Veranderingen Yoursaferadio

Alles wat met landelijke omroepen te maken heeft.

Moderator: admin6

Vliegendereporter

Re: Nieuwkomer Radio4all

Bericht door Vliegendereporter »

banne schreef: 12 feb 2024 09:26 Toch vind ik het wel opvallend stil rond Radio4all vanuit de concurrentie en andere bobo's uit de radiowereld. Normaal staat Erik de Zwart altijd vooraan om zijn ongezouten mening te geven. Of Paul Römer? Patrick Kicken vind ik ook vrij mild (op één column na) Is dat uit respect voor Giel of wil men de zuurstof tijdens het praten niet verspillen aan deze bijzonder gewaarwording?
Ik dacht ergens gelezen te hebben dat kink nog zaak had aangespannen tegen Radio4all iets met kort nieuws
waterveenmos

Bericht door waterveenmos »

Johanneke schreef: 12 feb 2024 09:29
banne schreef: 12 feb 2024 09:26 Toch vind ik het wel opvallend stil rond Radio4all vanuit de concurrentie en andere bobo's uit de radiowereld. Normaal staat Erik de Zwart altijd vooraan om zijn ongezouten mening te geven. Of Paul Römer? Patrick Kicken vind ik ook vrij mild (op één column na) Is dat uit respect voor Giel of wil men de zuurstof tijdens het praten niet verspillen aan deze bijzonder gewaarwording?
Het laatste natuurlijk. Maar het lijkt me logisch dat dit geen maanden meer gaat duren. Ben benieuwd wie de frequenties mag overnemen, wordt het alsnog KINK of gaat RadioNL het landelijk proberen? Dat laatste zou ik geweldig vinden.
Ik zie RadioNL dit echt niet doen. Die hebben nu met hun verschillende regionale en lokale pakketten een bereik van meer dan 80% van het land, met op veel plekken zelfs dubbele dekking. En dat voor vermoedelijk veel minder geld dan het pakket van Radio4all, die qua demografisch bereik kleiner is. En ze mogen niet zowel regionale als landelijke FM-frequenties in gebruik hebben.

Voor KINK zou het mogelijk wél aantrekkelijk kunnen zijn. Het pakket van Radio4all heeft zo te zien 100% overlap met de regionale frequenties die KINK nu gebruikt, dus die regionale zenders zouden ze dan niet meer nodig hebben. En het bereik is wel een stuk groter dan wat KINK nu heeft. Maar ja, zou Radio4all hun frequenties veliesgevend willen afstaan? Want KINK kon eerder niet bieden wat Radio4all geboden heeft.
Waarom makkelijk doen als het moeilijk kan?
Calypso

Bericht door Calypso »

banne schreef: 12 feb 2024 09:26 Is dat uit respect voor Giel of wil men de zuurstof tijdens het praten niet verspillen aan deze bijzonder gewaarwording?
Persoonlijk denk ik omdat het nu allemaal nog afgedaan wordt als "experimenteel" en "niet definitief". Dan kun je er wel een hoop over roepen als concurrent, maar je weet dat je afgeserveerd wordt met "ja, maar we zijn nog niet begonnen".

En tja, dan kunnen wij met z'n allen wel verbaasd zijn over de tijdsduur voordat het operationeel is, maar dat zal de concurrentie natuurlijk ook niet interesseren. Hoe korter de periode is dat ze zich kunnen bewijzen, hoe gunstiger.
big T

Bericht door big T »

Zolang als er betaald wordt, gaan al jullie argumenten niet op.
Er geld nl 1 ijzeren regel in commerciële wereld van omroep, en dat is dat de rekeningen betaald moeten worden.
En als dit gebeurt en de aandeelhouders zijn tevreden, gaat het gewoon door!
Of het gebodene je nu aan staat of niet :D
Het is van een private persoon en die mag er mee doen wat hij goed vind.
Zo hebben wij dit afgesproken rondom de kavels.
Mebo

Bericht door Mebo »

Schiet Kink er wat mee op om via het FM pakket van Radio4all uit te zenden?
Het bljkt dat ze dan breeder gaan programmeren om toegangelijker te zijn. Weer meer van hetzelfde.
waterveenmos

Bericht door waterveenmos »

Mebo schreef: 12 feb 2024 10:32 Schiet Kink er wat mee op om via het FM pakket van Radio4all uit te zenden?
Het bljkt dat ze dan breeder gaan programmeren om toegangelijker te zijn. Weer meer van hetzelfde.
Dat doen ze nu toch ook al, binnen het format wat ze hebben? Ik zie niet hoe dat anders gaat worden als hun FM-pakket vergroot wordt. En vergeet niet: Kink moet ook gewoon overleven, en met de huidige luistercijfers gaat dat denk ik niet gebeuren.
Waarom makkelijk doen als het moeilijk kan?
Roup01

Bericht door Roup01 »

Waarom alleen maar commerciële eenheidsworst? Laat hun alternatieve rock draaien. Straks raakt de ether alleen maar vervuild door top40 hits.
De Nachtwacht

Bericht door De Nachtwacht »

waterveenmos schreef: 12 feb 2024 10:02
Johanneke schreef: 12 feb 2024 09:29
Het laatste natuurlijk. Maar het lijkt me logisch dat dit geen maanden meer gaat duren. Ben benieuwd wie de frequenties mag overnemen, wordt het alsnog KINK of gaat RadioNL het landelijk proberen? Dat laatste zou ik geweldig vinden.
Ik zie RadioNL dit echt niet doen. Die hebben nu met hun verschillende regionale en lokale pakketten een bereik van meer dan 80% van het land, met op veel plekken zelfs dubbele dekking. En dat voor vermoedelijk veel minder geld dan het pakket van Radio4all, die qua demografisch bereik kleiner is. En ze mogen niet zowel regionale als landelijke FM-frequenties in gebruik hebben.

Voor KINK zou het mogelijk wél aantrekkelijk kunnen zijn. Het pakket van Radio4all heeft zo te zien 100% overlap met de regionale frequenties die KINK nu gebruikt, dus die regionale zenders zouden ze dan niet meer nodig hebben. En het bereik is wel een stuk groter dan wat KINK nu heeft. Maar ja, zou Radio4all hun frequenties veliesgevend willen afstaan? Want KINK kon eerder niet bieden wat Radio4all geboden heeft.
Er komt een regionale veiling, met strngere regels, waardoor een groot deel van die dekking van radio NL straks weg is. Dus denk dat het vanuit dat oogpunt wel interessant zou kunnen zijn voor ze.
StefanT

Bericht door StefanT »

We zitten al op 100 pagina's voor een station dat nog niet officieel is begonnen, we vermaken ons iig wel met Zuurbiers speeltje haha
Satfreak13

Bericht door Satfreak13 »

Voorlopig is de zender van Zuurbier nog steeds Gratisbier... :wink:
StefanT

Bericht door StefanT »

Giel lacht de ballen uit zn broek ws, een topsalaris en geen prestatiedruk van luistercijfers, even tijdje cashen en straks weer naar de Balkenendenorm van de NPO
perikelen

Bericht door perikelen »

StefanT schreef: 12 feb 2024 22:18 Giel lacht de ballen uit zn broek ws, een topsalaris en geen prestatiedruk van luistercijfers, even tijdje cashen en straks weer naar de Balkenendenorm van de NPO
Dit is natuurlijk helemaal niet speculatief, maar bevestigd door verschillende bronnen. Man, man, man...
Tot zover deze digitaal gedistribueerde uiting van mijn virtuele mening...
Echtwel

Bericht door Echtwel »

StefanT schreef: 12 feb 2024 22:18 Giel lacht de ballen uit zn broek ws, een topsalaris en geen prestatiedruk van luistercijfers, even tijdje cashen en straks weer naar de Balkenendenorm van de NPO**
En dat van terug bij de NPO zou nu bij wet veranderd ,moeten worden !

NPO was toch zo tegen commerciële radio en tv

Voorlopig 3 jaar niet bij de NPO aan de slag !

Jammer dat die Omtzigt weer weg loopt :))
The best way to predict the future is to to create it (Abraham Lincoln)
Deradiokenner

Bericht door Deradiokenner »

Nieuwe naam wordt Yoursafe radio. Wat is dit nou weer? Hoe lang gaat dit duren?
Vliegendereporter

Bericht door Vliegendereporter »

Deradiokenner schreef: 19 feb 2024 19:54 Nieuwe naam wordt Yoursafe radio. Wat is dit nou weer? Hoe lang gaat dit duren?
Zo heet toch ook 1 van bedrijven van zuurbier origineel weer maar http://yoursaferadio.nl/ verwijst naar oorboekje.nl
Plaats reactie