Toekomst NPO

Alles wat met landelijke omroepen te maken heeft.

Moderator: admin6

Plaats reactie
Janno

Re: Toekomst NPO

Bericht door Janno »

Dat gaf ik op de tweede pagina al aan. Maar het bloed kruipt nu eenmaal waar het niet gaan kan :D
fdboer

Bericht door fdboer »

En nee, we hadden niet altijd een duaal systeem. Maar wel zolang de commerciële (lees private) zenders meedoen. Zij hebben vanaf het begin geweten wat het speelveld is.
Vanjeafisharder

Bericht door Vanjeafisharder »

SB92 schreef: 27 nov 2023 20:24 Het gaat voor mijn gevoel wat veel over wat mensen zelf graag zien in plaats van wat ze verwachten dat er gaat gebeuren met een rechts kabinet aan het stuur.
Dat gevoel heb ik ook, een beetje meer 'wens, vader gedachten' topic aan het worden dit.
Oortjes

Bericht door Oortjes »

fdboer schreef: 27 nov 2023 21:51 En nee, we hadden niet altijd een duaal systeem. Maar wel zolang de commerciële (lees private) zenders meedoen. Zij hebben vanaf het begin geweten wat het speelveld is.
Dat klopt, maar neemt niet weg dat iedere markt eerlijke spelregels nodig heeft. Je kan niet stellen dat deze oneerlijk moeten zijn omdat we tot medio jaren 90 een absurd mediabeleid hadden.
Rock 'n roll is better than music!
Pot

Bericht door Pot »

DavyGer schreef: 27 nov 2023 21:00
SB92 schreef: 27 nov 2023 20:24 Het gaat voor mijn gevoel wat veel over wat mensen zelf graag zien in plaats van wat ze verwachten dat er gaat gebeuren met een rechts kabinet aan het stuur.
Kaalslag en opdoeken npo 3 minstens. Al zal 3FM wrs ook geslachtofferd worden.
Maar waar blijkt dat laatste toch uit? Het staat echt nergens.
fdboer

Bericht door fdboer »

De publieke omroep alleen 'het vuile werk' laten doen is ook geen eerlijk speelveld.
Oortjes

Bericht door Oortjes »

fdboer schreef: 27 nov 2023 22:21 De publieke omroep alleen 'het vuile werk' laten doen is ook geen eerlijk speelveld.
Eens. Je ziet me dat in dit en eerdere topics ook benoemen, in andere woorden.
Rock 'n roll is better than music!
GerjanCluistra

Bericht door GerjanCluistra »

fdboer schreef: 27 nov 2023 22:21 De publieke omroep alleen 'het vuile werk' laten doen is ook geen eerlijk speelveld.
Lijkt me wel. De NPO krijgt er vorstelijk voor betaald om dat vuile werk te doen.
Ane Sybesma

Bericht door Ane Sybesma »

Waarschijnlijk nog een jaar formeren, dan toch D66 en PvdA in het kabinet en dan NPO 4 erbij en Radio 6, 7, 8 en 9 ;-)
Satfreak13

Bericht door Satfreak13 »

GerjanCluistra schreef: 28 nov 2023 00:43 Lijkt me wel. De NPO krijgt er vorstelijk voor betaald om dat vuile werk te doen.
Deze opmerking riekt sterk naar stemmingmakerij vanuit een bepaalde politieke hoek.
De NPO behoort internationaal tot de goedkoopste. DH is altijd goed geweest in het schaamteloos uitknijpen van alles en iedereen in de poging voor een dubbeltje op de eerste rang te zitten. Dat dat overigens bijna nooit lukt, interesseert DH niet. Daar wordt alleen gekeken naar "wat kost het", ook al krijgen ze er een mislukking voor terug.
Politie, onderwijs, zorg, defensie en omroep. Allemaal uitgeknepen citroenen en het bespaarde geld wordt besteed aan bv. allerlei ict projecten die ook weer mislukken door diezelfde verkeerde zuinigheid (en gebrek aan expertise om ze vooraf te beoordelen).

Volgens mij kan hooguit 3FM worden opgeheven of op zijn minst naar internet en dab+. De rest van de omroepfaciliteiten doet in grote lijnen wat ze geacht worden te doen. In landen om ons heen stel ik meer ruimhartigheid vast voor publieke zaken, zoals publieke omroep.

(De Rekenkamer waarschuwt en signaleert al jaren die ongecontroleerde geldsmijterij in DH. Volgens mij valt er alleen al flink te bezuinigen op al die 'gratis bier"projecten. De STAP was er ook weer zo eentje. Fraudemogelijkheden troef. )
Laatst gewijzigd door Satfreak13 op 28 nov 2023 08:57, 2 keer totaal gewijzigd.
fdboer

Bericht door fdboer »

GerjanCluistra schreef: 28 nov 2023 00:43
Lijkt me wel. De NPO krijgt er vorstelijk voor betaald om dat vuile werk te doen.
Voor de zoveelste keer, dat geld wordt door IEDEREEN opgebracht en derhalve heeft IEDEREEN recht op plezier daarvan, niet alleen een aantal nice groepen. Herinner even het kijk en luistergeld dat iedereen moest betalen en wat tegenwoordig in de inkomstenbelasting zit verwerkt. Overigens is het budget voor zover ik kan nagaan over de jaren heen eerder gekrompen dan gestegen.
Henkjan2016

Bericht door Henkjan2016 »

Begint hier steeds meer een politiek topic te worden ipv een radio-topic.

De kernvragen lijken mij:
PVV - Wil geen NPO meer
NSC - Wil geen NPO 3 tv meer

Vul de rest aan.

Ik denk dat er dan 1 vraag over blijft:
Als de partijen die willen bezuinigen op de NPO in het kabinet komen, wat zullen dan de gevolgen voor de NPO zijn?

Mijn conclusie: Dat in ieder geval NPO 3 wordt opgeheven.
Janno

Bericht door Janno »

90% van wat hier wordt gezegd kan gewoon in dat andere topic:

viewtopic.php?t=32838
Satfreak13

Henkjan2016 schreef: 28 nov 2023 08:55 Begint hier steeds meer een politiek topic te worden ipv een radio-topic.

De kernvragen lijken mij:
PVV - Wil geen NPO meer
NSC - Wil geen NPO 3 tv meer
Alleen de PVV (ruimhartig op de NPO geweest de afgelopen maand) wil de NPO -nota bene - opheffen.
Wat de PVV met de Regiozenders wil, is mij niet duidelijk, want ook - of juist - daarop was de PVV eveneens ruimhartig te zien.

Of de NSC NPO3 daadwerkelijk wil afschaffen, is volgens mij minder stellig door hen beweerd dan de PVV de hele PO, want dat staat pontificaal in hun verkiezingsprogramma's.
Het is mij wel duidelijk dat de PVV een omroep wil die alleen hun (of eerder: Wilders') verhaal vertelt, en de rest is natuurlijk "allemaal links".
Trump-praat ten voeten uit. Helaas stinken velen er blind in.

De PO mag en moet journalistiek ernstig aan zelfonderzoek doen, maar dat is totaal iets anders dan ze de nek om te draaien en ze te laten verstommen omdat zij jou/Wilders niet 100% naar de mond praten en de rest demoniseren. Zie Polen, Hongarije, Rusland of FOX.
Satfreak13

Janno schreef: 28 nov 2023 09:00 90% van wat hier wordt gezegd kan gewoon in dat andere topic:

viewtopic.php?t=32838
Totaal ander verhaal!
Hier gaat het om concrete politieke uitspraken of voornemens gedaan door bepaalde partijen tijdens de afgelopen verkiezingen.
Niet om allerlei redenaties en bespiegelingen van forumleden over de toekomstbestendigheid van de NPO.
Plaats reactie