Ik vind het prima dat YS een frequentie heeft. Wat willen jullie dan, nog meer van hetzelfde?
Zelf luister ik niet maar ik luister ook niet naar Joe of Q. Zoals ik het zie is een YS een podcaststudio waar podcasts tijdens het opnemen live worden uitgezonden. Ik ben niet de doelgroep, en luister naar true crime podcasts over de taxi oorlog ofzo of bingo maffia.
YS zit niemand in de weg, het is hun geld. Als Kink de frequentie had willen hebben hadden ze meer moeten bieden
Veranderingen Yoursaferadio
Moderator: admin6
-
Re: Veranderingen Yoursaferadio
Er is zeker nog wel een fase tussen volkomen kansloos en meer van hetzelfde. Zo vond ik b.v. het free format wat KX Radio van Stenders had ook niet bepaald meer van hetzelfde. Dat wilde in eerste instantie ook een potpourri van allerlei soortige programma's en podcasts worden met allerlei stijlen muziek. Cream Radio wat er nu is, is in lichtere mate ook niet bepaald meer van hetzelfde (voor mij gevoel nog wel erg veel, maar misschien voor een doorsnee luisteraar niet).
Wat een onzin dat asielzoekers dit opgedrongen krijgen. Blijkbaar is YS de bankier van het Rijk en gaat het daarom zo. Dat had ook iedere andere bank kunnen zijn. Stel dat het de Rabobank was, krijgen asielzoekers dan ineens parkeerservice Ease2Pay opgedrongen? Die zit namelijk in die app.Streampie schreef: 23 apr 2025 16:21 YourSafe is de financiele partner van het COA, Centraal Orgaan Opvang Asielzoekers. Asielzoekers (die hier mogen blijven omdat ze gevaar lopen in hun land van herkomst!) zijn verplicht om hun financien via YourSafe te regelen, en YS vangt voor elke transactie die gedaan wordt een kleine fee.
We hebben nu de situatie dat mensen die gevlucht zijn uit Oekraine, Syrie, of welke brandhaard ter wereld ook, die nauwelijks de taal spreken en vaak getraumatiseerd zijn, de app moeten gebruiken van YourSafe. (Ok, ik geloof dat ze ook een pasje hebben)
In die app zit een gigantische knop voor luisteren naar YourSafe Radio. Asielzoekers krijgen dit radiostation zo opgedrongen. Dat is echt BIZAR. Echt Giel, hoe verkoop je dit man?
Hier ben ik het volkomen mee eens. Het is het welbekende eilandjesradio van de vroegere verzuilde publieke omroep voordat daar horizontale programmeringen kwamen, net als hoe er bij sommige lokale omroepen wordt/werd geprogrammeerd. En dan is het ene programma beter (landelijke omroep waardig) en het andere programma is een drama. Helemaal niets nieuws aan.repelsteel schreef: 23 apr 2025 21:09 YSR doet niet “iets anders”, YSR maakt gewoon hele slechte lokale radio.
De reden dat veel radioliefhebbers die zender niet trekken, is niet omdat het iets anders doet dan anderen en we allemaal meer van hetzelfde willen.
Het idee is leuk, maar de uitvoering is een belediging voor het medium radio. Maar dat lijkt maar niet door te dringen tot Giel en sommige mensen op dit forum.
Het is niet “anders”, het is slechte radio die je op 200 lokale radiozenders ook al hoort. Vaak beter uitgevoerd dan dat gerommel op YSR.
Maar Calypso legt het beter uit in de laatste alinea.![]()
En het mag allemaal, maar ga niet roepen dat het iets nieuws is of speciaal voor GenZ, want dat valt denk ik ook erg tegen.
Statushouders zijn letterlijk verplicht ghun financien via YourSafe te regelen, ik heb het opgezocht.Orange schreef: 24 apr 2025 21:03Wat een onzin dat asielzoekers dit opgedrongen krijgen. Blijkbaar is YS de bankier van het Rijk en gaat het daarom zo. Dat had ook iedere andere bank kunnen zijn. Stel dat het de Rabobank was, krijgen asielzoekers dan ineens parkeerservice Ease2Pay opgedrongen? Die zit namelijk in die app.Streampie schreef: 23 apr 2025 16:21 YourSafe is de financiele partner van het COA, Centraal Orgaan Opvang Asielzoekers. Asielzoekers (die hier mogen blijven omdat ze gevaar lopen in hun land van herkomst!) zijn verplicht om hun financien via YourSafe te regelen, en YS vangt voor elke transactie die gedaan wordt een kleine fee.
We hebben nu de situatie dat mensen die gevlucht zijn uit Oekraine, Syrie, of welke brandhaard ter wereld ook, die nauwelijks de taal spreken en vaak getraumatiseerd zijn, de app moeten gebruiken van YourSafe. (Ok, ik geloof dat ze ook een pasje hebben)
In die app zit een gigantische knop voor luisteren naar YourSafe Radio. Asielzoekers krijgen dit radiostation zo opgedrongen. Dat is echt BIZAR. Echt Giel, hoe verkoop je dit man?
De radiostream is functionaliteit die minder dan een jaar geleden is toegevoegd aan de app. Voor iemand die de taal niet goed machtig is is dit een usability-nachtmerrie. YSR is ook nog eens de BOVENSTE button in de app.
Leg me eens uit waarom dit geen probleem is, alsof ik 5 ben.
De gebruiksvriendelijkheid van de app kan ik niet over oordelen. Ik ken die app niet. Zit ook niet bij YS.Streampie schreef: 24 apr 2025 22:43 Statushouders zijn letterlijk verplicht ghun financien via YourSafe te regelen, ik heb het opgezocht.
De radiostream is functionaliteit die minder dan een jaar geleden is toegevoegd aan de app. Voor iemand die de taal niet goed machtig is is dit een usability-nachtmerrie. YSR is ook nog eens de BOVENSTE button in de app.
Leg me eens uit waarom dit geen probleem is, alsof ik 5 ben.
Maar dat was ook niet jouw punt waar ik op aansloeg. Jij begon over dat asielzoekers YS-radio krijgen opgedrongen. Dat zal allemaal wel meevallen en als ze er wel naar luisteren, is dat niet direct een probleem.
Verder zijn asielzoekers geen domme mensen. Ze willen die app waarschijnlijk vooral gebruiken om hun saldo te checken. Ik vermoed dat ze dat heel snel (met een beetje hulp) weten te vinden. En verder hebben ze dan de pinpas voor hun betalingen.
Wellicht kan de usability beter, maar dat lijkt me geen onderwerp voor hier op het RADIOforum.
Ik zie mogelijkheden voor een blokje Nederlandse les op Yoursaferadio..