Veranderingen Yoursaferadio

Alles wat met landelijke omroepen te maken heeft.

Moderator: admin6

Thijn

Re: Veranderingen Yoursaferadio

Bericht door Thijn »

Feivel schreef: 21 apr 2025 11:56
banne schreef: 21 apr 2025 10:36
Vliegendereporter schreef: 20 apr 2025 21:11 Interessant filmpje kwam ik net tegen https://youtu.be/2I2B6rMOPZk?feature=shared
Er staat een reactie onder de video dat Zuurbiers oorspronkelijke plan was de frequentie met winst door te verkopen maar dat niemand interesse had… uiteraard zonder bronvermelding
Dat is een reactie van Thijn van Summeren. Hij werkt nu als producer bij Radio Veronica en werkte voorheen bij de NPO. Die weet zeker wat er in het wereldje gebeurt. Dat Zuurbier het had willen doorverkopen, vind ik niet zo shockerend, eigenlijk. Vrij logisch, gezien de enorm trage start van Yoursafe Radio.
Hoi
GielBeelen

Bericht door GielBeelen »

Hoi thijn,
Ik weet bijna zeker vanuit mediahuis en Joost dat t omgekeerd was. En hij dus in een paar dagen 3 miljoen had kunnen verdienen (niet voor niks de regionale slam). Gelukkig maar want dan had ik niet aan dit avontuur kunnen beginnen.
Maar ben oprecht benieuwd wat jouw bronnen zijn dat je onder de video dit stelt.
banne

Bericht door banne »

GielBeelen schreef: 21 apr 2025 19:54 Hoi thijn,
Ik weet bijna zeker vanuit mediahuis en Joost dat t omgekeerd was. En hij dus in een paar dagen 3 miljoen had kunnen verdienen (niet voor niks de regionale slam). Gelukkig maar want dan had ik niet aan dit avontuur kunnen beginnen.
Maar ben oprecht benieuwd wat jouw bronnen zijn dat je onder de video dit stelt.
Nu wordt het interessant -bier
StefanT

Bericht door StefanT »

Kom er net achter dat de Yoursafe-vdeostream GEEN vertraging heeft. Ik kijk de stream en tegelijkertijd naar Antoinette op tiktok en er is geen vertraging. Dat heeft Giel goed gedaan. De radio2 video- en audiostream loopt 1 hele minuut achter.
Streampie

Bericht door Streampie »

Allereerst: technische kritiek op de methode snap ik. De app is wat mij betreft een beetje klungelige methode. Maar dan:

Giel zegt dat genZ niet bediend wordt, maar dat komt omdat jongeren de afgelopen 10-15 jaar hun mediaconsumptie drastisch veranderd hebben. Het is niet alsof jongeren/GenZ geen media consumeren, ze consumeren alleen geen lineaire FM-radio. had je moeten zien aankomen voor je deze doelgroep zogenaamd koos, Giel.

Dan: Luistercijfers zijn er uiteraard wél voor iemand: Voor de adverteerder. Het grootste commerciele station van Nederland, Q-Music, had een topjaar. Hoge marktaandelen en hoge inkomsten: https://www.radiofreak.nl/moederbedrijf ... n-topjaar/ . Allemaal met de huidige meet-methode. Maar ja, als je daar niet aan meedoet: Geen adverteerders... :eek:

Verder is Giel natuurlijk ooit keihard onderuit gegaan door de luistercijfers van z'n ochtendshow, dus dat 'ie ze vervelend vindt snap ik. Maar lul niet uit je nek hierover, gast. IEDEREEN maakt gebruik van de huidige methode, de hele industrie (behalve Giel's babyfoon-netwerk) gebruikt dezelfde cijfers en meetmethode. Dat schept een gelijkwaardig speelveld. Behalve als je niet meedoet aan de meting... :eek:

Edit: meer hilarische quotes hier: https://radiowereld.nl/medianieuws/2025 ... ers-video/

"Het was de bedoeling dat Influencers 50% van de reclame-inkomsten tijdens hun programma kregen. Dit is echter alweer verlaagd naar 40%. Daarnaast hoopt Beelen niet dat adverteerders in de rij staan voor het station. “Ik stuur daar wel een beetje in.”"

Ik hoop dat 'ie het zelf gelooft :))
Laatst gewijzigd door Streampie op 22 apr 2025 21:06, 1 keer totaal gewijzigd.
Deradiokenner

Bericht door Deradiokenner »

Alle respect voor Giel, maar hier laat hij zich goed kennen. Er is een gebrek aan visie en dit gaat echt na 1,5 jaar echt niks worden. Hoe kun je nu zeggen dat we nog steeds niet goed zijn begonnen? Wat een onzin. Giel is alleen maar om zich heen aan het schoppen maar geeft totaal antwoord op vragen die we hebben. Ik zie hem alleen maar reageren op commentaar of iets wat hem niet zint. We doen niet mee aan de cijfers, daar zal wel een reden achter zitten. Moeten ze hiervoor betalen? Want in alles straalt dit station uit dat het geen geld mag en moet kosten.
Streampie

Bericht door Streampie »

Ja, radiozenders betalen voor het meedoen aan de luistercijfers.

Uit het artikel op radiowereld:
Daarnaast zijn de radiofrequenties voor Yoursafe puur een vorm van marketing. “12 Jaar lang staat op elke autoradio die naam,” aldus Beelen. “Dus die 6 miljoen is niet zo veel.”
Dat is het, dus: een RDS-advertentie van 5.000 euro per week. Wat een innovatie. Pure disruptie.

weer een edit:

https://www.youtube.com/watch?v=2I2B6rMOPZk

ik ben m aan het kijken, Egbert is echt fantastisch en fileert YSR en Giel volledig. En terecht. Vanaf 22 minuten wordt het echt genant.

echt de laatste edit echt waar: looooool RF krijgt van Giel ook nog een veeg. Top!
Calypso

Bericht door Calypso »

Streampie schreef: 22 apr 2025 21:08
Daarnaast zijn de radiofrequenties voor Yoursafe puur een vorm van marketing. “12 Jaar lang staat op elke autoradio die naam,” aldus Beelen. “Dus die 6 miljoen is niet zo veel.”
Dat is het, dus: een RDS-advertentie van 5.000 euro per week. Wat een innovatie. Pure disruptie.
Ik weet niet hoe je berekening gedaan is, maar bij mij is:

12 jaar x 52 weken = 624 weken

6,1 miljoen / 624 = 9775,64 per week - afgezien nog van alle bijkomende kosten voor zenders etc etc

Daarnaast is "op elke autoradio" natuurlijk onzin. Op die van mij heeft-ie nog nooit gestaan, en ik zit toch vaak in de auto. Daarnaast staat bij mij het stationsnaam niet in m'n scherm als ik rijd. Maar goed. Ik zal als niet luisteraar wel een uitzondering zijn in de ogen van mijnheer Beelen.
StefanT

Bericht door StefanT »

Als de doelgroep Gen Z is, hoeveel daarvan rijden auto? Plus de meeste chauffeurs zappen gewoon tussen een handvol voorkeuzezenders
Satfreak13

Bericht door Satfreak13 »

Deradiokenner schreef: 22 apr 2025 21:03 Alle respect voor Giel, maar hier laat hij zich goed kennen. Er is een gebrek aan visie en dit gaat echt na 1,5 jaar echt niks worden. Hoe kun je nu zeggen dat we nog steeds niet goed zijn begonnen? Wat een onzin. Giel is alleen maar om zich heen aan het schoppen maar geeft totaal antwoord op vragen die we hebben. Ik zie hem alleen maar reageren op commentaar of iets wat hem niet zint. We doen niet mee aan de cijfers, daar zal wel een reden achter zitten. Moeten ze hiervoor betalen? Want in alles straalt dit station uit dat het geen geld mag en moet kosten.
Ik heb hem Giel nooit eerder horen klagen over betrouwbaarheid van luistercijfers als ze uitwezen dat zijn uren op NPORadio2 goed werden beluisterd.

Hij houdt een kletsverhaal met het doel iets recht te praten wat krom is, door het andere met ter plekke bedachte flutargumenten uit alle macht voor "krom" uit te maken.
Met o.a. een vergezocht nepargument als "Als de telefoon een keer leeg is, meet hij niet meer"! :lol:

Er is maar 1 reden om niet mee te doen aan luistercijfers: niet-verifieerbare nepverhalen en aannames over jezelf en anderen kunnen verspreiden en in stand houden.
Het is de "alternative facts" praat uit de VS die we hier overgewaaid krijgen bij marktkoopman Beelen. Hij hoeft hiervoor alleen maar stellig beweren dat de andere kant niet deugt. Ik heb hier al vaker aangegeven dat Beelen je ZWART voor WIT kan verkopen met zijn rappe tong.
Terug op NPORadio 2 voelde toch als "thuiskomen"?
Hoeveel gezichten moet je hebben voor een goed belegde boterham?
Deradiokenner

Bericht door Deradiokenner »

Je ziet hem echt denken aan het einde van het filmpje naar wat heb ik in godsnaam geluisterd? Het lult maar wat, maar er komt geen goed argument uit. Waarom maak je dan wel een ochtendshow op Radio 2 terwijl je zelf een station hebt? Maar goed, ik blijf erbij dat er totaal geen luisteraars zijn. En rustig aan doen? Wat een onzin, je moet er direct staan. De aankondiging dat ze de ether frequentie hadden gewonnen en wat er zou komen daar zag ik nog wel wat in. Maar dat veranderde snel in iets onduidelijks.
Streampie

Bericht door Streampie »

Calypso schreef: 23 apr 2025 07:28
Streampie schreef: 22 apr 2025 21:08
Ik weet niet hoe je berekening gedaan is, maar bij mij is:

12 jaar x 52 weken = 624 weken

6,1 miljoen / 624 = 9775,64 per week - afgezien nog van alle bijkomende kosten voor zenders etc etc

Daarnaast is "op elke autoradio" natuurlijk onzin. Op die van mij heeft-ie nog nooit gestaan, en ik zit toch vaak in de auto. Daarnaast staat bij mij het stationsnaam niet in m'n scherm als ik rijd. Maar goed. Ik zal als niet luisteraar wel een uitzondering zijn in de ogen van mijnheer Beelen.
Lol, je hebt helemaal gelijk! -bier Ik was voor t gemak uit gegaan van 10 jaar, 50 weken en 6 miljoen en ergens ging ik de Giel-methode van rekenen hanteren denk ik...De RDS-reclame is dus nog duurder dan ik dacht!
banne

Bericht door banne »

Het grappige aan de naam Yoursafe is dat het me helemaal niets zegt. Ik dacht met Radio4all als voorloper en dat lhbtiq geneuzel dat het stond voor dat je altijd veilig bent bij deze radiozender, ongeacht je geaardheid of voorkeuren. Niets blijkt minder waar :lol: .

Dat hele bank financiele shitzooi wat erachter zit kent werkelijk niemand. Leuk als verlengstuk van je bedrijfsnaam/instituut maar als niemand je bedrijf kent of gebruikt heeft het minder dan 0 toegevoegde waarde
Janno

Bericht door Janno »

Ik had in eerste instantie dezelfde uitleg :lol:

Eigenlijk vond ik Radio4all altijd al een betere naam wegens de grote diversiteit aan programma’s en zeker sinds ik weet waar Yoursafe voor staat.
Plaats reactie