Veranderingen Yoursaferadio

Alles wat met landelijke omroepen te maken heeft.

Moderator: admin6

Streampie

Re: Veranderingen Yoursaferadio

Bericht door Streampie »

YourSafe is de financiele partner van het COA, Centraal Orgaan Opvang Asielzoekers. Asielzoekers (die hier mogen blijven omdat ze gevaar lopen in hun land van herkomst!) zijn verplicht om hun financien via YourSafe te regelen, en YS vangt voor elke transactie die gedaan wordt een kleine fee.

We hebben nu de situatie dat mensen die gevlucht zijn uit Oekraine, Syrie, of welke brandhaard ter wereld ook, die nauwelijks de taal spreken en vaak getraumatiseerd zijn, de app moeten gebruiken van YourSafe. (Ok, ik geloof dat ze ook een pasje hebben)

In die app zit een gigantische knop voor luisteren naar YourSafe Radio. Asielzoekers krijgen dit radiostation zo opgedrongen. Dat is echt BIZAR. Echt Giel, hoe verkoop je dit man?
Vanjeafisharder

Bericht door Vanjeafisharder »

Het is gewoon een gigantische deug zender maar zonder impact, hoe veel ze het ook ontkennen van niet.
Deradiokenner

Bericht door Deradiokenner »

Het is voor ons als radioliefhebbers echt een doorn in het oog dit station. Toen de veiling was afgerond en we hoorde dat er 2 nieuwe stations zouden komen hadden we wel weer iets meer ruhring verwacht. JOE heeft een aantal zenders gemarginaliseerd en dit station is echt de grootste grap en vervuiling in de ether. Het is in mijn ogen gewoon een schande, een man met hoogmoedswaanzin die graag op feestjes verteld dat hij een radiostation heeft. En dan hoe Giel dit station verkoopt. Het is fijn voor hem dat hij een salaris heeft om zijn gezin te onderhouden altijd fijn. Maar wat een onzin.
big T

Bericht door big T »

Gebeurt er iets anders, is het niet goed :))
Nee dan een Joe, nog meer van hetzelfde........
banne

Bericht door banne »

Streampie schreef: 23 apr 2025 16:21 YourSafe is de financiele partner van het COA, Centraal Orgaan Opvang Asielzoekers. Asielzoekers (die hier mogen blijven omdat ze gevaar lopen in hun land van herkomst!) zijn verplicht om hun financien via YourSafe te regelen, en YS vangt voor elke transactie die gedaan wordt een kleine fee.
Verkregen via een tender, geen hond wilde dat doen waarschijnlijk en YS wel. Ze hebben een bankvergunning maar geen enkele weldenkende Nederlander kent ze

Verder mag Giel vinden wat ie vindt, adverteerders kijken naar de luistercijfers. Hoe grote bullshit je dat ook vindt, dat is nou eenmaal hoe het werkt en wat men als ijkpunt gebruikt. Al zou dat niet accuraat zijn, niks meten is sowieso niet accuraat want dan weet je gewoon niks. Ik denk dat ze niet meedoen om te kunnen zeggen dat het een bullshit systeem is en dat anders iedereen zou zien dat er geen hond naar luistert. Ook denken ze dat adverteerders over te halen zijn met mooie praatjes.

Sponsoring van programma's? Laten we even uit gaan van gemiddeld 45 euro per seconde op 538 momenteel. Er mogen volgens het CvdM maximaal 8640 seconden aan reclame te horen zijn overdag. Dat is 400k per dag tussen 6:00 en 18:00. Laten we dat negatief afronden naar 300k voor een werkdag overdag. Daar moet je toch wel flinke sponsoren voor vinden om dat te evenaren
Janno

Bericht door Janno »

big T schreef: 23 apr 2025 17:24 Gebeurt er iets anders, is het niet goed :))
De enorme weerstand tegen dit station, of experiment, hoe je het ook wilt noemen, snap ik ook niet zo goed. Iemand geeft flink geld uit voor een radiofrequentie en vult dat op een manier in die nergens zo wordt gedaan. Je zou mogen verwachten dat mensen die geïnteresseerd zijn in radio het vooral interessant vinden om te volgen hoe dit afloopt in plaats van het te verguizen alsof hun persoonlijk het grootste leed wordt aangedaan. Ik vind het wel aardig dat iemand een totaal eigen invulling geeft aan zijn idee van radio maken. Ook al ben ik niet de doelgroep.
Pascal. K

Bericht door Pascal. K »

En nog nummer 9 in de luistercijfers van de 35 deelnemers. Dus er is behoefte aan.
Pascal. K

Bericht door Pascal. K »

Janno schreef: 23 apr 2025 18:25
De enorme weerstand tegen dit station, of experiment, hoe je het ook wilt noemen, snap ik ook niet zo goed. Iemand geeft flink geld uit voor een radiofrequentie en vult dat op een manier in die nergens zo wordt gedaan. Je zou mogen verwachten dat mensen die geïnteresseerd zijn in radio het vooral interessant vinden om te volgen hoe dit afloopt in plaats van het te verguizen alsof hun persoonlijk het grootste leed wordt aangedaan. Ik vind het wel aardig dat iemand een totaal eigen invulling geeft aan zijn idee van radio maken. Ook al ben ik niet de doelgroep.
Had het een geloofszender of gericht op allochtonen, dan had men ook geklaagd omdat het afwijkend is van wat ze zelf graag horen.
Calypso

Bericht door Calypso »

Janno schreef: 23 apr 2025 18:25 De enorme weerstand tegen dit station, of experiment, hoe je het ook wilt noemen, snap ik ook niet zo goed. Iemand geeft flink geld uit voor een radiofrequentie en vult dat op een manier in die nergens zo wordt gedaan. Je zou mogen verwachten dat mensen die geïnteresseerd zijn in radio het vooral interessant vinden om te volgen hoe dit afloopt in plaats van het te verguizen alsof hun persoonlijk het grootste leed wordt aangedaan.
In principe ben ik het hier met je eens. Tot het laatste stukje. Heel veel van de hedendaagse stations "doen" me niks, ik ben de doelgroep niet, maar ik vind het toch interessant om te luisteren danwel te kijken hoe ze invulling aan hun concept geven. Dat komt omdat ik radioliefhebber ben; liefhebber van het medium. Nu is dit medium niet "onbeperkt beschikbaar", oftewel er is maar een beperkte ruimte. En dan zie ik het liefst dat er vanuit een idee, een passie, een visie radio gemaakt wordt. En niet alleen met gebakken lucht - daarvoor is de etherruimte te schaars.

En precies dat laatste raakt dit station bij mij een gevoelige snaar die m'n afkeer ervan verklaart. Er wordt teveel maar wat geroepen, wat aangeklooit, steeds weer veranderd, etc. Het klinkt leuk een radio expiriment (want dat lijkt het te zijn), maar moet daar een deel van de schaarse ruimte voor gebruikt worden? Alsof je op Pinkpop podium een paar uur een flessenblaasact programmeert die als dusdanig aangekondigd wordt maar halverwege besluit dat-ie met een aansteker papiertjes gaat verbranden onder het mom van "dat lijkt me leuker".
repelsteel

Bericht door repelsteel »

YSR doet niet “iets anders”, YSR maakt gewoon hele slechte lokale radio.

De reden dat veel radioliefhebbers die zender niet trekken, is niet omdat het iets anders doet dan anderen en we allemaal meer van hetzelfde willen.

Het idee is leuk, maar de uitvoering is een belediging voor het medium radio. Maar dat lijkt maar niet door te dringen tot Giel en sommige mensen op dit forum.

Het is niet “anders”, het is slechte radio die je op 200 lokale radiozenders ook al hoort. Vaak beter uitgevoerd dan dat gerommel op YSR.

Maar Calypso legt het beter uit in de laatste alinea. 😉
Radiooo

Bericht door Radiooo »

repelsteel schreef: 23 apr 2025 21:09 YSR doet niet “iets anders”, YSR maakt gewoon hele slechte lokale radio.

De reden dat veel radioliefhebbers die zender niet trekken, is niet omdat het iets anders doet dan anderen en we allemaal meer van hetzelfde willen.

Het idee is leuk, maar de uitvoering is een belediging voor het medium radio. Maar dat lijkt maar niet door te dringen tot Giel en sommige mensen op dit forum.

Het is niet “anders”, het is slechte radio die je op 200 lokale radiozenders ook al hoort. Vaak beter uitgevoerd dan dat gerommel op YSR.

Maar Calypso legt het beter uit in de laatste alinea. 😉
Maar heb je ook naar alle programma’s geluisterd? Denk dat we niet alle programma’s meteen als lokale omroep moeten wegzetten. Er zitten genoeg programma’s die echt nog wel van kwaliteit zijn van een landelijke omroep!
repelsteel

Bericht door repelsteel »

Ik heb zo’n beetje alles wel gehoord, maar veruit het meeste is echt zacht gezegd “niet best”. Mensen die radiootje spelen.
Radiooo

Bericht door Radiooo »

repelsteel schreef: 23 apr 2025 21:38 Ik heb zo’n beetje alles wel gehoord, maar veruit het meeste is echt zacht gezegd “niet best”. Mensen die radiootje spelen.
Oké, dan ben ik wel benieuwd welke programma’s wel oké zijn?
Janno

Bericht door Janno »

Calypso schreef: 23 apr 2025 20:45
Janno schreef: 23 apr 2025 18:25 De enorme weerstand tegen dit station, of experiment, hoe je het ook wilt noemen, snap ik ook niet zo goed. Iemand geeft flink geld uit voor een radiofrequentie en vult dat op een manier in die nergens zo wordt gedaan. Je zou mogen verwachten dat mensen die geïnteresseerd zijn in radio het vooral interessant vinden om te volgen hoe dit afloopt in plaats van het te verguizen alsof hun persoonlijk het grootste leed wordt aangedaan.
In principe ben ik het hier met je eens. Tot het laatste stukje. Heel veel van de hedendaagse stations "doen" me niks, ik ben de doelgroep niet, maar ik vind het toch interessant om te luisteren danwel te kijken hoe ze invulling aan hun concept geven. Dat komt omdat ik radioliefhebber ben; liefhebber van het medium. Nu is dit medium niet "onbeperkt beschikbaar", oftewel er is maar een beperkte ruimte. En dan zie ik het liefst dat er vanuit een idee, een passie, een visie radio gemaakt wordt. En niet alleen met gebakken lucht - daarvoor is de etherruimte te schaars.

En precies dat laatste raakt dit station bij mij een gevoelige snaar die m'n afkeer ervan verklaart. Er wordt teveel maar wat geroepen, wat aangeklooit, steeds weer veranderd, etc. Het klinkt leuk een radio expiriment (want dat lijkt het te zijn), maar moet daar een deel van de schaarse ruimte voor gebruikt worden? Alsof je op Pinkpop podium een paar uur een flessenblaasact programmeert die als dusdanig aangekondigd wordt maar halverwege besluit dat-ie met een aansteker papiertjes gaat verbranden onder het mom van "dat lijkt me leuker".
Glashelder, ik kan niet anders zeggen. Je hebt je punt duidelijk gemaakt. Zelf heb ik dat gevoel niet zo, maar misschien ben ik wat minder gepassioneerd radioliefhebber dan sommigen hier. Ik begrijp nu in elk geval wat beter welk effect het kan hebben op anderen.
EtherScout

Bericht door EtherScout »

Janno schreef: 23 apr 2025 23:07 Glashelder, ik kan niet anders zeggen. Je hebt je punt duidelijk gemaakt. Zelf heb ik dat gevoel niet zo, maar misschien ben ik wat minder gepassioneerd radioliefhebber dan sommigen hier. Ik begrijp nu in elk geval wat beter welk effect het kan hebben op anderen.
Ik begrijp het gevoel wel, maar die grote emoties lijken mij ook niet nodig. Natuurlijk had ik gehoopt, dat een mooi bestaand station eindelijk de kans zou krijgen op een A-kavel, maar de kavels zijn commercieel en de verdeling gaat via een veiling. YourSafe heeft het kavel eerlijk gewonnen en mag, binnen de regels, ermee doen wat zij wil. Voor iedereen die dit station niks vindt zou ik zeggen: koop een digitale radio (DAB+ of internet) en geniet van een groter aanbod dan op FM.

Ik wens de mensen van YourSafe veel succes. Wij gaan zien wat de toekomst brengt.
Plaats reactie