Veranderingen Yoursaferadio

Alles wat met landelijke omroepen te maken heeft.

Moderator: admin6

Plaats reactie
Henkjan2016

Re: Nieuwkomer Radio4all

Bericht door Henkjan2016 »

Giel heeft het zelf eerder al aangegeven: De programmamaker verkoopt de reclame rond zijn/haar programma, helft naar radio4all en helft naar de persoon zelf. Dat is het verdienmodel voor de programmamaker.

Werkt dat uiteindelijk niet? Dan is dat het bedrijfsrisico en zien ze na verloop van tijd wel of de gemaakte kosten eruit zijn. Daarna zullen ook zij een conclusie trekken.
Laatst gewijzigd door Henkjan2016 op 06 dec 2023 11:49, 1 keer totaal gewijzigd.
Mebo

Bericht door Mebo »

big T schreef: 06 dec 2023 10:40 Ha jullie lijken dus toch voorwaarden te stellen aan een kavel, welke bij de verkoop niet beschreven zijn?
Gedrags regels, van hoe een stations zich zou moeten gedragen?
Het is juist geen station. Het is niks. Een speeltje van een internet mannetje die Giel B zo gek heeft gekregen om wat aan te rommelen.

Je zult zien dat het gewoon met miljoenen wordt doorverkocht dat kavel aan een partij die wel de luisteraar weet te bedienen.
SOUNDBLASTER

Bericht door SOUNDBLASTER »

banne schreef: 06 dec 2023 10:45
big T schreef: 06 dec 2023 10:40 Ha jullie lijken dus toch voorwaarden te stellen aan een kavel, welke bij de verkoop niet beschreven zijn?
Gedrags regels, van hoe een stations zich zou moeten gedragen?
Het zou mij niets verbazen als er in de toekomst door dit huidige geklooi en gepruts daadwerkelijk duidelijkere/strengere kavelregels komen voor een eventuele nieuwe FM of sowieso DAB veiling
SOUNDBLASTER schreef: 06 dec 2023 10:45
Deradiokenner schreef: 06 dec 2023 10:02

Jij blijkbaar ook niet. Spelen met radio in de ether. Wat een onzin zeg. Radio in de ether is massa, je moet gewoon vechten voor je luisteraar en geld. Maar ik laat dit project totaal links liggen en zal me er niet meer mee bemoeien. Maar dit is echt belachelijk dat dit gewoon kan op de ether. Landelijke radio hè! Doe dit soort onzin lekker op het internet.
En een piratenzender die illegaal op "onze" FM band de hele dag polka aan het uit zenden is wel OK? Of gaan we daar ook voor de deur liggen met de vraag of de galm iets zachter mag?
Nou nee, dat doet de AT wel voor ons :))
Ja natuurlijk, daar heb je gelijk in, maar gaat me even om de inhoud van wat er uitgezonden wordt :-)
what does this button do?
boxfm

Bericht door boxfm »

Ik wacht nog steeds op het moment dat we met zijn allen kunnen lachen omdat we door een partij als Bauer of Global in de maling zijn genomen. Dat het nieuws naar buiten komt dat zij op die frequenties een zender beginnen (met Giel is grote naam on air) en dat Radio4All gewoon even afleiding was zodat zij meer voorbereidingstijd hadden.

Opvallend is in ieder geval dat Joost Zuurbier eerder zei dat zijn opdracht was om de frequenties binnen te halen. Later ineens profileerde hij zich als eigenaar van de zender. Ander opvallend dingetje is dat Global dus toegelaten was tot de veiling, er was dus serieuze interesse om op de Nederlandse markt aan de slag te gaan met radio (met outdoorreclame zijn ze al actief).

Radio4All voelt nu toch wel als een koortdroom, een bizarre droom over een landelijke radiozender.
big T

Bericht door big T »

Mebo schreef: 06 dec 2023 11:15 Het is juist geen station. Het is niks. Een speeltje van een internet mannetje die Giel B zo gek heeft gekregen om wat aan te rommelen.
Je zult zien dat het gewoon met miljoenen wordt doorverkocht dat kavel aan een partij die wel de luisteraar weet te bedienen.
Dat vind jij omdat je het niet kent, dit format?
Maar daarom mag de koper toch doen en laten wat hij wil op dat kavel, ondanks dat jij het niets vind.
En wat er in de toekomst gaat gebeuren? We gaan het mee maken :))
Satfreak13

Bericht door Satfreak13 »

big T schreef: 06 dec 2023 12:07 En wat er in de toekomst gaat gebeuren? We gaan het mee maken :))
Die toekomst maken wij wel mee.
Of Radio4All er deel vanuit maakt, is de hamvraag.
Het is inmiddels richting Kerst, en we weten per saldo nog steeds niks over dit megastation bedoeld voor niches.
Mebo

Bericht door Mebo »

Ja dan kunnen we dit forum wel sluiten met die stellingname. Wie betaalt bepaalt en wij mogen er verder niks over zeggen want wij hebben die zes miljoen niet afgetikt.
Iemand begint een restaurant en wij mogen niks zeggen over het waardeloze menu want je hoeft er niet te eten. Dan is het nog wel steeds waardeloos.
repelsteel

Bericht door repelsteel »

jessica schreef: 06 dec 2023 00:59 Zo grappig allemaal die reacties. Mensen reageren of het hun eigen geld is. Zet er maar een 10e JOE op met allemaal top5 hits. Dan staat iedereen te juichen hier.
Ik meen uit deze reactie op te maken dat jij vindt dat er maar twee soorten radio bestaan:
- plat geformeerde radio zoals Joe,
- Wat Radio4All nu aan het doen is.

Naar mijn idee moeten er ook mooie dingen tussen in zitten. Als je het huidige geluid van R4A niet aanstaat, ben je volgens mij niet automatisch voorstander van plat geformatteerde radio zoals Joe.
repelsteel

Mebo schreef: 06 dec 2023 12:20 Ja dan kunnen we dit forum wel sluiten met die stellingname. Wie betaalt bepaalt en wij mogen er verder niks over zeggen want wij hebben die zes miljoen niet afgetikt.
Iemand begint een restaurant en wij mogen niks zeggen over het waardeloze menu want je hoeft er niet te eten. Dan is het nog wel steeds waardeloos.
Goed gezegd, ik ben het hier helemaal mee eens.
big T

Bericht door big T »

Mebo schreef: 06 dec 2023 12:20 Ja dan kunnen we dit forum wel sluiten met die stellingname. Wie betaalt bepaalt en wij mogen er verder niks over zeggen want wij hebben die zes miljoen niet afgetikt.
Je mag er van zeggen wat je wilt, maar jij bepaalt niet wat iemand met zijn geld doet.
En als de geboden waar je niet aanstaat, dan ga je naar een ander toe?
Dat is marktwerking optima forma, geen luisteraars geen inkomsten.
Geen gasten in je restaurant? Geen inkomsten.
Ik kom niet bij mcdonalds omdat het menu vreselijk is, anderen denken daar anders over.
repelsteel

big T schreef: 06 dec 2023 13:04 Je mag er van zeggen wat je wilt, maar jij bepaalt niet wat iemand met zijn geld doet.
En als de geboden waar je niet aanstaat, dan ga je naar een ander toe?
Dat is marktwerking optima forma, geen luisteraars geen inkomsten.
Geen gasten in je restaurant? Geen inkomsten.
Ik kom niet bij mcdonalds omdat het menu vreselijk is, anderen denken daar anders over.
Volgens mij is dat niet het punt van Mebo. Het punt is: Als we kritiek hebben, dan wordt er vaak geroepen dat wij die zes miljoen niet betaald hebben en we dus geen mening over mogen hebben.
En dat is natuurlijk niet waar. Net zoals jij de McDonalds niet lekker vind, mogen mensen R4A niets vinden. Ook als ze er niets voor betaald hebben. :wink:
Mebo

Bericht door Mebo »

Mijn metafoor is dat het restaurant een leeg menu heeft en dat de chef in de keuken maar wat roept en geen idee heeft wat hij moet koken of voorraad heeft.
Uiteraard valt over smaak niet te twisten.

Er zit geen structuur in. We klooien maar wat aan. Zelfs vlaggenschip Premtime is er alweer afgehaakt, want he, dat is raar het is koud buiten. Maar Prem heeft geen ruzie met Giel. Waarom begin je er dan over?
Echtwel

Bericht door Echtwel »

Mebo schreef: 06 dec 2023 13:53 Mijn metafoor is dat het restaurant een leeg menu heeft en dat de chef in de keuken maar wat roept en geen idee heeft wat hij moet koken of voorraad heeft.
like !
The best way to predict the future is to to create it (Abraham Lincoln)
big T

Bericht door big T »

repelsteel schreef: 06 dec 2023 13:13 Als we kritiek hebben, dan wordt er vaak geroepen dat wij die zes miljoen niet betaald hebben en we dus geen mening over mogen hebben.
Ik heb het niet over mcdonalds verdien model, op food fora :D

Waar ik op in haak is dat er steeds gezegd wordt dat hoort niet op en landelijke zender.
Dat mag je vinden, maar dat gaat over de voorwaarden waarop het kevel verkocht is.
Er wordt afgegeven op het verdien model en dat het nooit kan, dat mag de koper toch geheel zelf indelen hoe van zijn geld af wil komen?
Laat de overheid de spelregels vast stellen wat er met een kavel mag of moet gebeuren, zo lang dit niet bij de verkoop vast is gelegd mag de koper het invullen zoals het hen uitkomt.
En als je het niet aanstaat? Draai verder over de band er is vast wel meer te vinden.

Het zou hier over de inhoud moeten gaan, en die is nog in ontwikkeling.
Dat Prem niet in de smaak valt hier, das helder. :D
Maar over de andere programma makers heb ik niets gezien. Behalve de makers zelf die hun programma aankondigen.
Wat ik er zelf van vind? Niets ik kijk volgend jaar wel eens weer, nu is er niets van mijn gading bij.
ransbeek

Bericht door ransbeek »

Schandelijk dat hier een FM pakket aan wordt verbrasd. Giel speelt maar wat, want hij weet niet beter. Het gaat mij niet om de centen, want het is niet dat van mij. het gaat hem hier over het inhoudelijke. Wie denkt dat zo'n zender kans op slagen heeft moet wel erg in sinterklaas geloven want vergeet niet dat er tig andere stations zijn die wel vrij ordelijk klinken. Vroeger was voor mij oa. de Nederlandse zenders leuk en creatief. Ik denk dan vooral aan Veronica en 10 GOLD. Je wist wat je kreeg, dat is hier zeker niet het geval. Uitspraken doen dat men binnen 3 jaar Radio 1 zal inhalen is zowiezo al grootdoenerij van de bovenste plank. Je kan het hoogmoedig van me vinden, maar dope4all wordt niks.
Plaats reactie