bericht door Deezers »

Ik denk dat ze gewoon een standaard lijst klaar hebben staan en als een bepaalde plaat veel stemmen krijgt wat schuiven met de positie. Of een plaat nou op 1842 staat of 343 zal echt niemand wat interesseren.
banne

Bericht door banne »

Ik heb me dat afgevraagd bij de Top4000 idd, hoeveel mensen hebben gestemd op nr 4000? Ik luister al 36 jaar radio, (waarvan in totaal wel 20 jaar Radio 10) en ik hoor nummers heel laag in de lijst voorbij komen waar ik nog nooit van gehoord heb. Dan zou je toch zeggen dat er meerdere mensen op gestemd moeten hebben. Of zou het vanaf een bepaald getal zo zijn dat de volgorde random is ivm 1 stemmer per nummer?
Echtwel

Bericht door Echtwel »

Bij de top 2000 zijn het er heel veel, maar dat is ook een gigantische hype.
dat klopt en de rest heeft een standaard lijst en een dikke duim :))
Zolang je de luie luisteraar geen cadeau geeft doen ze "niks".
The best way to predict the future is to to create it (Abraham Lincoln)
Noordzee

Bericht door Noordzee »

Ik had onlangs voor het eerst gestemd op de Top 80's lijst van Radio Veronica.
Maar bijna alle nummers waarop ik gestemd had, hebben de lijst niet gehaald.

Terwijl diezelfde nummers bij diezelfde lijst van Radio 2 (eerder dit jaar) wel die lijst hadden gehaald. En ook redelijk hoog.....
Oa diverse grote hits van The Specials en Depeche Mode ontbraken gewoon bij Veronica.
Heb er verder ook niet meer naar geluisterd....
petoi

Bericht door petoi »

Denk dat er best veel mensen nog stemmen, vooral voor radio stations belangrijk naar welke artiesten je luisteraars graag luisteren.
Ook de vrije keuze is daarin belangrijk.
De lijst die uitgezonden wordt zal vast in zekere mate voorgekookt zijn, niet alleen al door de voorkeuze lijst waarmee je eigenlijk al de inhoud van je lijst stuurt maar ook de volgorde zal zeker bij lijsten met lange nummers en bij hitstations niet 100% overeenkomen.
Maar ik denk wel dat het per radiostation verschilt hoeveel ze morrelen.

Ik verwacht bij de Top 2000 niet veel buiten dat ze zorgen dat de extreem lange nummers zo staan dat ze niet door het nieuws gaan. Maar verder hoor je daar best vaak 2x dezelfde artiest in hetzelfde uur of achter elkaar, of meerder langzamere gevoelige liedjes achter elkaar.

Bij een lijst als een Top Serious request ga ik er vanuit dat ze ook de inhoud nog eens filteren dus als de Gerard Joling fanclub op ieder nummer 1000 euro heeft gedoneerd dat ze maar 1 nummer draaien. (of slimmer ze sturen al tijdens SR op 1 nummer aan)
Plaats reactie