Veranderingen Yoursaferadio

Alles wat met landelijke omroepen te maken heeft.

Moderator: admin6

big T

Re: Veranderingen Yoursaferadio

Bericht door big T »

Calypso schreef: 05 sep 2024 07:48 Dit o.a. omdat bijv. Buma/Stemra een stichting altijd aanslaat voor "commercieel tarief",
Als LPAM houder sta ik niet ingeschreven bij de kamer van koophandel en wordt ook voor het commerciële tarief aangeslagen.
Als we het over 'fouten'' en de wetgeving hebben dan is het wel hier voor, stations die helemaal geen omzet hebben.
Ja een negatieve omdat het alleen maar geld kost :))
Calypso

Bericht door Calypso »

big T schreef: 05 sep 2024 09:46
Calypso schreef: 05 sep 2024 07:48 Dit o.a. omdat bijv. Buma/Stemra een stichting altijd aanslaat voor "commercieel tarief",
Als LPAM houder sta ik niet ingeschreven bij de kamer van koophandel en wordt ook voor het commerciële tarief aangeslagen.
Als we het over 'fouten'' en de wetgeving hebben dan is het wel hier voor, stations die helemaal geen omzet hebben.
Ach, we kennen beiden B/S denk ik voldoende om te weten hoe dat ze er altijd op uit zijn om je een oor aan te naaien... Ze pakken het makkelijkste excuus om je hoger aan te slaan, en als je dat excuus weghaalt komt er weer een ander. Als er al antwoord komt vanuit die club, want dat is ook lang niet altijd het geval. Laatst was ik wat mail aan het opschonen, en heb toen nog 4 verschillende openstaande vragen aan ze gevonden, met daarnaast nog de herinneringen of ik nog antwoord kreeg...
GerjanCluistra

Bericht door GerjanCluistra »

Calypso schreef: 05 sep 2024 07:48
GerjanCluistra schreef: 04 sep 2024 01:42 Dat heeft niets met het radiostation te maken, dat is een fout in de wetgeving. Een stichting met uitzendvergunning kan juridisch namelijk nooit een commerciële omroep zijn, aangezien commercieel ondernemerschap voor stichtingen bij wet verboden is.
Kun je hiervoor verwijzen naar jurispundentie danwel andere officiele bekendmakingen? Dit o.a. omdat bijv. Buma/Stemra een stichting altijd aanslaat voor "commercieel tarief", ondanks dat je die stichting enkel in het leven geroepen hebt om zaakjes netjes af te handelen en geen enkele andere inkomensstroom is dan de bijdragen die leden ophoesten. Want (quote Buma/Stemra) "U staat bij de KvK ingeschreven dus is het een commerciele activiteit ook al is het een stichting". Als er ergens jurispundentie is dat een stichting juist niet commercieel is, dan ga ik die strijd met B/S graag nog een keer aan... Maar dat is er voor zover ik heb kunnen achterhalen niet, omdat het een definitiekwestie is. De publieke definitie dat commercieel inhoudt dat je geld verdient klopt namelijk niet met de formele betekenis - die is ruimer.
Nee, die heb ik niet. Maar wat is je situatie dan? Heb je een radiostation? Ben je naar de rechter geweest?
Schopt graag tegen heilige huisjes...
GerjanCluistra

perikelen schreef: 05 sep 2024 07:56
GerjanCluistra schreef: 04 sep 2024 21:20 Wat is volgens jou het commerciële verdienmodel van de postcodeloterij?
Er is geen verdienmodel (de opbrengsten gaan naar de goede doelen), maar de modus operandi is uitermate commercieel. Dat bedoel ik met dat een stichting wel degelijk commercieel kan HANDELEN.
In wat voor opzicht vind jij dan dat de postcodeloterij zich commercieel gedraagd?
GerjanCluistra

Calypso schreef: 05 sep 2024 16:46
big T schreef: 05 sep 2024 09:46
Ach, we kennen beiden B/S denk ik voldoende om te weten hoe dat ze er altijd op uit zijn om je een oor aan te naaien... Ze pakken het makkelijkste excuus om je hoger aan te slaan, en als je dat excuus weghaalt komt er weer een ander. Als er al antwoord komt vanuit die club, want dat is ook lang niet altijd het geval. Laatst was ik wat mail aan het opschonen, en heb toen nog 4 verschillende openstaande vragen aan ze gevonden, met daarnaast nog de herinneringen of ik nog antwoord kreeg...
Ik denk dat het vooral komt doordat niemand bereid is naar de rechter te stappen.
Vliegendereporter

Bericht door Vliegendereporter »

De stream ligt er ook uit zo te zien
Roup01

Bericht door Roup01 »

Vliegendereporter schreef: 05 sep 2024 20:02 De stream ligt er ook uit zo te zien
Ze doen nauwelijks moeite om luisteraars te hebben.

Slechte FM-dekking + geen internet ontvangst.
big T

Bericht door big T »

GerjanCluistra schreef: 05 sep 2024 18:19
Ik denk dat het vooral komt doordat niemand bereid is naar de rechter te stappen.
Er zijn wel rechtszaken geweest waarbij de overheid in de vorm van Buma/Stemra heel vaak in het gelijk werden gesteld
Dus al er iets moet veranderen (aan de wet) dan is de politiek aanzet, en zoals we weten gaan die niets oplossen.
Casper180

Bericht door Casper180 »

Ik heb wat nieuws over Ysr. Ik had toevallig een ex programma maker gesproken en die zei dat Giel erg boos werd van Muziekradio.

Op Ysr moet uitsluitend 60 min worden gepraat. Het liefst met een influencer en het is leuk als het soms over onzin gaat en er chaos komt. Dan wordt het spannend.

Als liefhebber van radio vond ik dit krankzinnig. Een man die kennis heeft van radio die wil dat op zender alles bewust over "onzin" gaat.

Verder opmerkelijk. Het uurloon op Ysr is €300. Wat betekent dat je met een 2 uur durend programma 5 dagen per week maandelijks 13.000 verdiend. Waar ze het geld vandaan halen zonder Ads. Ik weet het niet.

Over die ads trouwens nog. Vanaf Januari moeten die op de radio te horen zijn. Dat is hun streven nu. Kijken of dat ook echt gaat gebeuren. Ik denk dat ze voor Januari nog met deze gang van zaken uit de lucht zijn :)
Vanjeafisharder

Bericht door Vanjeafisharder »

Nieuwe deadline is dus januari? Man man.
rodie

Bericht door rodie »

Het bedrijf Freenom heeft een tijd geleden ingestemd met het stoppen van de registratie van domeinen zoals .tk na een schikking met Meta (Facebook). Meta klaagde Freenom aan voor cybersquatting en het faciliteren van online misbruik. Door deze ontwikkeling stopt Freenom met het aanbieden van .tk-domeinnamen, en wat er verder mee gaat gebeuren is nog onduidelijk. Bestaande eigenaren van .tk-domeinnamen kunnen hun domein voorlopig nog gebruiken, maar er is een grote kans dat deze in de toekomst offline gehaald worden.

Ik vraag me echt af wat voor impact dit heeft op Joost Zuurbier, de CEO van Freenom. Gaat dit bijvoorbeeld ook invloed hebben op zijn andere projecten zoals Yoursafe Radio? De inkomsten uit domeinregistraties vielen weg, dus het zou kunnen dat ook zijn andere initiatieven hierdoor geraakt worden. Heeft iemand hier meer info over?
Durashift

Bericht door Durashift »

^^ Ik kan mij niet echt voorstellen dat een Giel Beelen YSR als talkradio 24/7 wil inzetten.

Kijk, zo';n debunke programma op woensdagmiddag 12.00 uur vind ik wel okay, ik zal het zelf niet volgen maar heb weleens de eerste minuten geluisterd. Het is een soort fact-check maar dan ff anders. Dit kan wel iets toevoegen wat er op landelijke FM niet in dergelijke mate te horen is.
GerjanCluistra schreef: 05 sep 2024 18:18
perikelen schreef: 05 sep 2024 07:56
GerjanCluistra schreef: 04 sep 2024 21:20 Wat is volgens jou het commerciële verdienmodel van de postcodeloterij?
Er is geen verdienmodel (de opbrengsten gaan naar de goede doelen), maar de modus operandi is uitermate commercieel. Dat bedoel ik met dat een stichting wel degelijk commercieel kan HANDELEN.
In wat voor opzicht vind jij dan dat de postcodeloterij zich commercieel gedraagd?
Nou, ik vind de mate van reclamemaken, het verkopen van loten (zoveel mogelijk) én het inspelen op 'dit wil je niet missen' bij potentiële gebruikers toch aardig bedrijfsmatige, commerciële, activiteiten. Al die werving is er niet om onderaan de streep op netto nul euro uit te komen, is mijn indruk.
Ja, leuk dat ze veel goede doelen steunen maar hun eigen (financiële) doelen zijn ook belangrijk. Daar zijn in het verleden wel kranteartikelen over verschenen, de Novamedia groep en hun bestuurders/oprichters.
jessica

Bericht door jessica »

Casper180 schreef: 05 sep 2024 21:54 Verder opmerkelijk. Het uurloon op Ysr is €300. Wat betekent dat je met een 2 uur durend programma 5 dagen per week maandelijks 13.000 verdiend. Waar ze het geld vandaan halen zonder Ads. Ik weet het niet.
Vraag me af of dit waar is. Er was sprake dat de programmamakers zouden meedelen in de sponsoropbrengsten 50 procemt
Maar er zijn geen reclames. Goede kans dat al die programmamakers het gratis doen.

Waarom was Prem zo snel vertrokken anders?

Niemand heeft trouwens iedere dag een 2 uur durend programma en dat ook nog iedere dag. Het zijn allemaal 1 uurs programma's bijna.

Dus ik vraag me echt af of iemand 300 euro per uur krijgt. Ik wil wel een dagje per week 2 x 2 uur een programma maken.

Dat is dan 1200 euro voor een dagje werken Kleine 5000 in de maand. Ik hou me aanbevolen :lol:
GerjanCluistra

big T schreef: 05 sep 2024 20:54
GerjanCluistra schreef: 05 sep 2024 18:19
Er zijn wel rechtszaken geweest waarbij de overheid in de vorm van Buma/Stemra heel vaak in het gelijk werden gesteld
Dus al er iets moet veranderen (aan de wet) dan is de politiek aanzet, en zoals we weten gaan die niets oplossen.
Dan zit er niets anders op dan rechtenvrije muziek te draaien. Of radio zonder muziek.
GerjanCluistra

Durashift schreef: 05 sep 2024 23:05.
GerjanCluistra schreef: 05 sep 2024 18:18
perikelen schreef: 05 sep 2024 07:56 Er is geen verdienmodel (de opbrengsten gaan naar de goede doelen), maar de modus operandi is uitermate commercieel. Dat bedoel ik met dat een stichting wel degelijk commercieel kan HANDELEN.
Nou, ik vind de mate van reclamemaken, het verkopen van loten (zoveel mogelijk) én het inspelen op 'dit wil je niet missen' bij potentiële gebruikers toch aardig bedrijfsmatige, commerciële, activiteiten. Al die werving is er niet om onderaan de streep op netto nul euro uit te komen, is mijn indruk.
Ja, leuk dat ze veel goede doelen steunen maar hun eigen (financiële) doelen zijn ook belangrijk. Daar zijn in het verleden wel kranteartikelen over verschenen, de Novamedia groep en hun bestuurders/oprichters.
De uiting is commercieel maar, er mag geen winstuitkering gedaan worden, er is geen eigenaar en het kan ook niet verkocht worden. Neemt niet weg dat bestuurders hun zakken kunnen vullen.

Los daarvan zal er onderaan de streep best wat over blijven maar, ook dat moet binnen de stichting blijven.
Plaats reactie