Veranderingen Yoursaferadio

Alles wat met landelijke omroepen te maken heeft.

Moderator: admin6

Orange

Re: Veranderingen Radio4All

Bericht door Orange »

Vanjeafisharder schreef: 15 apr 2024 14:14 Het is gewoon een ultra links station, denk dat dit er mee bedoeld wordt. Dan is de komst van een Jensen natuurlijk uitgesloten en zou haaks liggen op dat beleid.
Wat is er (ultra) links aan vrouwen, lhbtiq, diversiteit en diverse genreprogramma's?
Vanjeafisharder

Bericht door Vanjeafisharder »

Dat wordt erg in verband gebracht bij nogal linksig denkende altijd.
rutgrrr

Bericht door rutgrrr »

Vanjeafisharder schreef: 15 apr 2024 14:32 Dat wordt erg in verband gebracht bij nogal linksig denkende altijd.
Door bepaalde mensen ja.
Krities AVRO-lid. En wel hierom: https://www.youtube.com/watch?v=97wWDMxVQSg
Orange

Bericht door Orange »

Vanjeafisharder schreef: 15 apr 2024 14:32 Dat wordt erg in verband gebracht bij nogal linksig denkende altijd.
Maar los van dat bepaalde lieden dat blijkbaar doen: wat is er links aan? Ik ken namelijk ook rechtse mensen die van LHBTIQ zijn, of vrouw zijn of van bepaalde genres muziek houden.
banne

Bericht door banne »

Orange schreef: 15 apr 2024 15:48
Ik ken namelijk ook rechtse mensen die van LHBTIQ zijn
Dat zijn waarschijnlijk mensen die het prima vinden dat dat soort mensen er zijn. Linkse mensen vinden dat rechtse mensen het niet prima moeten vinden dat die mensen er zijn maar het extreem normaal moeten vinden en dat soort mensen bevoordelen t.o.v niet LHBTIQI++++ mensen en als ze dat niet doen ze beschuldigen van uitsluiten en discriminatie. Maar goed, dat was de discussie niet hier
DeLuisteraar

Bericht door DeLuisteraar »

In dat geval zou ik Radio4all eerder inclusief noemen dan links. Ik vind de toon op de zender niet erg opdringerig of betweterig maar eerder openminded. Ik blijf de zender voorlopig volgen, ondanks de koppeling aan een commerciële financiële instelling waar ik wat minder enthousiast over ben. Maar wie weet gaat het prima samen. Wie dit uur toevallig inschakelt hoort overigens weer heel fijne non stop happybeats waarvan er veel niet eens via shazam te vinden zijn. Ik denk dat die ook wel behouden blijven na de naamswisseling?
Orange

Bericht door Orange »

banne schreef: 15 apr 2024 15:56
Orange schreef: 15 apr 2024 15:48
Ik ken namelijk ook rechtse mensen die van LHBTIQ zijn
Dat zijn waarschijnlijk mensen die het prima vinden dat dat soort mensen er zijn. Linkse mensen vinden dat rechtse mensen het niet prima moeten vinden dat die mensen er zijn maar het extreem normaal moeten vinden en dat soort mensen bevoordelen t.o.v niet LHBTIQI++++ mensen en als ze dat niet doen ze beschuldigen van uitsluiten en discriminatie. Maar goed, dat was de discussie niet hier
Vind je het erg als ik het niet helemaal kan volgen?
Ik begrijp ook niet helemaal wat iemand er van moet vinden. Als iemand homo is, is 'ie homo. Daar valt niets van te vinden. En is dus ook niet links of rechts.
Satfreak13

Bericht door Satfreak13 »

Dit soort wartaal en zwartwit feitenvrij denken is wereldwijd genormaliseerd geraakt sinds 4 jaren Trump.
Ik hou mijn hart vast als hij terugkeert met zijn parallelle "waarheden" waar zijn volgelingen als blinde gelovigen achteraan lopen.

Vorige week hoorde ik een PVV-er in volle overtuiging zeggen dat de hele PO "ultra-links" is. Ook WNL!
Het lijkt wekelijks extremer te worden.
Laatst gewijzigd door Satfreak13 op 15 apr 2024 19:53, 1 keer totaal gewijzigd.
Vliegendereporter

Bericht door Vliegendereporter »

DeLuisteraar schreef: 15 apr 2024 16:08 In dat geval zou ik Radio4all eerder inclusief noemen dan links. Ik vind de toon op de zender niet erg opdringerig of betweterig maar eerder openminded. Ik blijf de zender voorlopig volgen, ondanks de koppeling aan een commerciële financiële instelling waar ik wat minder enthousiast over ben. Maar wie weet gaat het prima samen. Wie dit uur toevallig inschakelt hoort overigens weer heel fijne non stop happybeats waarvan er veel niet eens via shazam te vinden zijn. Ik denk dat die ook wel behouden blijven na de naamswisseling?
Ik hoop het wel dat die happy beats blijven dat is nog een reden dat ik nog wel is inschakkel op deze zender en die muziek luistert wel lekker weg tijdens het autorijden
rutgrrr

Bericht door rutgrrr »

Orange schreef: 15 apr 2024 19:10
Orange schreef: 15 apr 2024 15:48 Ik ken namelijk ook rechtse mensen die van LHBTIQ zijn
Ik begrijp ook niet helemaal wat iemand er van moet vinden. Als iemand homo is, is 'ie homo. Daar valt niets van te vinden. En is dus ook niet links of rechts.
Het feit dat er tegenwoordig meer aandacht is voor de emancipatie van bijvoorbeeld LHBTIQ is sommige mensen een doorn in het oog. Emancipatie is wenselijk vanuit niet alleen gelijkheid maar ook gelijkwaardigheid. Ook daar hebben sommige trage breinen wat moeite mee.

je hoeft er ook helemaal niks van te vinden, natuurlijk. Als maatschappij kunnen we de voorwaarden scheppen voor een gelijkwaardig bestaan van iedereen. Verder kun je uiteraard je gang gaan zolang je er anderen niet mee lastigvalt/in elkaar slaat/terroriseert/discrimineert. That's it.
Krities AVRO-lid. En wel hierom: https://www.youtube.com/watch?v=97wWDMxVQSg
banne

Bericht door banne »

Orange schreef: 15 apr 2024 15:48 Ik ken namelijk ook rechtse mensen die van LHBTIQ zijn
Nee dat zegt al genoeg idd. Ik vind Trump verschrikkelijk overigens. Maar dat door de strot heen duwen van bepaalde idealen zonodig nog erger
Orange

Bericht door Orange »

banne schreef: 15 apr 2024 19:53
banne schreef: 15 apr 2024 15:56 Dat zijn waarschijnlijk mensen die het prima vinden dat dat soort mensen er zijn. Linkse mensen vinden dat rechtse mensen het niet prima moeten vinden dat die mensen er zijn maar het extreem normaal moeten vinden en dat soort mensen bevoordelen t.o.v niet LHBTIQI++++ mensen en als ze dat niet doen ze beschuldigen van uitsluiten en discriminatie. Maar goed, dat was de discussie niet hier
Nee dat zegt al genoeg idd. Ik vind Trump verschrikkelijk overigens. Maar dat door de strot heen duwen van bepaalde idealen zonodig nog erger
Dat ik het niet begrijp, ging over jouw formulering, niet over jouw inhoudelijke punt.
Maar wat wordt er door de strot geduwd? Mij wordt niets door de strot geduwd. Dat iemand homo is, is ook geen ideaal, maar een feit. Net als dat het een feit is dat iemand hetero kan zijn. Dat ben je omdat je het bent, niet omdat het een ideaal is.

Maar we dwalen af van het onderwerp. Wat ik vooral niet begrijp is dat het Yoursafe gaat heten en er voor zover ik kan overzien hele andere dingen op de radio komen dan wat past bij het imago/het product van Yousafe.
Satfreak13

Als er ergens regelmatig allerlei veranderingen aan de orde zijn, en zelfs een naamsverandering, is het opletten geblazen.

Het wordt een rookgordijn waardoor menigeen het spoor bijster raakt. Ik i.i.g. wel.
Op een gegeven moment heeft menigeen nog een lood sjoege wat nou de bedoeling is.

Eerst een spannend verhaal over "totaal nieuwe radio, nog nergens vertoond". (Giel)
Toen Prem. Hij kwam met slaande trom, en vertrok al snel met stille.
Ondertussen een nieuw zendernet met minder dekking. Zou veel goedkoper zijn.
Nog steeds geen programmering.'
En nu weer een andere naam en nog steeds geen profiel maar wel een gewijzigd verkooppraatje.

Wie weet wat dit nog met nieuwe radio te maken heeft, mag het zeggen.
Calypso

Bericht door Calypso »

Satfreak13 schreef: 15 apr 2024 20:52 Als er ergens regelmatig allerlei veranderingen aan de orde zijn, en zelfs een naamsverandering, is het opletten geblazen.

Het wordt een rookgordijn waardoor menigeen het spoor bijster raakt. Ik i.i.g. wel.
Op een gegeven moment heeft menigeen nog een lood sjoege wat nou de bedoeling is.

Eerst een spannend verhaal over "totaal nieuwe radio, nog nergens vertoond". (Giel)
Ho... je mist daarvoor nog een hele geschiedenis: het omgooien is al veel langer bezig.

Frequentie binnengehaald, persbericht verstuurd: "Financial News Radio" en "Station Manager is Jeremie Godreche". Van die laatste naam had volgens mij nog niemand gehoord maar hij werd aangekondigd als iemand die z'n sporen in het radiolandschap al wel verdiend had. Jammer alleen dat daarvan niets terug te vinden is in alle opsommingen van zaken die hij voor z'n betrokkenheid bij dit project gedaan had.
Satfreak13

Calypso schreef: 15 apr 2024 21:42 Ho... je mist daarvoor nog een hele geschiedenis: het omgooien is al veel langer bezig.
Ik heb ook nergens beweerd volledig te hebben willen zijn, maar deze bloemlezing moge volstaan om aan te tonen dat we te maken hebben met een zeer ongebruikelijke poppenkast.
Plaats reactie