Veranderingen Yoursaferadio

Alles wat met landelijke omroepen te maken heeft.

Moderator: admin6

Plaats reactie
joshuapuntcom

Re: Nieuwkomer Radio4all

Bericht door joshuapuntcom »

Dit is ook eigenlijk wel een reden geweest om hier eindelijk actief mee te praten. Toen ik bekendmaakte dat ik voor R4A aan de slag zou gaan, waren veel mensen enthousiast. Maar ik heb uiteraard ook door dat mensen nog niet helemaal overtuigd zijn. Daarom wil ik al te graag vanuit mijn perspectief delen waarom ik mij bij dit team heb aangesloten, en waarom ik ook echt geloof in dit platform. Helaas kan ik minder reageren dan ik dacht omdat ik nog een parttime baan heb én aan de universiteit studeer, maar als iemand een prangende vraag voor/over mij heeft, dan hoor ik dat natuurlijk graag en dan reageer ik zo snel mogelijk. Verzoekjes uit de alternatieve muziekwereld mogen trouwens ook haha :D
tonvanhoof

Bericht door tonvanhoof »

Ik vind het in ieder geval een spannend avontuur, waarbij ik enorm benieuwd ben hoe dit vorm gaat krijgen. En dat zeg ik zonder vooringenomenheid.
Mebo

Bericht door Mebo »

Maar ik heb uiteraard ook door dat mensen nog niet helemaal overtuigd zijn. Daarom wil ik al te graag vanuit mijn perspectief delen waarom ik mij bij dit team heb aangesloten, en waarom ik ook echt geloof in dit platform.
[/quote]

Ja? Ik mis de uitleg echter.
Ik weet niet wat je studeert maar het geloof in het platform - is dat het?
GerjanCluistra

Bericht door GerjanCluistra »

Satfreak13 schreef: 06 dec 2023 10:49
Vliegendereporter schreef: 05 dec 2023 21:37 Ik zie kink ook geen 7 miljoen terug verdienen
Wie zegt dat ze dat bedrag bij een eventuele overname moeten betalen?

QMusic nam ooit Radio Noordzee Nationaal over voor een habbekrats omdat Noordzee een flop was.
Q kreeg de mooiste/duurste en ongeclauseerde FM frequenties ook nog.
Vanaf Dag 1 draaiden ze dus de facto al met winst gezien deze gouden overname.
(En Talpa zag deze verkoop als "winst" doordat de verliezen niet verder opliepen...)

Radio4all is de naam, maar Giel zegt dat het niche markten wil bedienen.
Wat valt daaraan te verdienen?
Elke dag erop toeleggen? Wie houdt dat 12 jaar vol?
Nope. John de Mol verkocht Noordzee omdat hij Radio 538 had gekocht, destijds de marktleider van Nederland. Toendertijd mochten een radiobedrijf slechts 2 kavels hebben, waarvan 1 ongeclausuleerde. Dat was de reden dat Noordzee is verkocht.

Er zijn heel veel mensen die leven van een nichemarkt in Nederland. De vraag is meer of je dat ook met een radiokanaal kunt doen.
GerjanCluistra

Mebo schreef: 06 dec 2023 07:03
jessica schreef: 06 dec 2023 00:59 Zo grappig allemaal die reacties. Mensen reageren of het hun eigen geld is. Zet er maar een 10e JOE op met allemaal top5 hits. Dan staat iedereen te juichen hier.
PRECIES zo is het. hobby radio hoort op internet en niet in de ether. Beetje met een U bocht een kavel kopen. Financieel Nieuws Radio was het toch? Dat kavel is met een half jaar doorverkocht. Een ervaring rijker en een illusie armer. Radio is massa. Wat moet je met Premtime in de ochtend? Talkradio is al eens mislukt en recent nog eens. Daar is X voor op internet. De ezel. De steen. Hoe was het ook al weer..
Zelfs het ervaren Arrow Classic Rock verdween van FM.
Wie bepaald er dat hobby radio op internet hoort? Volgens mij is Radio4All een merknaam van Financial News Radio BV. Dat mag jij best hobby vinden, maar daar denkt de belastingdienst toch echt heel anders over.
GerjanCluistra

ransbeek schreef: 06 dec 2023 16:15 Schandelijk dat hier een FM pakket aan wordt verbrasd. Giel speelt maar wat, want hij weet niet beter. Het gaat mij niet om de centen, want het is niet dat van mij. het gaat hem hier over het inhoudelijke. Wie denkt dat zo'n zender kans op slagen heeft moet wel erg in sinterklaas geloven want vergeet niet dat er tig andere stations zijn die wel vrij ordelijk klinken. Vroeger was voor mij oa. de Nederlandse zenders leuk en creatief. Ik denk dan vooral aan Veronica en 10 GOLD. Je wist wat je kreeg, dat is hier zeker niet het geval. Uitspraken doen dat men binnen 3 jaar Radio 1 zal inhalen is zowiezo al grootdoenerij van de bovenste plank. Je kan het hoogmoedig van me vinden, maar dope4all wordt niks.
Als Giel waarmaakt wat hij zegt wordt Radio4All het meest inhoudelijke radiostation van Nederland. Alleen Radio 1 en BNR komen dan enigszins in de buurt. Of het kans van slagen heeft is vers twee. Dat weet ik ook niet.

Radio Veronica en Radio 10 GOLD vind ik inhoudelijk niet zo heel erg sterk, dat is ongeveer 24/7 van hetzelfde.

Ben wel benieuwd welke tig andere stations jij kent die een gevarieerd aanbod hebben en wel vrij ordelijk klinken, want ik ken die niet.

Binnen 3 jaar Radio 1 inhalen lijkt mij ook vrij onmogelijk. De ervaring leert dat je toch wel gauw een jaar of 10 nodig hebt om succes te boeken. Al ging dat in alle gevallen wel om muziekzenders en Radio4All lijkt toch iets anders te gaan doen.
joshuapuntcom

Mebo schreef: 06 dec 2023 17:54 Ja? Ik mis de uitleg echter.
Ik weet niet wat je studeert maar het geloof in het platform - is dat het?
Allereerst: de reden dat ik bij R4A aan de slag wilde gaan is omdat dit initiatief mij ontzettend intrigeerde. Een nieuw radiostation uit de grond stampen mét allemaal diverse programma’s? Op landelijk niveau hebben we dit heel lang niet meer gehad. Ik heb bijvoorbeeld veel gelezen over Hilversum 3, die al die verschillende shows voor verschillende doelgroepen had. Zo uniek en gedurfd!
En nu weet ik ook dat dit niet hetzelfde is, maar juist het idee dat er weer wat nieuws en gedurfds wordt uitgevoerd vind ik echt gaaf. Ik heb nog nooit zoiets meegemaakt en om dan te zien hoe dit allemaal wordt opgezet én hoe we ook echt wat nieuws aan het doen zijn (met natuurlijk een beetje trial and error), dat wakkerde een nieuw deel aan in mijn liefde voor radio.

O en om je andere vraag te beantwoorden: Media & Journalistiek aan de Erasmus Universiteit.
Oortjes

Bericht door Oortjes »

joshuapuntcom schreef: 06 dec 2023 18:54 Ik heb bijvoorbeeld veel gelezen over Hilversum 3, die al die verschillende shows voor verschillende doelgroepen had. Zo uniek en gedurfd!
Neehoor, gewoon slechte radio. Er was niks gedurfd aan, het was gewoon bagger. Natuurlijk waren er enkele goede programma's, maar uiteindelijk was het een heel erg slecht radiostation. Dat is ieder station zonder fatsoenlijk format.

Het is niet voor niets dat indertijd illegale stations als Decibel, Digitaal, Roulette en Keizerstad zo populair waren. Deze hadden wel een format en alleen al daardoor waren het veel betere stations.

Zoals ik het nu begrijp, wordt Radio4All ook een station zonder format. In mijn optiek is dat tot mislukken gedoemd. Ik wil weten waar ik op afstem en dat willen met mij nog zo een achttien miljoen Nederlanders. Als we een los programma willen horen, zoeken we wel een podcast op. Daar is radio niet voor.
Rock 'n roll is better than music!
joshuapuntcom

Oortjes schreef: 06 dec 2023 19:03 Neehoor, gewoon slechte radio. Er was niks gedurfd aan, het was gewoon bagger. Natuurlijk waren er enkele goede programma's, maar uiteindelijk was het een heel erg slecht radiostation. Dat is ieder station zonder fatsoenlijk format.

Het is niet voor niets dat indertijd illegale stations als Decibel, Digitaal, Roulette en Keizerstad zo populair waren. Deze hadden wel een format en alleen al daardoor waren het veel betere stations.
Waarschijnlijk is dat dan ook subjectief, iedereen heeft immers een andere mening daarover. De een vond het leuk, de ander niet. Mij boeit het wel dat iedere dag een ander geluid had, maar ik begrijp goed dat iemand dat niet zo fijn kan vinden. Wat oké is natuurlijk, niemands mening is verkeerd. :)
Helaas heb ik mij daarnaast nooit echt goed in illegale zenders verdiept, dus daar kan ik niet zo veel over zeggen.
Mebo

Bericht door Mebo »

Tot 1988 of zo had je in de ether alleen Hilversum 1 t.m. 4. Zelfs het kabelstation Cable One werd verboden.
Hilversum 3 was elke dag een andere omroep. Zo was woensdsg horror. De EO met muziekale fruitmand en na 15.00 de VPRO met alternatieve rotzooi. Veronica zat woensdag dan op Hilversum 1 met golden oldies.
Op zaterdag de NCRV met de bejaarde Barend Barendse met volkse meezingers uit de jaren 50.

Het was kortom een hel. Pas toen de AM675 werd losgekoppeld van Hilversum 3 kwam Radio10 Gold in de ether.en werd een enorm.succes. why? Horizontaal elke dag dezelfde dj's en gouwe ouwe.
Het is bespottelijk om nu te denken dat die verwende generatie Z hier op zit te wachten met Radio4all. Die hebben internet. En dat had je vroeger niet.
GerjanCluistra

Mebo schreef: 06 dec 2023 21:25 Tot 1988 of zo had je in de ether alleen Hilversum 1 t.m. 4. Zelfs het kabelstation Cable One werd verboden.
Hilversum 3 was elke dag een andere omroep. Zo was woensdsg horror. De EO met muziekale fruitmand en na 15.00 de VPRO met alternatieve rotzooi. Veronica zat woensdag dan op Hilversum 1 met golden oldies.
Op zaterdag de NCRV met de bejaarde Barend Barendse met volkse meezingers uit de jaren 50.

Het was kortom een hel. Pas toen de AM675 werd losgekoppeld van Hilversum 3 kwam Radio10 Gold in de ether.en werd een enorm.succes. why? Horizontaal elke dag dezelfde dj's en gouwe ouwe.
Het is bespottelijk om nu te denken dat die verwende generatie Z hier op zit te wachten met Radio4all. Die hebben internet. En dat had je vroeger niet.
Tja, je kan ook de zoveelste Unox worst verkopen met een ander chemisch goedje erdoor. Doe dan liever nog meer creatieve armoede met de hele dag dezelfde nietszeggende dj’s en uitgekauwde gouwe ouwe.
Oortjes

Bericht door Oortjes »

Mebo schreef: 06 dec 2023 21:25 Het was kortom een hel. Pas toen de AM675 werd losgekoppeld van Hilversum 3 kwam Radio10 Gold in de ether.en werd een enorm.succes. why? Horizontaal elke dag dezelfde dj's en gouwe ouwe.
Goede samenvatting, hoewel ik de generatie Z anders zou typeren.
Rock 'n roll is better than music!
Mebo

Bericht door Mebo »

Verwend met internet en alle mogelijkheden met een mobile.

En @Gerjan
Commercieel gezien wel. Maar dat is een vies woord voor jou? Gouwe ouwe en dj's die niet kletsen om te kletsen.
Feivel

Bericht door Feivel »

‘Hobby radio hoort op het internet’ is zo’n uitspraak waar ik me enorm aan kan storen. Nee, hobby radio hoort op je zolderkamer. Als het wordt uitgezonden (waar dan ook) moet het gewoon goed zijn. Ik zeg niet dat het niet leuk of minder serieus mag zijn, maar het moet toch iets van beluisterbaar zijn. Het is jammer dat internetradio steeds in diskrediet wordt gebracht met dat soort kreten. Alsof het allemaal prutsers zijn.

Ik maak al jaren internetradio, en luisteraars roemen ons om het goed klinkende geluid, hoge mate van professionaliteit, de goede muziekmix en de interactie (niet alleen on air) met luisteraars. Geen geknoei in de marge, dus. En zo ken ik wel meer voorbeelden. Patrick van den Hoek hier op het forum was bijvoorbeeld jarenlang internet-only met zijn XTRARADIO en dat klonk meer dan prima. Laatst hoorde ik een jonge Belg op Twitch die voor een Habbo radiostation werkt. Alle talks waren raak, het geluid ging door een Optimod, er hing een Neumann microfoon en het klonk als een klok.

Als ik dat dan moet vergelijken met het niveau van Radio4all, dan is Radio4all niet eens internetwaardig. Moeten ze lekker zelf weten (het zijn hun centen), maar sta niet raar te kijken als het concept toch niet het ei van Columbus bleek te zijn.
GerjanCluistra

Mebo schreef: 06 dec 2023 22:18 Verwend met internet en alle mogelijkheden met een mobile.

En @Gerjan
Commercieel gezien wel. Maar dat is een vies woord voor jou? Gouwe ouwe en dj's die niet kletsen om te kletsen.
Gouwe ouwe een vies woord? Valt mee. Nederland heeft 13 landelijke radiostations. Van die 13 l*llen er twee de oren van je kop, waarvan er een de hele dag over hetzelfde praat, alleen vanuit een ander perspectief.

Die andere 11 is er 1 wat anders, die draait klassieke muziek. De 10 die overblijven hebben allemaal 1000 liedjes uit een plantenbak met 1500 items gevist.

DJ’s die kletsen om het kletsen is precies wat ik heel veel hoor. De hele dag krijg je hetzelfde gel*l voorgeschoteld, afhankelijk welke actieweek er op de planning staat.

Is er een geluidje, een lachje of een zinnetje, dan hoor je de hele dag geleuter over een geluidje, een lachje of een zinnetje.

Is er een of andere top heel veel dan worden er de hele dag 3 appjes voorgelezen over hoe fantastisch de top heel veel wel niet is, nog even een luisteraar in de uitzending halen die het ook nog een keer zegt.

Gaan we een week in een kas op een marktplein of in een speelruimte waaruit je moet ontsnappen, dan l*lt het hele dj team daar de hele dag over.

Ondertussen een beetje aan een rat draaien om prijzen te winnen.

En als je die 10 zenders naast elkaar zet hebben ze allemaal hun eigen variant op hetzelfde.

Tot 1 september 2023. Toen bleven er 9 van de bovenstaande radiostations over.

En toen kwam Radio4All die eens wat anders gaat proberen. Laat het lekker gaan.

Vooropgesteld, ik zie het ook niet gebeuren met Radio4All. Zoals je terecht opmerk, de generatie Z luisteren lekker op internet naar hun favoriete radioshows.

Maar om die lege nietszeggendheid nu als de heilige graal te verklaren is toch wel een ander uiterste.
Plaats reactie