Veranderingen Yoursaferadio

Alles wat met landelijke omroepen te maken heeft.

Moderator: admin6

Plaats reactie
Vanjeafisharder

Re: Veranderingen Yoursaferadio

Bericht door Vanjeafisharder »

Maar wat anders: wat klinkt het geluid beroerd op FM van YourSafe net of er helemaal geen processing tussen zit.
Roup01

Bericht door Roup01 »

Vanjeafisharder schreef: 23 jul 2024 15:50 Maar wat anders: wat klinkt het geluid beroerd op FM van YourSafe net of er helemaal geen processing tussen zit.
Het klinkt juist goed met het dikke signaal. Naar mijn mening is het geluid juist mooi.
Vanjeafisharder

Teveel dynamiek, zeker als ze muziek draaien. Met gesproken woord kan dat nog maar met muziek mag het wel wat 'dikker'.
Roup01

Bericht door Roup01 »

Vanjeafisharder schreef: 23 jul 2024 16:02 Teveel dynamiek, zeker als ze muziek draaien. Met gesproken woord kan dat nog maar met muziek mag het wel wat 'dikker'.
Sommige willen juist dynamiek, en klagen dat alles platgeslagen en luid klinkt.

Door processing klinkt radio juist radio. Of willen we dat muziek op de radio net zo goed klinkt als op Spotify en online.
Vanjeafisharder

Gulden middenweg is ook mogelijk, maar het geluid van YS is net even het ene uiterste.
Roup01

Bericht door Roup01 »

Vanjeafisharder schreef: 23 jul 2024 16:41 Gulden middenweg is ook mogelijk, maar het geluid van YS is net even het ene uiterste.
Oke ik snap het.
Feivel

Bericht door Feivel »

Als ik nu in de schoenen van Zuurbier stond, gooide ik als de wiedeweerga het roer om. Weg met idealen-radio, weg met de podcast-achtige radio, en gewoon een vette muziekzender neerzetten. Nieuwe mensen aantrekken om die handel op poten te zetten, en euro's pakken. Dan zie je tenminste wat terug van die 6 miljoen euro. Ik heb persoonlijk echt helemaal niets met hyperniches als KINK. Dat is radio wat leuk is voor een select groepje mensen, maar waar je in de breedte geen zenderpakket mee terugverdient.
jessica

Bericht door jessica »

Als je het huidige yoursaferadio zo herstructureren zonder teveel te veranderen dan zou ik in ieder geval duidelijkheid bieden over de uitzendblokken.
Dus bijvoorbeeld iedere morgen tussen 7 en 10 muziek. Tussen 12 en 2 ook muziek en tussen 4 en 7 ook muziek en dan op die andere blokken praatradio / podcasts. Het liefst een beetje dezelfde soort op hetzelfde uur steeds. Zou al wat duidelijker zijn dan de huidige lappendeken.

En al eerder gezegd een website waarop je de programmering zou kunnen terugvinden zou geen luxe zijn. Zelfs essentieel voor een station als dit.
Maar ja Giel maakt zich er niet druk om hij zit lekker 5 weken plaatjes te draaien bij de buren.
Phoenix

Bericht door Phoenix »

Feivel schreef: 23 jul 2024 17:01 Als ik nu in de schoenen van Zuurbier stond, gooide ik als de wiedeweerga het roer om. Weg met idealen-radio, weg met de podcast-achtige radio, en gewoon een vette muziekzender neerzetten. Nieuwe mensen aantrekken om die handel op poten te zetten, en euro's pakken. Dan zie je tenminste wat terug van die 6 miljoen euro. Ik heb persoonlijk echt helemaal niets met hyperniches als KINK. Dat is radio wat leuk is voor een select groepje mensen, maar waar je in de breedte geen zenderpakket mee terugverdient.
Muziekradio is wellicht duurder dan de huidige vorm. Iedereen zit er volgens mij voor een appel en een ei. De afdracht van royalties voor het uitzenden van muziek is volgens mij niet mis.

En wil je met muziekradio een interessant publiek bereiken dan zal reclame/marketing essentieel zijn. Ook hier hangt een prijskaartje aan.
God is a DJ
Satfreak13

Bericht door Satfreak13 »

Echtwel schreef: 23 jul 2024 15:42 Nou dan gooi ik een tweede optie op 4ever49 werkt keihard aan de weg,
"timmert"keihard aan de weg".... :roll: :wink:

Even een historisch overzicht van deze zender tot nu toe:
FNR-->
Radio4All-->
Yoursaferadio...
retep

Bericht door retep »

Feivel schreef: 23 jul 2024 17:01 Als ik nu in de schoenen van Zuurbier stond, gooide ik als de wiedeweerga het roer om. Weg met idealen-radio, weg met de podcast-achtige radio, en gewoon een vette muziekzender neerzetten. Nieuwe mensen aantrekken om die handel op poten te zetten, en euro's pakken. Dan zie je tenminste wat terug van die 6 miljoen euro. Ik heb persoonlijk echt helemaal niets met hyperniches als KINK. Dat is radio wat leuk is voor een select groepje mensen, maar waar je in de breedte geen zenderpakket mee terugverdient.
of hij verkoopt het gewoon aan de hoogste bieder, en als dat KINK is is dat KINK ( of niet )
GerjanCluistra

Bericht door GerjanCluistra »

Ik denk dat er heel veel radiohanden jeuken om iets moois van Yoursafe Radio te maken. De mijne in elk geval wel.
Schopt graag tegen heilige huisjes...
Echtwel

Bericht door Echtwel »

GerjanCluistra schreef: 24 jul 2024 13:28 Ik denk dat er heel veel radiohanden jeuken om iets moois van Yoursafe Radio te maken. De mijne in elk geval wel.
Als je nog 6 000 000 heb liggen zou ik zeggen "doen". :))

Al krijg ik er 6 000 000 bij zou ik er nog met een grote boog omheen lopen. Zeker met die Giel Beelen aan boord. -smok
The best way to predict the future is to to create it (Abraham Lincoln)
De Nachtwacht

Bericht door De Nachtwacht »

Satfreak13 schreef: 23 jul 2024 21:06
Echtwel schreef: 23 jul 2024 15:42 Nou dan gooi ik een tweede optie op 4ever49 werkt keihard aan de weg,
"timmert"keihard aan de weg".... :roll: :wink:

Even een historisch overzicht van deze zender tot nu toe:
FNR-->
Radio4All-->
Yoursaferadio...
Maar 4ever49, waar echtwel op doelt en dat volgens hem keihard aan de weg timmert, is een ander station.
https://4ever49.nl/nl/
GerjanCluistra

Bericht door GerjanCluistra »

Echtwel schreef: 24 jul 2024 16:40
GerjanCluistra schreef: 24 jul 2024 13:28 Ik denk dat er heel veel radiohanden jeuken om iets moois van Yoursafe Radio te maken. De mijne in elk geval wel.
Als je nog 6 000 000 heb liggen zou ik zeggen "doen". :))

Al krijg ik er 6 000 000 bij zou ik er nog met een grote boog omheen lopen. Zeker met die Giel Beelen aan boord. -smok
Waarom zou je in godsnaam Giel Beelen ontslaan. Beter geef je hem een programma.
Schopt graag tegen heilige huisjes...
Plaats reactie