Toekomst NPO

Alles wat met landelijke omroepen te maken heeft.

Moderator: admin6

Oortjes

Re: Toekomst NPO

Bericht door Oortjes »

Satfreak13 schreef: 01 dec 2023 10:46
Oortjes schreef: 30 nov 2023 12:51 Volgens mij moet je publieke zenders niet in stand houden omdat ze het commercieel zo lekker doen, maar omdat de publieke meerwaarde gerealiseerd wordt. Dat is meer dan marktaandeel of bereik.
Bereik is juist essentieel voor een publieke omroep.
Ja, ik zeg alleen dat dit niet het enige is. Bereik is één van de meetbare criteria.
Rock 'n roll is better than music!
fdboer

Bericht door fdboer »

Satfreak13 schreef: 01 dec 2023 11:54
fdboer schreef: 01 dec 2023 11:20 Als zodanig durf ik te stellen dat bereik wel eens een belangrijkere maatstaaf kan zijn dan luisterdichtheid.
Je lijkt nu 2 begrippen door elkaar te halen: luister/kijkdichtheid en bereik.

Bij de PO vallen minderheden ook onder "bereik".
De commerciële omroep zal het worst wezen WIE er kijken, zolang het maar grote aantallen zijn.
Ok, ik ga er in mee. Ik had dichtheid verward met marktaandeel. Maar het is dus marktaandeel in een specifieke doelgroep als ik het goed begrijp.
https://nl.wikipedia.org/wiki/Luisterdichtheid
GerjanCluistra

Bericht door GerjanCluistra »

big T schreef: 01 dec 2023 10:45 Deze frame is gemakkelijk, de echte linkse partijen staan al vele jaren buiten spel.
D66 is de enigste die als midden rechts er nog is, en aangezien het hele spectrum naar rechts is verschoven is D66 nu het mikpunt van rechts.
Zie de uitspraak van bleekhaar op de vice premier, die hij steevast hekst noemt.
Totaal geen respect, dus de boodschap is voor het volk is: ja je mag los gaan op D66
Dan zal het frame wel kloppen, want die linkse mensen die in de tweede kamer hadden willen zitten werken nu vast bij de NPO omdat ze daar wel hun invloed kunnen uitoefenen, aangezien de NPO zeker niet buitenspel staat. :wink: :))
big T

Bericht door big T »

Wat een onzin kraam je uit zeg.
GerjanCluistra

big T schreef: 01 dec 2023 18:57 Wat een onzin kraam je uit zeg.
Hap niet zo man, die :wink: :)) staan er met een reden. :lol:
fdboer

Bericht door fdboer »

GerjanCluistra schreef: 01 dec 2023 19:32
Ja, en ondertussen heb je het wel uitgekraamd. Je kan ook gewoon niks zeggen alhoewel dat concept tegenwoordig niet meer hip schijnt te zijn.
Oortjes

Bericht door Oortjes »

fdboer schreef: 01 dec 2023 19:45 Ja, en ondertussen heb je het wel uitgekraamd. Je kan ook gewoon niks zeggen alhoewel dat concept tegenwoordig niet meer hip schijnt te zijn.
Dat is niet het concept van een forum, hoewel betreffende post inderdaad geen zinnige inhoud omvat. Het zit wel in de lijn van de populistische politiek: wel suggereren en daarna toch maar niet toegeven.
GerjanCluistra

fdboer schreef: 01 dec 2023 19:45
GerjanCluistra schreef: 01 dec 2023 19:32
Ja, en ondertussen heb je het wel uitgekraamd. Je kan ook gewoon niks zeggen alhoewel dat concept tegenwoordig niet meer hip schijnt te zijn.
Als je niets te zeggen hebt zit je op een forum op het verkeerde adres.
GerjanCluistra

Oortjes schreef: 01 dec 2023 19:54
fdboer schreef: 01 dec 2023 19:45 Ja, en ondertussen heb je het wel uitgekraamd. Je kan ook gewoon niks zeggen alhoewel dat concept tegenwoordig niet meer hip schijnt te zijn.
Dat is niet het concept van een forum, hoewel betreffende post inderdaad geen zinnige inhoud omvat. Het zit wel in de lijn van de populistische politiek: wel suggereren en daarna toch maar niet toegeven.
Ben je ook bekend met het fenomeen sarcasme? Die :wink: :)) stonden er namelijk niet voor niets.
Oortjes

Bericht door Oortjes »

GerjanCluistra schreef: 01 dec 2023 20:03 Ben je ook bekend met het fenomeen sarcasme? Die :wink: :)) stonden er namelijk niet voor niets.
Ja. Ik vond dat niet heel duidelijk. Los daarvan, dit soort "sarcasme" doel ik op in mijn post. Het zit voor mij in dezelfde categorie als "humor van Geert". Ik vind het stemmingmakerij, hoewel ik nu begrijp dat jij het waarschijnlijk niet zo bedoelde.
GerjanCluistra

Oortjes schreef: 01 dec 2023 20:13
GerjanCluistra schreef: 01 dec 2023 20:03 Ben je ook bekend met het fenomeen sarcasme? Die :wink: :)) stonden er namelijk niet voor niets.
Ja. Ik vond dat niet heel duidelijk. Los daarvan, dit soort "sarcasme" doel ik op in mijn post. Het zit voor mij in dezelfde categorie als "humor van Geert". Ik vind het stemmingmakerij, hoewel ik nu begrijp dat jij het waarschijnlijk niet zo bedoelde.
In dit geval had het inderdaad niets met politiek te maken.
Oortjes

Bericht door Oortjes »

GerjanCluistra schreef: 01 dec 2023 22:51 In dit geval had het inderdaad niets met politiek te maken.
Dat was ook heel duidelijk met woorden als links, tweede kamer en invloed :)) :wink:
Satfreak13

Bericht door Satfreak13 »

rvbracht schreef: 24 nov 2023 17:32 Ik denk dat het allemaal wel zal meevallen, aan de andere kant mag dat D66 bolwerk wel eens flink gezuiverd worden.
De publieke "commerciële" zenders voegen niets toe, dus 3FM, Radio 2 en Radio 5 mag best wel eens het mes in.
Als de NPO een "D66 bolwerk" is, dan is "De Telegraaf" vast een ultra linkse krant bij jou.
Als er 1 krant op de NPO te pas en haast te onpas geciteerd wordt als nieuwsbron, is het die krant wel.
We hebben een verzuilde omroep, zo niet vergaand versnipperde. Allemaal "D66"?
Een feitelijk en aantoonbare onwaarheid.
Misschien nog nooit echt naar de NPO geluisterd?

Het feit, dat de NPO "commercieel" zou zijn omdat de luisterdichtheid op bepaalde zenders goed tot uitstekend is, is een onjuiste conclusie.
Een zo groot mogelijk bereik is nou juist de opdracht van een PO!
Zwarte IJsbeer

Bericht door Zwarte IJsbeer »

Ik ken wel wat mensen die voor de publieke omroep hebben gewerkt en die zeggen allemaal dat de NPO het grootste heilige huis van ons land is. Daar lopen te veel mensen die te weinig doen en te veel verdienen. Dat allemaal met geld van de overheid. Ik ben het met veel punten van Wilders niet eens maar hierin heeft hij toch wel gelijk. Het is gewoon commerciele omroep met steun van de overheid. Als het bestaansrecht heeft dan kunnen ze zich ook als commerciele omroep verder, zonder geld uit Den Haag. Lukt dat niet dan kun je concluderen dat het geen bestaansrecht heeft.
Alle tv's de wereld uit, radio's aan de macht
Oortjes

Bericht door Oortjes »

Zwarte IJsbeer schreef: 04 dec 2023 17:36 Als het bestaansrecht heeft dan kunnen ze zich ook als commerciele omroep verder, zonder geld uit Den Haag. Lukt dat niet dan kun je concluderen dat het geen bestaansrecht heeft.
Ik geloof je gelijk als je zegt dat bij de NPO veel mensen werken die weinig waarde toevoegen. Het lijkt me een nogal bureaucratisch bolwerk, zo van afstand kijkend.

Toch vind ik deze conclusie te kort door de bocht. Een commerciële omroep heeft m.i. bestaansrecht als er geld mee verdiend kan worden. Een publieke omroep heeft m.i. bestaansrecht als het bijdraagt aan onafhankelijk en pluriform media-aanbod met nieuws, achtergronden, opinie, sport en cultuur. Dat zijn hele andere grootheden.

De conclusie lijkt mij dat de NPO niwt opgeheven, maar hervormd moet worden.
Plaats reactie