Veranderingen Yoursaferadio

Alles wat met landelijke omroepen te maken heeft.

Moderator: admin6

Plaats reactie
Janno

Re: Veranderingen Yoursaferadio

Bericht door Janno »

Deradiokenner schreef: 13 jul 2024 20:34
Janno schreef: 13 jul 2024 20:05
Deradiokenner schreef: 12 jul 2024 20:08

Heb je speciaal een accountje aangemaakt om hier Yousaferadio aan te prijzen? Dit station doet niet mee aan het luisteronderzoek dus we weten niet hoeveel er naar luisteren. 100 luisteraars is veel als die naar een lijntje bellen maar is natuurlijk helemaal niks. Maar dat geldt ook voor 30 mensen. Het is dus geen referentie kader.
Zoals je kunt zien als je oplet heeft Radiooo al een account sinds 24 december 2016. Toen bestond Yoursaferadio nog niet :-)

Waarom zou het niet kunnen dat de lijnen roodgloeiend stonden. Het is niet per se zo dat wat hier geplaatst wordt over het kleine aantal luisteraars klopt hè. Soms is de waarheid anders dan de eigen perceptie.
Beter lezen Janno. Ik zeg nergens dat de lijnen niet roodgloeiend stonden ze doen nergens aan mee dus we weten niet hoeveel luisteraars het station heeft.
Excuus. Alleen het eerste deel was voor jou bedoeld. Het tweede deel was een reactie op eerdere posts over het vermeende kleine aantal luisteraars en bellers. Dat had ik duidelijker kunnen neerzetten.
Vliegendereporter

Bericht door Vliegendereporter »

Ik las dit op radiowereld.nl

Beelen gaf eerder al aan ook zelf een programma op Yoursafe te willen maken, maar tot op heden is dat niet gebeurd. Des te opmerkelijker is dat hij nu een vakantiebaantje bij NPO Radio 2 heeft, terwijl zijn eigen station nog steeds niet volledig is ingevuld.

Geruchten gaan dan ook dat Beelen niet tevreden is met de gang van zaken achter de schermen bij Yoursafe Radio en daarom nu aan het flirten is met zijn oude werkgever. Ook Stefan Wayper, die Yoursafe Radio leidde, is inmiddels vertrokken bij de zender. Hij werkt nu voor Kink. [RadioWereld.NL]

https://radiowereld.nl/medianieuws/2024 ... BdxP3554Ug
DavyGer

Bericht door DavyGer »

Jammer dat je hier geen gifjes kan plaatsen, een surprised Pikachu was wel op zijn plaats geweest.
Vanjeafisharder

Bericht door Vanjeafisharder »

Binnen dit jaar is de boel verkocht aan een andere radiogroep, for sure. Vanaf september zou het dan eindelijk allemaal officieel moeten zijn met een officiële programmering etc. maar zie en hoor nog geen enkele tekenen dat dit gaat gebeuren.
Vliegendereporter

Bericht door Vliegendereporter »

Vanjeafisharder schreef: 22 jul 2024 17:39 Binnen dit jaar is de boel verkocht aan een andere radiogroep, for sure. Vanaf september zou het dan eindelijk allemaal officieel moeten zijn met een officiële programmering etc. maar zie en hoor nog geen enkele tekenen dat dit gaat gebeuren.
En per 1 mei zouden er advertenties op zender komen ook nog niet geval
banne

Bericht door banne »

Vliegendereporter schreef: 22 jul 2024 17:01 ...
Geruchten gaan dan ook dat Beelen niet tevreden is met de gang van zaken achter de schermen bij Yoursafe Radio en daarom nu aan het flirten is met zijn oude werkgever. Ook Stefan Wayper, die Yoursafe Radio leidde, is inmiddels vertrokken bij de zender. Hij werkt nu voor Kink. [RadioWereld.NL]
Zou Giel dan ontevreden zijn over zichzelf? :))
Deradiokenner

Bericht door Deradiokenner »

Dit heeft niet lang geduurd. Ik vind het ook gek als je een eigen station hebt (nou ja in ieder geval, leidinggevende) dat je dan gaat bij beunen bij BNNVara. Is natuurlijk verdacht, volgend jaar 20-22? Welk station zit er binnenkort op de kavel? Slam?
Satfreak13

Bericht door Satfreak13 »

https://www.radiofreak.nl/giel-beelen-t ... r-zo-fijn/

Dat zei hij toch ook over YourSaferadio?
Ik vond hem al zo stil worden over die "vette, revolutionaire nieuwe radio waar adverteerders voor in de rij stonden"..
(Moet toch meteen weer denken aan die marktkoopman met dat wonderpoetsmiddel voor krassen in de autolak,,, :)) )
Calypso

Bericht door Calypso »

Satfreak13 schreef: 22 jul 2024 22:40 https://www.radiofreak.nl/giel-beelen-t ... r-zo-fijn/

Dat zei hij toch ook over YourSaferadio?
Ik vond hem al zo stil worden over die "vette, revolutionaire nieuwe radio waar adverteerders voor in de rij stonden"..
(Moet toch meteen weer denken aan die marktkoopman met dat wonderpoetsmiddel voor krassen in de autolak,,, :)) )
Of aan die DJ die dat kruidenmiddeltje liep te promoten. O wacht...
Echtwel

Bericht door Echtwel »

Deradiokenner schreef: 22 jul 2024 21:38 Dit heeft niet lang geduurd. Ik vind het ook gek als je een eigen station hebt (nou ja in ieder geval, leidinggevende) dat je dan gaat bij beunen bij BNNVara. Is natuurlijk verdacht, volgend jaar 20-22? Welk station zit er binnenkort op de kavel? Slam?
Nee KINK is in mijn ogen de belangrijkste speller die er recht op heeft. Want afbreken van een o zo populaire frequentie is makkelijk, maar op opbouwen is een geheel ander spel ... KINK lets go !! :))

Bijvangst: Decibel kan lekker terug hun lokale FM frequenties ...
The best way to predict the future is to to create it (Abraham Lincoln)
Vanjeafisharder

Bericht door Vanjeafisharder »

KINK ja. Slam is nu gewoon goed bezig door zeer regionaal nog op FM te zitten om zo de luisteraars voor te bereiden op volledig digitaal wat ook al eerder de bedoeling was voordat die extra FM ruimte beschikbaar was voor ze.
Roup01

Bericht door Roup01 »

Kink is niet rendabel. Ze halen al lage luistercijfers op de regionale FM-frequenties. Op de landelijke gaan ze het niet redden. Kink kan beter een breed pop/rock formaat hanteren met goede verassende platen.

Wil kink in de landelijke ether zijn, laat dan zien dat je een pop/rock station bent met goede muziek.
DavyGer

Bericht door DavyGer »

Ik zou een nieuwe speler wel toejuichen, ook al is dat met een format wat redelijk lijkt op het bestaande. Krijgen we toch weer meer concurrentie en kan er over de gehele linie weer wat verschuiven.

In zijn algemeenheid zie ik nog wel ruimte voor een station dat zich richt op mensen van 40 tot 70 jaar. Dat betekent ouder dan radio 2, maar jonger dan radio 5 met een veel frisser format en presentatie. Een focus van muziek die primair op 60 / 70 / 80 ligt en muziek uit de decennia erna die aansluiten op de muziek van deze tijd. De focus op 20-49 vind ik behoorlijk achterhaald met een bevolking die alsmaar ouder wordt.
De Nachtwacht

Bericht door De Nachtwacht »

Mooi dat we 't kavel hier al weer verkocht hebben :).

Maar dan doe ik ook een duit in het zakje; radio NL. Regionale veiling op komst, die onder de huidige voorwaarden helemaal niet zo aantrekkelijk is voor Sneek. Verder een toevoeging voor het landschap (want iets wat er nog niet is), en een format dat, commercieel gezien, denk ik best in de markt te zetten is, zeker omdat Nederlandstalige volksmuziek best wel in opkomst is.

Vraag is wel of ze daar zomaar willen stoppen met al hun regionale stations. Heb geen idee wat die binnenbrengen. En regionaal en landelijk naast elkaar mag het natuurlijk niet.
Echtwel

Bericht door Echtwel »

De Nachtwacht schreef: 23 jul 2024 15:24 Mooi dat we 't kavel hier al weer verkocht hebben :).

Maar dan doe ik ook een duit in het zakje; radio NL. Regionale veiling op komst, die onder de huidige voorwaarden helemaal niet zo aantrekkelijk is voor Sneek. Verder een toevoeging voor het landschap (want iets wat er nog niet is), en een format dat, commercieel gezien, denk ik best in de markt te zetten is, zeker omdat Nederlandstalige volksmuziek best wel in opkomst is.

Vraag is wel of ze daar zomaar willen stoppen met al hun regionale stations. Heb geen idee wat die binnenbrengen. En regionaal en landelijk naast elkaar mag het natuurlijk niet.
Nou dan gooi ik een tweede optie op 4ever49 werkt keihard aan de weg, zit behoorlijk goed in de markt mbt reclame en zit bijna al landelijk op DAB+ Radio (maar door de veranderingen op DAB+ en nieuwe regelgeving zal 4ever49 misschien op DAB+ radio moeten stoppen. Dus heeft 4ever49 als station best een goede kans. En heeft de sfeer van Noordzee FM (toentertijd van Talpa) al bij al een zeer aardig station.

Maar eerlijk is eerlijk ik vind dat KINK het gewoon verdient een kans wat kunnen ze nog kapot maken ? Niks meer want. Dat heeft Yoursaferadio al geheel zelf gedaan. :))
The best way to predict the future is to to create it (Abraham Lincoln)
Plaats reactie