4EVER49 Radio

Alles wat met landelijke omroepen te maken heeft.

Moderator: admin6

Plaats reactie
Vanjeafisharder

Re: 4EVER49 Radio

Bericht door Vanjeafisharder »

Mmm, vanochtend net na 9.00 uur was er wel een presentator te horen die het over de klimaatverandering-kaart weer trok in een spreek en haalde daar een quote bij van een luisteraar. Ik dacht dat we met 3FM destijds al een maatschappelijk betrokken station hadden met een hoog deug/woke gehalte. Als deze zender zich hier nu ook mee gaat bemoeien lijkt me niet slim!
Laatst gewijzigd door Vanjeafisharder op 11 sep 2024 10:08, 2 keer totaal gewijzigd.
Chupket

Bericht door Chupket »

Vanjeafisharder schreef: 11 sep 2024 10:06 Mmm, vanochtend net na 9.00 uur was er wel een presentator te horen die het over de klimaatverandering-kaart weer trok in een spreek en haalde daar een quote bij van een luisteraar. Ik dacht dat we met 3FM destijds al een maatschappelijk betrokken station hebben met een hoop deug gehalte. Als deze zender zich hier nu ook mee gaat bemoeien lijkt me niet slim!
Want?
Vanjeafisharder

Want wat?
Chupket

Bericht door Chupket »

Vanjeafisharder schreef: 11 sep 2024 10:08 Want wat?
Het lijkt je niet slim om over klimaatverandering te praten op een radiozender, want...?
Vanjeafisharder

Voor een muziekzender niet relevant vind ik, dat is voor verstrooiing. Dat ze dit al dagelijks op Radio 1 of andere zenders doen is tot daar aan toe. Ik denk dat het ook niet past bij een zender wat een soort 'feel good' vibe wil uitstralen in hun muziek.
Chupket

Bericht door Chupket »

Vanjeafisharder schreef: 11 sep 2024 10:11 Voor een muziekzender niet relevant vind ik, dat is voor verstrooiing. Dat ze dit al dagelijks op Radio 1 of andere zenders doen is tot daar aan toe. Ik denk dat het ook niet past bij een zender wat een soort 'feel good' vibe wil uitstralen in hun muziek.
Dan is Sky Radio misschien meer geschikt voor je.
MFM

Bericht door MFM »

Wat vanjeafisharder denk ik ook bedoeld is dat voor het gros van de 49+ ers dat belerende toontje over klimaat etc. niet echt vaak goed valt als je muzikaal behang op hebt staan.
Vanjeafisharder

Dat is de goede uitleg inderdaad 👍
Orange

Bericht door Orange »

MFM schreef: 11 sep 2024 12:30 Wat vanjeafisharder denk ik ook bedoeld is dat voor het gros van de 49+ ers dat belerende toontje over klimaat etc. niet echt vaak goed valt als je muzikaal behang op hebt staan.
Maar dat is hier niet van toepassing. Blijkbaar hebben ze iedere dag een stelling en die was vandaag iets over of het klimaat en daardoor ook het weer verandert. Daar was niets belerends aan. Mensen konden daar een mening over geven en de ene constateerde dat iets warmer wel lekker is, de ander dat de winters verdwijnen en de zomers langer worden. Iets van "Bedankt voor jullie meningen" werd er nog gezegd. Was ook maar heel kort de stelling noemen en dan 2 of 3 berichtjes van luisteraars voorlezen.

Prima om een stelling te hebben en daarmee interactie met de luisteraar aan te gaan.

In dit geval trouwens een gekke stelling, want we kunnen feitelijk constateren dat het klimaat verandert en daardoor het weer ook. Dus dat heeft geen zin om een stelling van te maken.
Johnny_

Bericht door Johnny_ »

Orange schreef: 11 sep 2024 18:56
MFM schreef: 11 sep 2024 12:30 Wat vanjeafisharder denk ik ook bedoeld is dat voor het gros van de 49+ ers dat belerende toontje over klimaat etc. niet echt vaak goed valt als je muzikaal behang op hebt staan.
Maar dat is hier niet van toepassing. Blijkbaar hebben ze iedere dag een stelling en die was vandaag iets over of het klimaat en daardoor ook het weer verandert. Daar was niets belerends aan. Mensen konden daar een mening over geven en de ene constateerde dat iets warmer wel lekker is, de ander dat de winters verdwijnen en de zomers langer worden. Iets van "Bedankt voor jullie meningen" werd er nog gezegd. Was ook maar heel kort de stelling noemen en dan 2 of 3 berichtjes van luisteraars voorlezen.

Prima om een stelling te hebben en daarmee interactie met de luisteraar aan te gaan.

In dit geval trouwens een gekke stelling, want we kunnen feitelijk constateren dat het klimaat verandert en daardoor het weer ook. Dus dat heeft geen zin om een stelling van te maken.
4ever49 is al sinds dag 1 dat het loopreizen was, een favoriet van mij!!. geen iritante reclame blokken, en muziek met het grote oja gehalte. en in dit format past het ook nog verrekt goed!. verleden week hoorde ik wel voor het eerst nieuwe jingles.
Phoenix

Bericht door Phoenix »

Johnny_ schreef: 11 sep 2024 20:35
Orange schreef: 11 sep 2024 18:56

4ever49 is al sinds dag 1 dat het loopreizen was, een favoriet van mij!!. geen iritante reclame blokken, en muziek met het grote oja gehalte. en in dit format past het ook nog verrekt goed!. verleden week hoorde ik wel voor het eerst nieuwe jingles.
Wat is “loopreizen”?
👆 Dit was een nutteloze bijdrage …

Nu komt een zinvolle reactie 👇
Johnny_

Bericht door Johnny_ »

Phoenix schreef: 11 sep 2024 20:57
Orange schreef: 11 sep 2024 18:56 Maar dat is hier niet van toepassing. Blijkbaar hebben ze iedere dag een stelling en die was vandaag iets over of het klimaat en daardoor ook het weer verandert. Daar was niets belerends aan. Mensen konden daar een mening over geven en de ene constateerde dat iets warmer wel lekker is, de ander dat de winters verdwijnen en de zomers langer worden. Iets van "Bedankt voor jullie meningen" werd er nog gezegd. Was ook maar heel kort de stelling noemen en dan 2 of 3 berichtjes van luisteraars voorlezen.

Wat is “loopreizen”?
Loopreizen was de voorganger van 4ever49. en was toen een zender voor sporters. nu zit loopreizen enkel nog verwerkt in hun programma van de ochtend.
Johnny_

Bericht door Johnny_ »

Johnny_ schreef: 11 sep 2024 21:02
Phoenix schreef: 11 sep 2024 20:57

Wat is “loopreizen”?
Loopreizen was de voorganger van 4ever49. en was toen een zender voor sporters. nu zit loopreizen enkel nog verwerkt in hun programma van de ochtend.

Ik citeer : https://www.broadcastpartners.nl/nu-in- ... r49-radio/
TonyRadio

Bericht door TonyRadio »

Heb afgelopen dagen weer veel kunnen luisteren onderweg en vind de middagshow toch wel heel lekker klinken. Veel muziek en leuke gesprekken met deze week bijvoorbeeld Loïs Lane, verrassend!
Beter dan al het gelach op die andere zenders.
MFM

Bericht door MFM »

Goed, de ochtendshow.
Ik schakelde een uurtje in vandaag, met een nog blanco blad. Geen mening, geen oordeel. Geen idee wat er zou komen.

En toen ging ik luisteren.
Ik hoorde 2 echt hoorbaar oudere mannen. De ene praatte een beetje raar ouderwets ook, de andere zei 30 keer per minuut Uuhhh, ehhmm etc. De andere 30 seconden klonk ie alsof zijn tong verlamd was (ja, een beetje dubbele tong alsof ie een slokkie op had).
Maar dat geeft allemaal niet, ze hadden hoorbaar plezier met elkaar. Veel te veel inside jokes, veel zinnen waar ik mijn vraagtekens bij zet als doorsnee luisteraar.
Zoals na een plaat iemand uit Emmen quoten, over 2 zieke zangers, onduidelijk over wie ze het hadden. En dan afsluiten met”maar een hersenbloeding is erger” o.i.d.

Uiteindelijk nekte ook dit uur weer door de discutabele niet bij de zich forever49 voelende doelgroep passende muziekkeuze.
Kortom; niet mijn zender. Ik vraag mij serieus af waarom er zo afwijkend qua presentatie en muziekkeuze wordt geprogrammeerd.
Hoe kan dit het beoogde succes worden waar vele forumleden in dit topic zo lyrisch over doen?
Wat mis ik t.o.v. al die enthousiaste radiofreakers die 4ever49 helemaal te gek vinden? Waar is die potentie om te groeien waar men het in dit topic over heeft? Ik zie of hoor het in ieder geval niet.

Of ben ik gewoon wel een doorsnee luisteraar die Sky en Joe wel waarderen qua muziekkeuze (nee, dat ben ik zeker niet :)) ).

Conclusie; niet mijn radiozender.

Edit. De eerste negatieve reactie al via whatsapp gekregen. Houden we het netjes?
Plaats reactie