Dus dit wordt een zender voor jongeren. Dat is al een heel lastige doelgroep om te bereiken op FM. Dan moet je echt met goede muziek en toffe content komen. Je concurreert met Spotify, YouTube en TikTok. Het lijkt me een misvatting dat jongeren tegenwoordig bezig zijn met dancemuziek. Ja, in de filmpjes op TikTok, et cetera. Maar ik heb de indruk dat dancemuziek vooral scoort onder mensen die eigenlijk iets ouder dan 'jongeren' zijn: mensen die midden dertig zijn. Bovendien is de dancemuziek tegenwoordig zo hard (techno-invloeden) dat het een hoop luistermoeheid op kan leveren.(...) Programma’s uiteenlopend over onderwerpen die jongeren bezig houden, relaties, studenten, vrouwen, dancemuziek, jazz, influencers en meer. Deelnemen aan uitzendingen kan dan voortaan via de Yoursafe app, ook voor niet-klanten. Inbellen kan dan niet meer.
Dan heeft MarketingReport het opeens over 'jazz'. Ik weet niet wat jazz in dat rijtje doet. Ik ken geen jongeren die van jazz houden. Gewoon, echt niemand. Ik weet dat in Nederland VIBRadio op DAB+ heeft geprobeerd om jazz uit te zenden in de playlist. Voor mij een momentje om even wat anders te gaan doen. Ik zou het gewoon NIET doen.
Ik betwijfel of de 'jongere' de radio aanzet voor influencers. In het buitenland gaf een station eens een programma aan een influencer (miljoenen volgers, en miljoenen euro's op de bank). Binnen twee maanden was het einde programma: de dame bleek helemaal niets interessants te melden te hebben op de radio. Niet zo gek, want influencers bereiden hun filmpjes en content grondig voor, en stelen wel eens wat van een ander. Op de radio moet je persoonlijkheid hebben, en dat kun je niet faken. Jammer, dus.
Eerlijk gezegd: ik zie echt niet waar de inschakelmomenten (en zeker voor Gen-Z) hier moeten zitten. Misschien heb ik er wel gewoon geen verstand van, of zo