Veranderingen Yoursaferadio
Moderator: admin6
Re: Veranderingen Yoursaferadio
Daar werkt sowieso helemaal niemand, enkel vrijwilligers. Programmamakers krijgen betaald uit reclame inkomsten en die zijn er niet.
-
Die 5 jaar vind ik nog niet eens zo’n heel vreemde gedachte.Satfreak13 schreef: ↑11 aug 2024 08:16Het feit dat ze zichzelf 5 jaar de tijd zouden willen geven, doet mij vermoeden dat we enorm bij de neus worden genomen door deze zogenaamde zender.
Het probleem was toch slechts een gestolen laptop een half jaar geleden?
Het is tot nu toe een "De nieuwe kleren van de keizer"- verhaal.
Waar ik me ook over verbaas (en eigenlijk ook weer niet) , is dat Giel inmiddels weer verschijnt op een andere zender. "Een warm bad".
En vervolgens afgeeft op "het radiolandschap" waar hij zelf -met groot genoegen - inmiddels weer een dikke boterham aan verdient.
Radio 538 had het de eerste 5 jaar ook moeilijk (heeft naar verluid meermaals tegen een faillissement aangezeten), bij Qmusic heeft het ook jaren geduurd voordat er winst gemaakt werd. Dus de gedachte dat er 5 jaar nodig zijn kan heel realistisch zijn. Beiden zijn nadien de bestbeluisterde zender van Nederland geworden, dus er is nog hoop voor Yoursafe Radio.
Schopt graag tegen heilige huisjes...
-
Op basis waarvan baseer je dat er geen luistercijfers zijn? Er zijn meer mogelijkheden om die te onderzoeken dat het NLO alleen. FunX doet daar ook niet aan mee en die luistercijfers zijn er wel. Daar komt bij dat het een strategische keuze kan zijn om de luistercijfers intern te houden.Satfreak13 schreef: ↑11 aug 2024 15:45Huh?
Ze doen niet eens mee aan de wekelijkse cijfers!
"Allemaal gissen hier wat iedereen doet"?
En wat doe jij hier nu dan met je "Je weet niet achter de schermen waar ze meebezig zijn.."?
Ze zijn nergens mee bezig!
Het station is er nog steeds niet.
En er zijn geen luistercijfers!
Dat zijn de feiten!
En verder stel je een retorische vraag waar je zelf een antwoord op geeft. Dus wat moet ik er dan nog mee?
Er is ook gewoon een radiostation. Er is techniek, er zijn programma’s en jij kunt het inschakelen om te luisteren. Dus de gedachte dat men nergens mee bezig is, die is onjuist.
-
Ik wel, na alles wat er aan vooraf gegaan en gezegd en aangekondigd is.GerjanCluistra schreef: ↑12 aug 2024 11:46 Die 5 jaar vind ik nog niet eens zo’n heel vreemde gedachte.
Nou vertel jij dan eens hoe het echt zit wijsneus.MarvinBanda schreef: ↑12 aug 2024 10:49 Blijft allemaal speculatie van allemaal mensen die daar niet eens werken ..
Stel je voor dat jouw beste man ( Max Verstappen ) in eens voor Volkswagen gaat rijden wordt je dan blij, NEE !
Giel - Publieke omroep.
Het geheimzinnig gedoe bij Yoursaferadio doet gewoon geen goed en de muziekformat is gewoon niet te doorgronden voor de gemiddelde Nederlander.
Er luister geen hond behalve de zure pruimen* van dit forum.
*(ik bedoel natuurlijk de radiofreaks).
Kom op je kan toch niet zeggen dat je tros bent om bij Yoursaferadio te werken.
Laatst gewijzigd door Echtwel op 12 aug 2024 12:02, 1 keer totaal gewijzigd.
The best way to predict the future is to to create it (Abraham Lincoln)
-
Laat ik het helderder formuleren.GerjanCluistra schreef: ↑12 aug 2024 11:51 Op basis waarvan baseer je dat er geen luistercijfers zijn?
Er zijn haast geen luisteraars.
-
Als dat klopt lijkt het mij een goede reden om de luistercijfers intern te houden.Satfreak13 schreef: ↑12 aug 2024 11:58Laat ik het helderder formuleren.GerjanCluistra schreef: ↑12 aug 2024 11:51 Op basis waarvan baseer je dat er geen luistercijfers zijn?
-
Die grootspraak hoort ook wel een beetje bij het radiowereldje.Satfreak13 schreef: ↑12 aug 2024 11:56Ik wel, na alles wat er aan vooraf gegaan en gezegd en aangekondigd is.GerjanCluistra schreef: ↑12 aug 2024 11:46 Die 5 jaar vind ik nog niet eens zo’n heel vreemde gedachte.
Dat, en je moet als radiozender betalen om deel te nemen aan het luisteronderzoek. Er zijn gewoon geen door NMO gemeten cijfers.GerjanCluistra schreef: ↑12 aug 2024 12:00Als dat klopt lijkt het mij een goede reden om de luistercijfers intern te houden.Satfreak13 schreef: ↑12 aug 2024 11:58Laat ik het helderder formuleren.GerjanCluistra schreef: ↑12 aug 2024 11:51 Op basis waarvan baseer je dat er geen luistercijfers zijn?
-
Luistercijfers intern houden en dan daar wel mee schermen in discussies is natuurlijk niet erg slim.
Of publiceer je cijfers en als die goed zijn, gebruik ze in je discussies of hou ze voor jezelf en ga er dan niet over opscheppen dat het zo goed gaat.
Of publiceer je cijfers en als die goed zijn, gebruik ze in je discussies of hou ze voor jezelf en ga er dan niet over opscheppen dat het zo goed gaat.
Update ons dan eens even, GielMarvinBanda schreef: ↑12 aug 2024 10:49 Blijft allemaal speculatie van allemaal mensen die daar niet eens werken ..
Oké, er is dus een muziekformat, er zijn programma's, er zijn jingles, er zijn presentatoren. Mooi. Er staat dus iets. Nu vraag ik me af: waar blijft de marketing? Ik heb nog geen reclame online voor YoursafeRadio gezien. Ook niet in bushokjes of billboards. De stomme vraag is dus: hoe moeten mensen weten dat YoursafeRadio bestaat en op welke frequentie ze die zender kunnen vinden? Lijkt me ergens wel belangrijk, als je toch iéts om luistercijfers geeft.
Ze hebben de website niet eens op orde.Feivel schreef: ↑12 aug 2024 18:24 Oké, er is dus een muziekformat, er zijn programma's, er zijn jingles, er zijn presentatoren. Mooi. Er staat dus iets. Nu vraag ik me af: waar blijft de marketing? Ik heb nog geen reclame online voor YoursafeRadio gezien. Ook niet in bushokjes of billboards. De stomme vraag is dus: hoe moeten mensen weten dat YoursafeRadio bestaat en op welke frequentie ze die zender kunnen vinden? Lijkt me ergens wel belangrijk, als je toch iéts om luistercijfers geeft.
Heb ik ook niet en toch heb ik een radio station
-
Wat houdt het in om je website op orde te hebben? Een pakket aanschaffen, enkele foto's van dj's erin en een live-stream? En wie bepaalt of een website op orde genoeg is om een echt radiostation te kunnen zijn?Roup01 schreef: ↑12 aug 2024 18:51Ze hebben de website niet eens op orde.Feivel schreef: ↑12 aug 2024 18:24 Oké, er is dus een muziekformat, er zijn programma's, er zijn jingles, er zijn presentatoren. Mooi. Er staat dus iets. Nu vraag ik me af: waar blijft de marketing? Ik heb nog geen reclame online voor YoursafeRadio gezien. Ook niet in bushokjes of billboards. De stomme vraag is dus: hoe moeten mensen weten dat YoursafeRadio bestaat en op welke frequentie ze die zender kunnen vinden? Lijkt me ergens wel belangrijk, als je toch iéts om luistercijfers geeft.
NPO heeft 'Een pakket aanschaffen, enkele foto's van dj's erin en een live-stream?' namelijk wel, maar is daarnaast volkomen onkundig om de website voor de radioluisteraar accuraat bij te houden. Gevolg is dat ik niet kan vertrouwen op hun aangeboden content (namelijk welke dj er op dat moment zit/heeft gezeten). Ik moet daarvoor actief luisteren wie er zat of de webcam of stream aanzetten om te zien wie er op dit moment zit.
Bij Giel cs kan ik aan de stream ook zien wie er zit (als de camera aanstaat natuurlijk) en kan ik luisteren naar de stream. Ik zie het verschil daarom niet tussen de NPO-website en die van Giel cs.