4EVER49 Radio

Alles wat met landelijke omroepen te maken heeft.

Moderator: admin6

Plaats reactie
banne

Re: Nieuws over nieuwe radiozender 4Ever49?

Bericht door banne »

Radionerd schreef: 08 apr 2024 11:30
banne schreef: 07 apr 2024 09:44
Vanjeafisharder schreef: 28 mar 2024 11:44 Het is in basis een hele Rotterdamse kliek inderdaad, studio zit in Barendrecht meen ik met allemaal oud medewerkers van oud Rotterdamse zenders.
Het is van de oud eigenaar van de Baja Beach Club in Rotterdam, waar Jeroen Smits voor Baja Radio in begin jaren 2000 ook dingen voor gedaan heeft
Is dat wat jou betreft dan een voor- of nadeel? Omdat je het zo nadrukkelijk over het verleden hebt?
Ik heb eerlijk gezegd geen mening want ik heb er niet naar geluisterd. Ik wilde alleen even interessant doen met een feitje die ik toevallig wist over deze zender :))
Radionerd

Re: Nieuws over nieuwe radiozender 4Ever49?

Bericht door Radionerd »

banne schreef: 08 apr 2024 22:31
Radionerd schreef: 08 apr 2024 11:30
banne schreef: 07 apr 2024 09:44 Het is van de oud eigenaar van de Baja Beach Club in Rotterdam, waar Jeroen Smits voor Baja Radio in begin jaren 2000 ook dingen voor gedaan heeft
Is dat wat jou betreft dan een voor- of nadeel? Omdat je het zo nadrukkelijk over het verleden hebt?
Ik heb eerlijk gezegd geen mening want ik heb er niet naar geluisterd. Ik wilde alleen even interessant doen met een feitje die ik toevallig wist over deze zender :))
Ik waardeer je eerlijkheid! -bier
Radionerd

Re: 4EVER49 Radio

Bericht door Radionerd »

Vanochtend weer gelachen om 'Sjakie uit De Haag' , een karakter van Jeroen Smits. Briljant gedaan!
Radionerd

Bericht door Radionerd »

Vraagje, weet iemand hoe ik deze zender via Google home op kan roepen? Ik las dat 4Ever49 nu ook bij o.a. KPN zit, maar ik heb Ziggo, daar kan ik ze vooralsnog niet ontvangen. Ik moet het voor nu even met de app en online doen, maar ik zou ze graag ook via Tune-In op mijn Google home willen beluisteren. Ik weet dat ze op Tune-In zitten, die link heb ik, maar welke opdracht ik ook probeer, ik krijg het niet voor elkaar ze ook op de Google home speaker te beluisteren. Misschien moeten ze daar een actie voor bedenken? ;-)
TonyRadio

Bericht door TonyRadio »

Ik denk dat deze zender best weleens 2,5% marktaandeel kan gaan scoren. Wat verwachten jullie?
jessica

Bericht door jessica »

Doen ze wel mee in de luistercijfermeting. Ik denk dat 0,3% wel het maximum is. Leuke "lokale" zender grotendeels gericht op regio Rijnmond
Vanjeafisharder

Bericht door Vanjeafisharder »

Het heeft een beetje Stadsradio Rotterdam vibes in zich in de jaren 90 inderdaad.
glokhoff

Bericht door glokhoff »

Radionerd schreef: 10 apr 2024 22:44 Vraagje, weet iemand hoe ik deze zender via Google home op kan roepen? Ik las dat 4Ever49 nu ook bij o.a. KPN zit, maar ik heb Ziggo, daar kan ik ze vooralsnog niet ontvangen. Ik moet het voor nu even met de app en online doen, maar ik zou ze graag ook via Tune-In op mijn Google home willen beluisteren. Ik weet dat ze op Tune-In zitten, die link heb ik, maar welke opdracht ik ook probeer, ik krijg het niet voor elkaar ze ook op de Google home speaker te beluisteren. Misschien moeten ze daar een actie voor bedenken? ;-)
Als je de Tune-In app op je mobiele telefoon hebt en deze op hetzelfde Wifi netwerk als je Google Home speaker zit, dan kun je op de app zoeken naar 4ever49 radio, deze op de app starten en dan linksonder de Google Home speaker kiezen om daarnaartoe te casten...
Want de Google assistent op de Home speaker snapt niet '4ever49 radio', hoe je het ook uitspreekt. Wat dat betreft is die naam niet handig.
Radionerd

Bericht door Radionerd »

jessica schreef: 19 apr 2024 01:51 Doen ze wel mee in de luistercijfermeting. Ik denk dat 0,3% wel het maximum is. Leuke "lokale" zender grotendeels gericht op regio Rijnmond
Wat maakt het volgens jou lokaal? Ik hoor items die betrekking hebben op het hele land, en zeker niet alleen de regio Rotterdam.
jessica

Bericht door jessica »

Dat de meeste medewerkers uit die regio komen en continue daarover praten op zender.
Vanjeafisharder

Bericht door Vanjeafisharder »

Eens een tijdje naar 4ever49 geluisterd. Het gaat echt alle kanten op, veel niemendalletjes uit de jaren 80 en 90 maar daar tussendoor toch ook wat platen waarbij de uitschakelfactor hoog is wat mij betreft, ik bedoel Shawn Mendes met daar achter aan gelijk Nielson. Dat vind ik net iets teveel van het goede. Maar verder hoor ik leuke tracks die ik in tijden niet meer op mainstream radio gehoord heb.
Eppo

Bericht door Eppo »

jessica schreef: 19 apr 2024 01:51 Doen ze wel mee in de luistercijfermeting. Ik denk dat 0,3% wel het maximum is. Leuke "lokale" zender grotendeels gericht op regio Rijnmond
Volgens mij doen ze daar niet in mee.

De mensen die deze zender ‘bemensen’ hoeven er trouwens niet van te leven. Het station moet zich kunnen bedruipen. Het is onderdeel van een stichting en het betreft het voormalige ‘Loopreizen radio’. Het bedrijf Loopreizen.nl is nog steeds een belangrijke sponsor/financier van de activiteiten.
♫♪.ılılıll|̲̅̅●̲̅̅|̲̅̅=̲̅̅|̲̅̅●̲̅̅|llılılı.♫♪
Echtwel

Bericht door Echtwel »

Het is een top station en trimmer goed aan de weg :))

Wat ze missen is een commerciële FM frequentie ze hadden gewoon op 104.2 (in Rotterdam) moeten bieden.
Maar goed dit ter zijde.
The best way to predict the future is to to create it (Abraham Lincoln)
di-on-fm

Bericht door di-on-fm »

4Ever49 is nu ook bij Caiway toegevoegd
Radionerd

Bericht door Radionerd »

Echtwel schreef: 24 apr 2024 09:01
Het is een top station en trimmer goed aan de weg :))

Wat ze missen is een commerciële FM frequentie ze hadden gewoon op 104.2 (in Rotterdam) moeten bieden.
Maar goed dit ter zijde.
Ik gok dat ze kiezen voor de lange adem. Zo'n FM-pakket, hoe leuk ook, kost klauwen met geld. In de opbouwfase van een station wil je naar mijn idee enerzijds zorgen voor maximaal bereik, waaronder in hun geval DAB+ en kabeldekking, en anderzijds maximaal marketing bedrijven. De voorbije weken ben ik ze al een paar keer met facebook ads tegengekomen. En met lagere kosten kun je het je veroorloven om de boel langzamer uit te rollen.
Plaats reactie