Veranderingen Yoursaferadio

Alles wat met landelijke omroepen te maken heeft.

Moderator: admin6

Plaats reactie
big T

Re: Veranderingen Radio4All

Bericht door big T »

Giel wil niet vertellen hoe het station er voor staat volgens de NOS.
https://nos.nl/artikel/2515094-na-gevec ... luisteraar
DavyGer

Bericht door DavyGer »

Soms mis ik gewoon de clown smiley op dit forum
Vanjeafisharder

Bericht door Vanjeafisharder »

Kun je wel gebruiken vanuit je emoticons 🤡
banne

Bericht door banne »

big T schreef: 01 apr 2024 20:16 Giel wil niet vertellen hoe het station er voor staat volgens de NOS.
https://nos.nl/artikel/2515094-na-gevec ... luisteraar
Zoveel PR momentjes gemist door dit trage gedoe. Straks boeit het geen enkele mediaclub nog en moet je reclame kopen ipv het cadeau krijgen
DeLuisteraar

Bericht door DeLuisteraar »

Viel me ook al op wat een slechte reactie van Giel! Zeg dan iets van ‘de beats gaan al volop de ether in afgewisseld met verrassende programma’s van nieuwe radiomakers’.

Als ik niet beter zou weten met de comment van Giel ‘dat de zender nog in opbouw is’ zou ik denken dat Radio4all nog niet uitzendt/in de ether is.
Mebo

Bericht door Mebo »

Giel weet hoe het zit.
Zuurbier is de tent vanaf dag 1 aan het verkopen. Dat duurt langer dan gepland.

Talpa en haar vierde FM kavel en zo.
Vliegendereporter

Bericht door Vliegendereporter »

Mebo schreef: 02 apr 2024 07:57 Giel weet hoe het zit.
Zuurbier is de tent vanaf dag 1 aan het verkopen. Dat duurt langer dan gepland.

Talpa en haar vierde FM kavel en zo.
Als dat zo is dan was dat toch al lang gebeurd? Zijn meer partijen dan Talpa
Radiooo

Bericht door Radiooo »

Radio4all wordt vanaf 24 april Yoursafe Radio! https://www.marketingreport.nl/radio4al ... le-content
banne

Bericht door banne »

Radiooo schreef: 12 apr 2024 15:32 Radio4all wordt vanaf 24 april Yoursafe Radio! https://www.marketingreport.nl/radio4al ... le-content
Nou ik wacht nog even met de topic titel aanpassen deze keer :))
Vliegendereporter

Bericht door Vliegendereporter »

Ik lees dat Prem niet meer terug komt
Feivel

Bericht door Feivel »

Die plannen, jongens. Wat een ratjetoe:
(...) Programma’s uiteenlopend over onderwerpen die jongeren bezig houden, relaties, studenten, vrouwen, dancemuziek, jazz, influencers en meer. Deelnemen aan uitzendingen kan dan voortaan via de Yoursafe app, ook voor niet-klanten. Inbellen kan dan niet meer.
Dus dit wordt een zender voor jongeren. Dat is al een heel lastige doelgroep om te bereiken op FM. Dan moet je echt met goede muziek en toffe content komen. Je concurreert met Spotify, YouTube en TikTok. Het lijkt me een misvatting dat jongeren tegenwoordig bezig zijn met dancemuziek. Ja, in de filmpjes op TikTok, et cetera. Maar ik heb de indruk dat dancemuziek vooral scoort onder mensen die eigenlijk iets ouder dan 'jongeren' zijn: mensen die midden dertig zijn. Bovendien is de dancemuziek tegenwoordig zo hard (techno-invloeden) dat het een hoop luistermoeheid op kan leveren.

Dan heeft MarketingReport het opeens over 'jazz'. Ik weet niet wat jazz in dat rijtje doet. Ik ken geen jongeren die van jazz houden. Gewoon, echt niemand. Ik weet dat in Nederland VIBRadio op DAB+ heeft geprobeerd om jazz uit te zenden in de playlist. Voor mij een momentje om even wat anders te gaan doen. Ik zou het gewoon NIET doen.

Ik betwijfel of de 'jongere' de radio aanzet voor influencers. In het buitenland gaf een station eens een programma aan een influencer (miljoenen volgers, en miljoenen euro's op de bank). Binnen twee maanden was het einde programma: de dame bleek helemaal niets interessants te melden te hebben op de radio. Niet zo gek, want influencers bereiden hun filmpjes en content grondig voor, en stelen wel eens wat van een ander. Op de radio moet je persoonlijkheid hebben, en dat kun je niet faken. Jammer, dus.

Eerlijk gezegd: ik zie echt niet waar de inschakelmomenten (en zeker voor Gen-Z) hier moeten zitten. Misschien heb ik er wel gewoon geen verstand van, of zo :eek: .
Vanjeafisharder

Bericht door Vanjeafisharder »

Helemaal eens met bovenstaand betoog. Je gaat hier echt de beoogde doelgroep niet mee aanspreken.
Johnny_

Bericht door Johnny_ »

Gelukkig val ik niet in deze categorie, ben blij dat ik me in deze toch een stukje ouder voel. Voor deze generatie wordt radio toch wel moeilijker.
StefanT

Bericht door StefanT »

Yoursafe: gesponsord door Durex
MFM

Bericht door MFM »

Een mooi verkooppraatje van Giel en dan vervolgens de plank helemaal misslaan; uit het artikel “ “Op het moment dat jouw favoriete influencer een radioprogramma gemaakt waar je ook kan inbellen, dan ga je wel zorgen dat je radio gaat luisteren. Die interactie is er bij podcasts niet.”

Klopt helemaal! Dat doen die “influencers” namelijk door te livestreamen…daar heb je geen radio of aparte app voor nodig.
Plaats reactie