Belgische en Nederlandse commerciele radio laten fuseren??

Alles wat met landelijke omroepen te maken heeft.

Moderator: admin6

Plaats reactie
Orange

Re: Belgische en Nederlandse commerciele radio laten fuseren??

Bericht door Orange »

Roel_ schreef: 24 sep 2023 17:28 Hier wordt een beetje denigrerend over gedaan, maar het is overal en het ergste is, men is zich hier zelf niet van bewust dat dit leeft bij mensen in de regio. Zo was er vandaag een partij van de dieren congres, waarbij door een aantal leden de trieste constatering werd gedaan dat 50% van de mensen op de kieslijst uit Zuid- en Noord-Holland kwamen. Dit is geen Calimero effect, maar realiteit. Knoop dat maar even goed in je oortjes...
Ik vind 50% niet zo schokkend. Immers woont 38% van de mensen in één van deze twee provincies, vindt het werk plaats in Zuid-Holland (daar zit de Tweede Kamer, dus mensen verhuizen er ook weleens om) en daar waar de PvdD voor staat, maakt wellicht ook dat er wat meer mensen uit het westen en midden komen, dan uit het noorden en oosten. Bij dit soort vergelijkingen met kamerleden is het interessanter te kijken waar mensen eerder in hun leven vandaan komen dan waar ze op dit moment wonen.

Dus wat met dit voorbeeld precies jouw punt is, begrijp ik niet helemaal.

Zelfde geldt voor mensen in de media. Dan is het niet gek dat de meesten een beetje in de buurt van Hilversum wonen als je daar werkt. Dus ook mensen uit het noorden, zuiden en oosten van het land wonen uiteindelijk grotendeels in het midden als ze langere tijd in Hilversum werken.
Roel_

Re: Belgische en Nederlandse commerciele radio laten fuseren??

Bericht door Roel_ »

Oortjes schreef: 27 sep 2023 09:34
Roel_ schreef: 27 sep 2023 00:36 Kunnen we weer ontopic aub? Dit topic gaat over Nederlandse en Vlaamse radio.
Goed plan. Ik heb iin mijn vakantie veel naar Joe in België geluisterd. Leuke muziek, weinig geouwehoer, maar het geouwehoer vond ik niet heel boeiend ook.
De Belgische Joe vind ik ook stukken beter en doet het ook erg goed in België. Maar heeft ook de tijd gehad om zich te ontwikkelen tot een volwassen station. In Nederland moet er nog veel gebeuren.
Je voelt je thuis, NPO Radio VijFM -+dance
Plaats reactie