4EVER49 Radio

Alles wat met landelijke omroepen te maken heeft.

Moderator: admin6

Plaats reactie
Radionerd

Re: 4EVER49 Radio

Bericht door Radionerd »

di-on-fm schreef: 14 mei 2024 19:08 4Ever49 is nu ook bij Caiway toegevoegd
Kijk, prima voorbeeld van wat ik net aangaf. Eens in de paar weken laten ze weer van zich horen, door bijvoorbeeld weer bij een nieuwe kabelaar te zijn aangesloten, of door een bepaalde actie. Zo vond ik zelf hun actie in de ochtendshow, waarbij je een DAB+ radio kon winnen erg sterk, maar die schijnt weer afgelopen te zijn. Het is dan wel jammer dat ze dat naar mijn gevoel niet goed communiceren.
Radionerd

Bericht door Radionerd »

TonyRadio schreef: 16 apr 2024 22:46 Ik denk dat deze zender best weleens 2,5% marktaandeel kan gaan scoren. Wat verwachten jullie?
Ik ben benieuwd wat de zender gaat doen zodra ze in de luistermetingen mee gaan draaien. Ik hoor er om mij heen veel mensen over in positieve zin. Okay...op EEN collega na dan, waarvoor niets beter is dan die Hollandse Hits zender uit het Noord-Oosten van het land....
big T

Bericht door big T »

Ik hoor en lees alleen hier op forum over deze zender.
Als ik de familie en vrienden kring vraag, zie ik alleen verbaasde gezichten.
Totaal onbekend dus.
JoostV

Bericht door JoostV »

De stream op de website doet het nooit als ik wil luisteren, zo ook nu. Niet handig.
Helmut

Bericht door Helmut »

big T schreef: 15 mei 2024 08:09 Ik hoor en lees alleen hier op forum over deze zender.
Als ik de familie en vrienden kring vraag, zie ik alleen verbaasde gezichten.
Totaal onbekend dus.
Ja jij bent ja ook uit het noord-oosten van het land haha ne grapje je hebt gelijk Theo.
johan b.

Bericht door johan b. »

Ik heb deze zender weleens thuis na 4 uur 's middags wel eens aangezet. Prima zender, niet teveel geklets. Prima alternatief voor Ruud de Wild, Frank @ Wout en al die andere praatzenders tussen 4 en 6 uur 'smiddags.
De Nachtwacht

Bericht door De Nachtwacht »

Leuke zender. Vind de presentatie niet altijd even sterk maar de muziek vergoedt veel.
John O'Reilly

Bericht door John O'Reilly »

De Nachtwacht schreef: 01 sep 2024 11:04 Leuke zender. Vind de presentatie niet altijd even sterk maar de muziek vergoedt veel.
Ik vind het juist wel prettig dat niet alle DJ's hetzelfde klinken zoals op andere stations. Je hebt hier geen schreeuwende DJ's die allemaal hetzelfde klinken en zichzelf allemaal geweldig vinden (uitzonderingen daargelaten).

Iedere show klinkt anders door een andere presentator. Misschien de ene beter dan de ander, maar je hoort dat iedereen plezier heeft in het radiomaken en dat doet voor de luisteraars. Dat is iets wat bij veel (grote) stations ontbreekt, daar zit de DJ er alleen om zichzelf te horen.
John O'Reilly

Bericht door John O'Reilly »

Radionerd schreef: 15 mei 2024 00:34
Echtwel schreef: 24 apr 2024 09:01
jessica schreef: 19 apr 2024 01:51 Doen ze wel mee in de luistercijfermeting. Ik denk dat 0,3% wel het maximum is. Leuke "lokale" zender grotendeels gericht op regio Rijnmond
Het is een top station en trimmer goed aan de weg :))

Wat ze missen is een commerciële FM frequentie ze hadden gewoon op 104.2 (in Rotterdam) moeten bieden.
Maar goed dit ter zijde.
Ik gok dat ze kiezen voor de lange adem. Zo'n FM-pakket, hoe leuk ook, kost klauwen met geld. In de opbouwfase van een station wil je naar mijn idee enerzijds zorgen voor maximaal bereik, waaronder in hun geval DAB+ en kabeldekking, en anderzijds maximaal marketing bedrijven. De voorbije weken ben ik ze al een paar keer met facebook ads tegengekomen. En met lagere kosten kun je het je veroorloven om de boel langzamer uit te rollen.
Deze week zag ik langs de snelweg twee keer een groot billboard staan van 4ever49, dus het lijkt er op dat ze toch wat groter uitpakken om hun naamsbekendheid te vergroten. Ik vraag mij af waarom ze niet in het luisteronderzoek worden vermeld. Ze zullen toch best wel wat luisteraars hebben?

Ook hoorde ik dat ze nu reclames uitzenden. Volgens mij deden ze dat eerst nog niet, toch? Of in ieder geval heel weinig. Wat mij opvalt is dat de reclames niet op het hele en halve uur zitten, zoals iedereen dat doet, maar willekeurig in het uur tussen de platen door komen. Ik vind dat niet echt storend want het is maar een commercial van 30 seconden of zo. Gelukkig geen reclameblokken van 20 minuten :wink:

Zou dit de toekomst zijn? Kleine reclames tussen platen door in plaats van een 10 minuten blok op hele en halve uur (waar toch niemand meer naar luistert)?
Vanjeafisharder

Bericht door Vanjeafisharder »

Ze zijn daar lekker bezig en met een muziekmix die je niet bij de landelijke zenders hoort met dito tracks die je daar niet of zelden hoort en dat nagenoeg landelijk dekkend. Best wel knap wat ze hier neerzetten. Serieuze concurrentie voor de mainstream zenders en voor liefhebbers die een alternatief zoeken op alle bekende hits georiënteerde zenders zoals JOE, Radio 10, Radio 2 en in mindere maten nu ook Veronica.
MFM

Bericht door MFM »

Oke, ik werd nieuwsgierig. Middagshow geluisterd tot 19:00. Leuke presentatie, grappige “ingezonden” berichtjes van luisteraars die reageren op een item. Allemaal prima te beluisteren. (Ook al weet iedereen dat Gerrit uit Geleen of Aaltje uit Rotterdam verzonnen zijn).

Alleen met vooral de NL talige muziek slaan ze de plank behoorlijk mis. Een 17 miljoen mensen lockdown protestplaatje, of een net tegen christelijk aan schurend onbekende (en slecht geproduceerde) plaat. Met dan wel weer verassend een vlgns mij niet echt geplande Henk Westbroek nl plaat n.a.v. een bericht over auteursrechten. Best grappig dus.

Verder veel plaatje, praatje, plaatje, jingle, plaatje, praatje (of minireclameblokje).
De chemie tussen de 2 is prima, de spreeks zijn leuk, lang maar niet te lang, dubbel instarten van een plaat door andere track heen werd goed opgevangen, de classics vallen niet altijd de goede kant op, nl tracks mogen ze wat mij betreft de bezem door halen, de niet classics die ertussendoor gedraaid worden zijn vooral categorie “niet te lang anders zet ik de radio uit” plaatjes in plaats van feelgood/herkenbaar/muziekstroom van je leven tracks.

Best nog wat werk aan de winkel daar.

Morgen ga ik de avond luisteren.
Vanjeafisharder

Denk dat dit ook een beetje de kracht is van de zender, bekendere muziek en eendagsvliegen. Ik denk dat je niet teveel moet sleutelen nu, want dit is de succesformule blijkbaar.
MFM

Bericht door MFM »

De kracht van die zender? Het format hoort op zijn minst overeen te komen met hun slogan. En “de muziekstroom van je leven” bestaat voor het overgrote deel van de mensen die zich “forever 49 voelen” toch niet uit een format van eendagsvliegen gecombineerd met gewoon slecht geprogrammeerde nl muziek in combinatie met dan wel weer leuke vergeten tracks van bekende artiesten en bands van vroeger?

Zoals ik al zei, ze hebben nog een hoop werk te verrichten voordat ze een beetje marktaandeel pakken. Ze slaan de plank niet helemaal mis, maar zijn voor een normale luisteraar nu nog gewoon te niche met dit format.

Ik ga wel vaker luisteren, want ik baseer mijn bijdragen nu vooral op ongeveer (vandaag) 6,5 uur luisteren. En een drietal zondagavonden dat ik onderweg naar huis alleen nederlandstalige tracks hoorde. Wie weet klinkt het in de ochtend weer heel anders.
Vanjeafisharder

Het is een beetje een landpiraat uit de 80's qua muziekstijlen vibe die ik er bij krijg. Zitten ook een hoop DJ's die een achtergrond hebben bij bekende vrije radiostations die actief waren in de jaren 80. Daar ging de muziek ook vaak alle kanten op, bij de middle of the road stations dan.
Echtwel

Bericht door Echtwel »

Ik vind het geweldig hoe een zo een station kan groeien.
Van een eenvoudig internet zendertje naar DAB+ (bijna landelijk) met zelfs reclame borden langst de weg.
Ik zou 4EVER49 Radio wel op FM willen ipv die 1000 en 1 dezelfde stations die ik nu hoor.
Ik denk dat ze nog even moeten doorgroeien (en zo te zien lukt dat vast wel). -bier
The best way to predict the future is to to create it (Abraham Lincoln)
Plaats reactie